Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nokia-succes - Lumia 800 sælger på ”iPhone niveau”

Nokia-succes - Lumia 800 sælger på ”iPhone niveau”

Interessen for Nokias første Windows Phone er stor blandt kunderne, siger teleselskaberne der beretter om et godt salg.

Nokia Lumia 800 er nummer to på Telias salgshitliste og er generelt blevet taget godt imod af kunderne. (Foto: Mobilsiden.dk).
Nokia Lumia 800 er nummer to på Telias salgshitliste og er generelt blevet taget godt imod af kunderne. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Salget af Nokia Lumia 800 startede fredag den 20. januar 2012 – og det blev en god start.

- ”Vi har siden fredag oplevet samme efterspørgsel, som ved introduktionen af iPhone 4S. Lumia 800 har solgt mere end tre gange så meget, som nummer to på vores salgshitliste,” siger Morten Steen Jensen, indkøbschef i TDC til Mobilsiden.dk.

TDC-chefen fortæller videre, at en tredjedel af kunderne har valgt en Lumia i enten pink eller blå, fremfor den sorte variant.

Hos 3 oplever man ikke ”iPhone-hype” men kundefeedbacken er, at kunderne overfor Lumia 800 reagerer, som med Apples produkter – høj brugervenlighed og flot design.

- ”Vores erfaring er, at det er vores Nokia-kundebase, der typisk går efter Lumia 800 og dermed opgraderer fra deres gamle Nokia-mobil. Men vi har store forventninger til Windows Phone generelt og tror, at der langsomt vil blive opbygget en tro Windows-fanskare, når danskerne opdager, hvor gennemført og brugervenligt det er,” siger Mette Christiansen fra 3’s PR-afdeling.

TDC mener, at Lumia 800 sælger lige så godt, som iPhone 4S gjorde, da den blev sat til salg. (Foto: Mobilsiden.dk).
TDC mener, at Lumia 800 sælger lige så godt, som iPhone 4S gjorde, da den blev sat til salg. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Nummer to hos Telia

Telia mener også, at Nokia har fat i den lange ende.

- ”Lumia 800 kan salgsmæssigt ikke sammenlignes med iPhone 4S, men den blander sig med de mobiler, der sælger bedst på markedet p.t. Den har også solgt bedre en N8 og N9 gjorde ved salgsstart, og den sælger ligeledes bedre, end andre producenter gør når der kommer et nyt produkt,” lyder det fra salgsdirektør Michael Bech fra Telia.

I Telia ligger Lumia 800 lige nu nummer to på salgshitlisten - iPhone ligger fortsat nummer ét.

Telenor udtrykker også tilfredshed med salgsstarten på Nokias nyeste smartphone, men forventer dog, at salget først for alvor tager fart fra denne uge.

Læs også:
- Lumia 800 kommer også til salg i Bilka
- Lumia 800 fødesi Danmark med ny update
- Teleselskaberne tror igen på Nokia
- Læs testen af Nokia Lumia 800


Nokia Lumia 800 - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

MHL DK 01-02-2012 07:05:52

Hold dog kæft hvor fik "I" denne ellers udemærket og saglige tråd!!?!?
For Dem af Jer der fulgte med fra starten og som også stod og tippede imellem Lumia'en 4S'eren - kan jeg da sige, at mit valg nu er faldet på 4S'eren.
Men efter at have læst denne tråd igennem - så begynder jeg da så småt at forstå, hvorfor SÅ mange herinde har SÅ meget imod "Apple"-folket herinde - hvis alle der "forsvarer" Apple på dén måde som der bliver her!?!?
Anyways… Prøvede begge mobiler og valget er altså faldet på 4S. Tror dog at Nokia og MicroSoft har gang i noget rigtig spændende - og så snart Nokia finder ud af at vi skriver 2012 og ikke 2010 og sætter telefonerne op derefter - SÅ tror jeg at vi får nogle rigtig fede telefoner at se! Om et par år står jeg nok med samme dilemma igen.
Men tak for den saglige indput her.

0 0
Frederik 01-02-2012 11:07:18

Tillykke med telefonen! At du foretrækker iPhonen er en ærlig sag. Jeg har selv haft en iPhone i over to år og også flirtet med Android, men er nu hoppet på WP vognen. Jeg synes dog at WP er den bedste af de tre, men kan i modsætning til andre herinde også sætte mig ind i hvorfor folk vælger en af de andre platforme.

Håber du bliver glad for den!

0 0
Thomas 01-02-2012 08:17:24

Tillykke med det. Det lyder jo til, at du har foretaget et informeret valg ved at prøve begge telefoner.

Men som Kim er inde på, så er jeg da også lidt nysgerrig efter hvad du mener, der er galt med Lumiaen :)

0 0
Kim 01-02-2012 08:04:30

Tillykke med din nye phone! :)

Mht opsætning, så tror jeg pilen peger mod Microsoft og ikke Nokia, men det er jo i og for sig irrelevant. Hvad er det ved opsætningen du finder gammeldags? Jeg syntes jeg har hurtig adgang til det jeg har behov for i min Lumia.

0 0
Maggreg 31-01-2012 23:11:08

Prøver at komme ned på dit aldersstadie, men kan se at det kniber.

0 0
Frederik 01-02-2012 00:02:59

Hvis du mener op, så ja.. det kniber..

0 0
Maggreg 31-01-2012 21:34:07

Tyv tror hvermand stjæler (med hentydning til hvem der er idiot, blev lige nødt til at forklare dig det, bange for du heller ikke kan forstå det). Apples kunder er de mest tilfredse smartphone ejere. Apple er d.d. verdens mest værdifulde selskab. Det var 2 fakta til dig. read and weep.

0 0
Alfix 02-02-2012 14:27:06

Hvorfor bliver du ved med det der "apple er verdens mest vaerdifulde selskab" crap. Det er ikke en hyhed bare fordi du har fundet et link der er 14dage gammelt. Det laenge siden det blev konstateret.

Og uden at lyde overfusende, men Maggreg, proev lige at se tilbage paa den syge kavalkade af comments du har paa den her side. Taenk over det. Chill majn!!!, we dont give a f$$$ hvad du ejer, elsker og hader naar du "debaterer" paa den maade.

Chilll!!!!!

0 0
Maggreg 02-02-2012 23:03:14

Den nyhed du læser i linket er fra 31/12/2012, hvilket vil sige var rimelig ny, den 31/12/2012? Den du taler om varede et par timer, men denne gang varede det længere og sådan vil det blive ved. Viser lidt om din økonomiske indsigt på høejere plan end dine ugepenge.
Du skriver VI hvilket tyder på at du (I) lider af en eller anden form for skizo. Så kan du i det mindste ikke bare diskutere med dig selv ;-)

0 0
Thomas 03-02-2012 08:10:57

"Vi" må dække over alle der er trætte af din idioti.

Nu har du jo selvfølgelig erkendt, at du er en folkeskoleelev, der troller.. Det er faktisk lidt betryggende.

Var du en seriøs voksen mand er der ihvf. nogle socialrådgivere/pædagoger, der har spillet fallit, fordi de ikke har hjulpet dig i tide.

0 0
Maggreg 03-02-2012 16:58:54

Det med økonomien svarede du ikke på, så det var vel rigtigt, det JEG skrev. Går ud fra at du kender ALT til socialrådgivere og pædagoger.

0 0
Thomas 03-02-2012 19:38:51

Jeg har ikke kommenteret på økonomien, som du så skarpt observerer.

Jeg kender ikke meget til dem. Ikke udover de af mine venner, der er ved at uddanne sig til det. Du ved - uddannelse. Det du skal igang med, når du er færdig med 9. klasse om et par år :)

0 0
Maggreg 31-01-2012 19:19:41

Hvis det skal være billigt, så køb billigt. De der tastatur telefoner, som Nokia sælger i India og Asien, de vil blive konverteret til smartphones de næste par år, så må vi se hvor stor % del Nokia får. Det er nemlig grunden til at de går ind i smartphone området nu. Måske går det, måske er de for sent ude. Husk på at markedet for smartphones er ved at eksplodere i disse verdensdele nu og de næste par år.
Tablets vil også blive et kæmpe marked der, da de undgår PC (som iøvrigt viser en klar tendens til mindre og mindre del af markedet), den del er Nokia ikke med på endnu. Ellers var Apple verdens mest værdifulde firma i sidste uge, det bliver man ikke af at lave noget lort.

0 0
Kim 31-01-2012 20:50:05

Du er tydeligvis en uvidende idiot. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde... kan du ikke selv læse lidt op på noget historie, lidt fakta osv og så vende tilbage?

0 0
Frederik 31-01-2012 22:24:17

Maggreg,

Du er 12 år gammel, ikke? Bare et skud fra hoften :-)

0 0
Maggreg 30-01-2012 20:41:24

Hos 3 oplever man ikke ”iPhone hype....

Telia mener også, at Nokia har fat i den lange ende.

- ”Lumia 800 kan salgsmæssigt ikke sammenlignes med iPhone 4S, men den

SÅ MEGET FOR DEN OVERSKRIFT

0 0
Frederik 30-01-2012 23:21:25

Fanboy? :-)

- ”Vi har siden fredag oplevet samme efterspørgsel, som ved introduktionen af iPhone 4S. Lumia 800 har solgt mere end tre gange så meget, som nummer to på vores salgshitliste,” siger Morten Steen Jensen, indkøbschef i TDC til Mobilsiden.dk"

0 0
Alfix 30-01-2012 10:10:41

Tjah der har jeg det modsat, naesten.... Jeg tweaker min PC hele tiden. Har selv haft en state of the art super stationaer og alt det andet gejl.

Leget med eksterne og interne (dengang) lydkort, hevet og flaaet i alt hvad der kunne hives og rives i.

Jeg har i XP og Windows 7 aldrig haft saa meget som en eneste doed skaerm og for at det ikke skal vaere loegn, saa har jeg kun haft en virus i 10 aar, og den var selvforskyldt da jeg downloadede en cracked version af Adobe Premier.

Jeg laver grafik (Adobe suites), musik (Cubase, Fruity Loops, Reactor osv.), desuden redigerer jeg video (Adobe premiere, after effects). Jeg koerer ingen antivirus paa min computer overhovedet men koerer med en manuel scanner.

Har aldrig haft noget, men til gengaeld har min editor buddy haft hans imac inde mere end 3 gange. Men det er jo ikke ensbetydende med at noget er bedre eller daarligere.

Som DARYL siger i filmen D.A.R.Y.L fra 1986. Computers dont make mistakes, humans do.

0 0
Maggreg 31-01-2012 19:22:27

Det er fint at der findes tekniske nørder som dig, jeg gider ikke at splitte hverken det ene eller det andet, men er forbruger, som vil have at tingene virker med det samme.

0 0
Maggreg 30-01-2012 20:22:58

Angående din editor buddy, som du selv skrev "Som DARYL siger i filmen D.A.R.Y.L fra 1986. Computers dont make mistakes, humans do.

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nokia-succes-lumia-800-saelger-pa-iphone-niveau,lid.19056/#cmt_45986#ixzz1kyGmGpUJ"

0 0
Kim Christiansen 29-01-2012 12:48:46

Men ligesom ios, bliver det bare alt for hurtigt kedeligt hvis man bare en smule lyst til at definere bruger oplevelsen. Så det bliver højst sandsynligt fattige iphone kunder som køber det produkt og ja, selvfølgelig Nokia/Microsoft tilhængerne.

Men det bliver da interessant at se hvad der nu sker. Håber at de kan tage en stor bid af kagen fra apple,

0 0
David 29-01-2012 19:22:16

Jeg må indrømme at jeg fokuserer mere på kerne funktionerne som email, web, app udvalg osv, for mig er telefonen et værktøj, og jeg ændrer sjældent indstillingerne telefonen kommer med. Jeg fatter simpelthen ikke folk gider rode med temaer osv, det er spildt tid, man kunne bruge på noget konstruktivt.

0 0
Maggreg 31-01-2012 21:41:50

Kunne ikke være mere enig med David. Hvis man vil programmere eller lignende, så må man finde sig et job indenfor branchen. Jeg vil hellere bruge telefonen konstruktivt i mit arbejde, der har jeg indtil videre ikke fundet et alternativ til iPhone 4

0 0
Klaus 29-01-2012 20:58:08

Jeg tilslutter mig Davids indlæg. Jeg er musiker og har arbejdet med computere i produktionen lige siden det blev muligt. Jeg har de første mange år bakset og kæmpet med windowsbaserede pc'ere for at få dem til at kunne håndtere mine forskellige musikprogrammer, jeg har tweaket og bygget egne computere med state of the art hardware, scsi-harddiske, dyre lydkort og grafikkort, ekstra blæs på tweakede processorer og blablabla...været igennem et helvede af driverinstallationer for at trimme og optimere, altsammen bare for at kunne producere selv meget simple stykker musik.
Og så kom dagen da jeg købte en gammel brugt Mac G5. Udover at den ikke var nær så kraftig som den pc jeg forlod, kørte den fuldkomment problemløst i de fem år jeg havde den før den blev stjålet. Den har aldrig nogensinde haft et nedbrud, og jeg har aldrig mødt et ydelsesmæssigt loft. Alt det resulterede i at jeg i tre år har været Iphonebruger og MacBookbruger og jeg nyder at tingene bare virker, har heller aldrig prøvet at slukke nogle af delene, eller reboote som det så fint hed i Pchelvedet.. Og jeg er helt sikker på at fremtiden kommer til at handle om brugeroplevelser og ikke specs på mere eller mindre stabile hard/soft-platforme. Den nye generation af brugere er røvligeglade med specs og muligheden for at kunne personificere deres device, de er kreative og bruger computere/pads/smartphones som kreativt værktøj og indgang til nettet. Konkurrencen imellem producenterne kommer imo til at handle om design og håndtering af apps. Og ja, det var da vist et alt for langt og offtopic indlæg....så på forhånd undskyld:)

0 0
Thomas 30-01-2012 08:56:47

Jeg er egentlig enig i dine betragtninger. Der kommer et punkt, hvor man ikke gider bruge sin fritid på at få ting til at virke.

Men Apples pc'ere og deres telefoner har nu også masser af problemer. Det er ikke kun "de andre" det gælder :)

0 0
Frederik 30-01-2012 23:19:51

Ja, jeg er faktisk træt af at høre om hvor fejlfri MACs er. Efter at have ejet en iMac, Macbook Pro og en Mac Mini, burde jeg jo vide hvorvidt de er så fejlfri som mange folk påstår eller om det er en myte. Og jeg kan roligt sige at det er en myte. OSX er ikke mere stabilt end Windows 7. Apple må dog siges at have haft held med at pudse glorien på deres styresystem og hardware igennem massive reklamekampagner, desværre for mange af konkurrenterne på hardware fronten er også på samme niveau eller højere. Jeg holder mig til Windows nu. Der kører alle de programmer jeg har også på.

0 0
David 31-01-2012 07:37:09

Let the flame war begin :)

0 0
MHL DK 26-01-2012 08:51:50

Hvis der skulle sidde andre derude, som har haft samme overvejelser som mig - så fandt jeg lige denne her lille samling "Pros and Cons" for de 2 respektive telefoner. (Det kunne egentlig være en ok service, hvis Mobilsiden.dk begyndte at lave lign. opsætninger - hint-hint) ;o)

http://www.compare-cellphones.org/Nokia-Lumia-800-vs-Apple-iPhone-4S

0 0
Benjamin Jensen 29-01-2012 23:46:26

Det går da helt galt for dem, når de sammenligner cpu. Efter hvad jeg sådan lige kan søge efter, er A5 cpuen faktisk en del hurtigere end den tilsvarende fra Qualcom - også selvom den kører ved 1400 mhz.

At de så endda påstår den er 80% hurtigere, er da helt ude i den dybe skov.

0 0
Frederik 26-01-2012 09:05:08

Jeg synes de glemmer at tage prisen i betragtning.
De skriver at iPhone 4 kan fås med op til 64gb intern hukommelse. Det er sikkert rigtigt, men så ender telefonen også med at koste det dobbelte af en Lumia 800

0 0
Frederik 26-01-2012 09:06:56

Plus de skriver f.eks. at SGS 2 har adgang til langt flere apps.. ja, det er muligt - til gengæld er mange af dem også langt dårligere.

0 0
MHL DK 26-01-2012 10:20:35

Enig - men som et hurtigt lille værktøj til at få et lidt mere gyldent overblik, er det da ret godt.
"It's all in the eye of the beholder" som man siger. Fx. så har begge mobiler 8 megapix. kamera - men jeg fået det indtryk, at kameraet i iPhone er meget bedre en Lumia'ens. Også størrelse på processoren kan snyde. Apple plejer at udnytte deres GHz på deres processorer noget bedre, end på fx. en PC. Havde bla. en Mac på arb. som udnyttede den knap 2 GHz mindst lige så godt som en PC med 4 GHz… Gælder det mon også for Deres mobiler?

0 0
Adolf 27-01-2012 00:07:18

En af grundene til at Apple kan udnytte processoren mere, kunne være måden Ios skalere multitasking.. UI får altid første priotet, dvs næsten altid flydende fornemmelse selvunder pressede situationer.. Så vidt jeg ved, har Microsoft kopierer det koncept, så Windows Phone osse skulle køre ret flydende..

0 0
Thomas 26-01-2012 11:03:19

Man kan ikke sammenligne GHz eller Megapixels på den måde.

Især ikke GHz, fordi der findes en million (plus/minus) forskellige processorer.

0 0
Henrik 26-01-2012 11:10:29

Tror bare jeg beholder min N8. Bedre kamera, bedre video-support, ikke prangende men ok app support, AMOLED skærm som ikke er Pentile, HDMI udgang, DLNA, SD kort support (som jeg har brugt til at klase ekstra 32 GB i) og åbent fil-system.

Aaah...ja.

0 0
Thomas 26-01-2012 12:35:36

Ja, hvis man kun prioriterer specifikationer for at kunne prale med dem, så er det sikkert det helt rigtige valg, du har foretaget dig.

Hvis man rent faktisk vil bruge sin telefon i hverdagen, så forstår jeg dig ikke.

0 0
Henrik 26-01-2012 13:13:48

Det er skam ting jeg bruger, plus naturligvis ting som e-mail, internet, spil, facebook, youtube osv.

0 0
Thomas 26-01-2012 14:05:36

Godt for dig - hvad er din pointe?

Det virker mest af alt som om Nokia har kidnappet dit barn og aflivet det, da de droppede Symbian.

Du har ikke lavet andet end at komme med ligegyldige kommentarer og indlæg om din elskede Symbian-platform. Bevares, det er underholdende, men har du virkelig ikke bedre at give dig til?

0 0
Henrik 26-01-2012 15:14:33

Det er bare ironisk, at Lumia'en på mange måder føles som en nedgradering.

N9'eren (som ikke er Symbian) er jo også federe.

Jeg synes bare ikke Lumia'en er et særligt fedt produkt.

Andet er der såmænd ikke i det. Jeg forbeholder mig retten til at kritisere et produkt.

Kan du ikke tåle det, kan du vel bare lade være med at læse det.

0 0
Maggreg 30-01-2012 20:18:50

Jeg havde en N9 i 3 uger, så blev den aflivet, ubrugelig for os travle mennesker. Ualmindelig dårlige opsætninger etc. , jo man var vel fri, som nogen udtrykker. Nu har jeg iPhone ( og iPad) nu føler jeg mig fri for alt det bøvl. iPhone er uden tvivl den mest brugervenlige telefon der findes på markedet, punktum. Jeg har prøvet stortset alle andre og var nærmest apple hader inden min første iPhone, derefter er det slut med andre typer.

0 0
Henrik 01-02-2012 10:09:57

"Jeg havde en N9 i 3 uger, så blev den aflivet, ubrugelig for os travle mennesker. Ualmindelig dårlige opsætninger etc. , jo man var vel fri, som nogen udtrykker."

Hahahaha! Jeg tror sgu ganske enkelt ikke på, at du har haft en N9. Med den mængde af ignorance du udtrykker dig med, tvivler jeg på at du overhovedet har haft en slukket N9 i hånden.

0 0
Frederik 01-02-2012 11:05:44

Man skulle næsten tro at han blev betalt af Apple... men de kunne nok ikke finde på at bruge ham for alt han gør er at skabe negative tanker omkring en vis del af Apples kundesegment.

0 0
Thomas 01-02-2012 11:01:42

Jeg tror ikke han har haft andet end sin elskede iPhone i hånden. Det lyder ikke sådan ihvf.

0 0
Thomas 31-01-2012 08:16:06

Det er da godt, du lige kan lukke alle diskussioner ved lige at komme ind fra sidelinjen og slå det fast med et "punktum".

Fint du er glad for din iPhone, men er det ikke ok, hvis vi andre er uenige med dig i, at den "uden tvivl er den mest brugervenlige telefon på markedet"?

0 0
Thomas 26-01-2012 23:19:14

Der er intet ironisk over det - det er bare dig.

Og du har al mulig ret til at kritisere et produkt, ligesom jeg har al mulig ret til at pointere det latterlige i at snakke om Symbian og N8 i en Lumia-tråd.

Men nu er det jo heller ikke første gang, du har præsteret... mindre relevante indlæg (for nu at sige det på en pæn måde). Fortsat rigtig god fornøjelse med dit uddøende styresystem og dit korstog for at redde det :)

0 0
Henrik 27-01-2012 00:23:31

Hvis Nokia kom med et WP device der kan alle de ting som den "gamle" model kunne, vil jeg købe den. Men sådan er det ikke. Simpelt.

Hvad du ellers tolker må stå for din egen regning ;-)

0 0
MHL DK 26-01-2012 16:15:00

Så er denne "tråd" alligevel ved at udvikle sig til den "krig" jeg havde håbet den ikke ville…
Skal vi ikke bare erkende, at vi alle (Gud ske lov!) har forskellig smag - og så længe vi bare er glade for dét vi selv har - så er alle glade?!
Når det kommer til dét punkt - så er det sgu nok mig, der har den "dårligste" mobil af os alle!! ;o)
Lad os holde "tråden" til god "feed-back" og ikke mudderkast.

0 0
Henrik 25-01-2012 13:03:02

Inden man går helt amok over et par millioner slogte Lumia'er, er det måske værd at sætte det i perspektiv med det her:

http://dailymobile.se/2012/01/25/nokia-hits-1-5-billion-sales-in-series-40-mobile-phones/

Samtidig er det værd at bemærke at alle disse telefoner også understøtter app downloads osv.

0 0
Frederik 25-01-2012 15:04:58

Jeg forstår ikke din pointe.. i så fald er den alt for simplificeret. Den artikel du henviser til, gælder salget af flere modeller samlet set og over en meget længere periode... hvad vil du med det?

0 0
Henrik 25-01-2012 16:13:12

Ok nu står så ikke lige i den artikel jeg linkede til, men det er sjovt at tænke på, at hver gang der bliver solgt een Lumia, bliver der solgt 70 Asha modeller.

0 0
Thomas 25-01-2012 17:15:19

Hvad sjovt er der ved det?

Har du kigget på prisforskellen f.eks.?

Det næste bliver vel at du synes det er sjovt, at der bliver solgt mange flere stykker slik, end der bliver solgt Haribo i kilodåser.

0 0
Kim 25-01-2012 16:23:19

Det er nu ikke så underligt igen Henrik. Det potentielle kundegrundlag på de markeder hvor Asha'erne er lanceret er - VÆSENTLIGT - større end på de markeder Lumia'erne er. Desuden er priserne lagt lavere.

0 0
Henrik 25-01-2012 17:14:14

Det forstår jeg godt. Det er bare tankevækkende.

0 0
Thomas 25-01-2012 17:15:29

På ingen måde, faktisk.

0 0
Adolf 26-01-2012 00:00:08

Det mest tankevækkende er at Samsung Omnia W kan erhverves 1000 kroner billigere end Lumia 800, og så får man en telefon der kun vejer 115 g mod Nokias 142 g... Den virker som en god og ikke for dyr midlertig smartphone inden Lumia 900 kommer..

0 0
MHL DK 25-01-2012 07:18:10

Tak for de gode kommentarer. Mit dilemma er desværre ikke blevet mindre - men det skyldes jo nok nærmere mit irriterende radikale væsen fremfor jeres indspark… ;o)

0 0
Alfix 24-01-2012 18:10:01

Jeg har flere kollegaer fra butikker der melder flere solgte end Iphone 4. Eks. vis har jeg ogsaa hoert at Jysk Telecom paa istedgade som fik den sorte 14 dage foer tid, at de saelger flere Lumia 800 end Iphone 4 S. Det siger de iallefald.

GO!!!!! NOKIAA!!!!!! WP7!!!

0 0
Maggreg 30-01-2012 20:10:13

Latterlig kommentar. Windows har aldrig og kommer aldrig iOS til sokkeholderne. Tænk at der stadig er nogen der kører med det mest brugerfjendske system af dem alle. Som min tidligere edb mand sagde. " jeg har arbejdet med Windows i 10 år nu, jeg har ventet i de 8 år. ;)

0 0
Henrik 31-01-2012 10:29:01

Nu er jeg ikke selv fan af Windows Phone, men det er faktisk fordi det ligner iOS alt for meget (ikke i udseende, men funktion og ditto begrænsninger).

Dine udtalelser bærer dog præg af, at du overhovedet ikke har prøvet det, eller bare set et YouTube clip med det. Hvis du havde, ville du ikke komme med sådanne dumme udtalelser, det er simpelthent for dumt.

0 0
Maggreg 31-01-2012 19:27:25

og du er superbruger???
Jeg kan godt se hvis man gerne vil blære sig med at Angry Birds kan spilles på hovedet, med en anden baggrund eller lignende, hvad f... skal jeg bruge det til? Nævn en ting, som du synes jeg burde kunne med iPhone, som salgschef, som en Android/Windows telefon kan, som jeg ikke kan med iPhone. Iøvrigt kan de jailbreakes, det var vel det....

0 0
Thomas 31-01-2012 21:24:26

Jesus christ, du er væk. Det er helt galt :D

0 0
Maggreg 31-01-2012 22:09:04

mange glade iPhone ejere herinde, det var heller ikke så mærkeligt ;-) jeg er lige som alle andre der bruger iPhone SUPERBRUGER, fordi jeg bruger den til det den er lavet til. Nemlig at lette om bl. a. mit arbejde. Skal man tosse rundt med indstillinger, smart baggrund, så køb et af de svære nintendu spil og brug tiden på at knække koden.
http://blogs.wsj.com/marketbeat/2012/01/31/apple-gaining-some-breathing-room-as-most-valuable-company/?mod=WSJ_qtoverview_wsjlatest#

0 0
Thomas 01-02-2012 08:15:42

Jeg har svært ved at se relevansen i det link.

At der er mange fanboys som dig er jo ikke nogen hemmelighed.

I øvrigt ejer jeg ikke en Android-telefon og jeg har absolut ikke interesse i at rode med alt muligt for at min telefon skal virke.

Men ovenstående ændrer ikke på, at du er helt væk. Det er næsten synd for dig.

0 0
Maggreg 31-01-2012 22:11:53

ups linket er på udenlansk, ikke sikkert drengene kan forstå det

0 0
Frederik 31-01-2012 21:05:17

Den kan du jo vende om lynhurtigt. Nævn én ting en iPhone kan, som en WP eller Android ikke kan. Lad være med at opfør dig tåbeligt nu :-)

Alle tre større smartphone OS'er der er derude lige nu er alle gode på hver deres måde og alle opfylder de samme behov. Drop fanboyismen.

0 0
Maggreg 31-01-2012 22:17:14

det var så ikke noget svar du kom med Frederik??? Fandroid

0 0
Frederik 31-01-2012 22:22:40

Bortset fra at jeg ikke ejer et eneste Android produkt. Idiot :D

0 0
Maggreg 31-01-2012 23:13:26

Det ser ud til at det er ET ord du bruger meget, kan det være du har hørt det MEGET tit ;)

0 0
Kim 01-02-2012 06:54:37

Nu er det jo så ikke Fredrik der tidligere har kaldt dig en idiot, men mig. Og ja, det er givetvis forkert at kalde andre man ikke kender for idioter, det beklager jeg.

Men der er sådan set heller ikke nogen der har anfægtet iPhonens lyksaligheder, det er dig der kommer ind her og fyrer den af med den værste ignorente gang Apple propaganda.
Jeg er ikke i tvivl om at iPhonen er et fantastisk produkt for dig, tillykke med det. Men det giver dig ikke merit i dine udsagn - mennesker er forskellige og det er jeg personligt meget gladere for end noget produkt i Verdenen.

... og måske netop forskelligheden er værd at holde fast i. Du ved, Think differnt, ik? Mit råd ville være, Think for yourself, but mind your own business. Der er ikke nogen af os andre der forsøger at pådutte dig noget.

0 0
Maggreg 01-02-2012 20:28:46

Think different siger du?
Er det IKKE lige nøjagtig det WP og andre IKKE gør??? Alle vil så gerne ligne både i udseende og nu i styresystem APPLE, fordi de var de første der fik tingene til at fungere, som forbrugeren vil have det.
WP har forsøgt på deres PC marked siden de kom frem, det virker stadigvæk af h... til, så hvorfor i al verden skal det lige pludselig virke efter første forsøg.

0 0
Thomas 02-02-2012 09:13:17

Enten er du idiot eller også troller du.

Jeg håber på det sidste, for det burde være umuligt at være så uvidende som dig. :)

0 0
Maggreg 02-02-2012 11:02:06

Det var du længe om at finde ud af :).

0 0
Thomas 02-02-2012 12:39:12

Nah, men man håber jo altid på, at folk har bedre at give sig til.

Det har du så ikke, så du er tilsyneladende så sølle, at du gider trolle på mobilsiden. Det bliver ikke meget mere usselt end det.

0 0
Maggreg 02-02-2012 13:02:20

Lol, find dig et arbejde ;)

0 0
Thomas 02-02-2012 14:12:59

Når du engang går ud af folkeskolen, så sig til - så kan vi snakke om hvem der skal finde sig et arbejde.

0 0
Maggreg 02-02-2012 23:07:36

vil du vente så længe med at finde dig et arbejde??? Tænkte det nok ;-)

0 0
Thomas 03-02-2012 08:07:47

Fint selvmål - du skal vist lære at tænke før du taler :)

0 0
Kim 03-02-2012 18:07:10

Stop feeding the troll, the sign says... ;)

0 0
Thomas 03-02-2012 19:39:29

Arhh Kim - det er sjovt at se ham lave selvmål efter selvmål.

Han prøver desperat at hidse folk op, men det eneste han formår er at udstille sin egen idioti :D

0 0
Maggreg 03-02-2012 16:54:15

Ud fra dine udtalelser er vel IKKE et krav for at være herinde, vel?

0 0
Frederik 03-02-2012 00:07:47

Så nu indrømmer du altså at du er et pattebarn der er langt fra at færdiggøre folkeskolen? Fint - så er vi da så langt :-)

0 0
Kim 01-02-2012 21:35:45

Du har sikkert hverken set WP (som står for Windows Phone, og derfor ikke virker på PC) eller Win 7 for den sags skyld.
Jeg tror som andre heller ikke på du nogensinde har haft en N9 i hånden.

Desuden mangler du alle former for historisk viden om udviklingen inden for både telefoner og computere...

Faktisk er det tydeligt nytteløst at prøve at føre nogen som helst form for saglig debat med dig, og det eneste jeg kan tænke på er en sætning fra Warcraft II.

"New Troll here"

0 0
David 03-02-2012 18:01:12

Jeg må indrømme at jeg i samme båd, jeg har virkelig virkelig strukket mig, men nu har jeg droppet min N9, jeg holdt dog ud i længere tid. Dødsstødet kom en dag jeg skulle copy paste dele af en email fra en mail til en anden, og det kunne man ikke, jeg endte med at sidde og indtaste det selv. Jeg har bestilt en iPhone 4s.

0 0
Frederik 01-02-2012 11:12:47

Fuldstændig enig.. og prøv at være lidt mere nuanceret i debatten. Alle tre større platforme er gode og mindre gode på hver deres måde.

0 0
Frederik 01-02-2012 00:01:37

Nej jeg har bare stødt på for mange trolls som dig :-)

0 0
Frederik 01-02-2012 00:02:03

Evt. undret dig over hvorfor det er dig vs. alle andre i denne debat? Kunne det tænkes at du rent faktisk er en idiot?

0 0
Maggreg 01-02-2012 20:31:57

Jeg undrer mig aldeles ikke. Apple folket bruger deres iPhone på Apple TV eller lignende, medens jer andre prøver at finde en smule opbakning på jeres fejlkøb ;-)

0 0
Frederik 01-02-2012 23:34:38

Tja, man burde i virkeligheden tage din barnlige fjendtlighed som en kompliment. Det må være fordi du ser WP som en alvorlig trussel, siden du gider at blive ved med at spamme siden her med dine tankeløse indlæg.

0 0
Kim 01-02-2012 21:38:00

Jeg tror at selv de andre hardcore iClones også syntes du er latterlig at høre på. Derfor viser de sig ikke ved din side.

JP, Benjamin, AppleiPhoney og hvad i ellers kalder jer, kom frem kom frem!

0 0
Frederik 31-01-2012 09:36:05

Beklager, men du lyder som den mest unuancerede, amatøragtige, Apple-fanboyistiske Windows hader.

Du aner ikke hvad du snakker om. Du har sikkert aldrig prøvet en Windows Phone, men har lige haft en enkelt succesoplevelse med et Apple produkt og så tror du automatisk at Apple er de mest brugervenlige.

Microsoft har sat sig ned og tænkt grundigt igennem hvordan de kunne slå Apple på deres hjemmebane, nemlig brugervenlighed - og det er lykkedes for dem. iOS har et par år på bagen og det kan tydeligt mærkes. WP derimod, er nytænkt på mange områder og på de fleste punkter langt lettere at gå til. Tag ikke mig på ordet. Tjek denne kampagne fra CES 2012:
http://www.youtube.com/watch?v=zQZww_C6Zgg

0 0
Maggreg 31-01-2012 22:27:33

Alle vil gerne slå iPhone. Hvorfor??Er det fordi man prøver at slå de bedste. Sjovt nok i det link du lægger ud, så er det Windows nørden der bestemmer hvad de skal. Jeg er ikke i tvivl om at på en Apple stand (med en apple nørd), var en almindelig bruger af windows phone slået hjem til Vegas :-)

0 0
Frederik 01-02-2012 11:10:25

Slå iPhone? Hvad med Galaxy Nexus, Droid og alle mulige andre som også får røvfuld? Når nu vi er ved emnet har Android jo allerede 'smadret' iOS, så drop nu den krigeriske indstilling til alt uden et 'i' foran.

Du kan jo se i videoen at det er mange forskellige ting der bliver testet og i øvrigt så tror jeg ikke på at Windows manden bestemmer hver gang hvad de skal. Han indrømmer jo at iPhonen nok vil være lige så hurtig til at poste en bedsked på twitter da både WP og iOS har en indbygget twitter klient. Windows Phone endte vidst med at vinde i 21 tilfælde, 2 tabte og 1 uafgjort eller noget i den dur.. du må længere ud på landet med din bortforklaring.

0 0
Thomas 31-01-2012 08:17:26

Haha.. du bør vist holde dig væk.

Windows og iOS har intet med hinanden at gøre. Eller jo, når Windows 8 kommer og ødelægger iOS til iPadden, så kan vi snakke om det.

Men Windows Phone derimod, det ødelægger iOS på så mange punkter.

At du så synes det er fedt at trolle/flamebaite - det siger vel mere om dig end om WP :)

0 0
MHL DK 24-01-2012 15:34:19

Jeg står netop og har besluttet at bytte min gode gamle Nokia 6500 Classic(!!!!) ud med en smartphone - og har snævret feltet ind til enten en iPhone 4S eller denne Lumia 800.
Jeg hælder umiddelbart til iPhone - da jeg qua mit arbejde bruger Mac både på arb. og hjemme - og derfor tænker, at en iPhone vil arbejde bedst sammen med disse (mht. kalendere m.m.). Dét jeg så bare er mest bange for er holdbarheden på en iPhone? Går De for let i stykker?
Hér ved jeg, at Nokia'en er mere "robust" specielt mht. skærmen. Nokia'en lokker også, da jeg har en Xbox, som den jo kan hooke op med - selvom det jo nok ikke er lige så vigtigt, som en kalender eller iCloud - alt afhængigt af hvem man spørger… ;o)
Min kone har en HTC - og jeg må erkende, at efter mange diskussioner og søgen på nettet og generel erfaring med min kones mobil - at jeg helst vil have en smartphone som er brugervenlig - selvom jeg ikke får samme frihed som på en Android. Jeg har ikke brug for at "nørde" rundt med mobilen, men har bare brug for en god brugervenlig mobil, som er god til at ringe fra. Og her ved jeg nu, at iPhone og Lumia er to gode muligheder.
Men jeg kan simpelthen ikke rigtig finde en endelig løsning.
Jeg er ikke Apple-fanboy - men holder egentlig meget godt af mange af deres produkter, da de er brugervenlige og bare funker generelt godt, da jeg ikke er typen der som sagt behøver at bruge produktet yderligere, end de rammer Apple nu en gang giver én.
Uden at komme i krig mellem fanboys af den eller anden slags - kan I så ikke komme med nogle gode indsigter og fordele og ulemper ved de to nævnte mobiler - da det 100% bliver én af dem jeg vil købe?
På forhånd tak!
En (næsten) total SmartPhone Newbee!

0 0
Thomas 24-01-2012 17:26:29

Jeg ville tage ned og prøve dem begge. Begge har fordele og ulemper, så tag den du synes bedst om efter at have haft dem i hånden. Du skal nok blive glad for dit valg, uanset hvilken du vælger.

0 0
Kim 24-01-2012 18:05:48

Jeg tror også det er det bedste råd.

Der er naturligvis også en pridforskel at have med i overvejelserne. Og mht øko-system, så er det jo kun fedt hvis du bruger det. Og der er måske andre fordele at hente med WP i forhold til arbejde?

Personligt har jeg ikke taget min egen Lumia ud af boxen endnu. Dels fordi jeg er lidt spændt på hvad Belle gør for min N8, og dels fordi jeg stadigt har det lidt stramt med at skulle vinke farvel til det tastetur min primære tlf (N900) har - den virker forøvrigt igen meget bedre, efter jeg slettede over 13500 sms'er

0 0
Mobilsiden.dk 24-01-2012 16:08:04

Jeg vil sige, at det kommer meget an på, om ens data ligger i skyen eller lokalt. Hvis man fx bruger Gmail, Hotmail eller Exchange (Office 365) så er der jo ikke de store problemer med Lumia'en og Windows Phone-systemet. Problemet er mere, hvis det hele ligger lokalt og skal synkroniseres. I så tilfælde er en iPhone i hvert fald klart at foretrække.

0 0
MHL DK 24-01-2012 17:40:51

Jeg bruger i øjeblikket ikke iCloud - og bruger som sådan heller ikke kalender funktionen på mine Mac'er - da det jo ikke er meget bevendt, da jeg ikke kan transportere enhederne rundt og derved se min kalender. Er ikke i tvivl om, at kalender funktionen vil blive brugt, den dag jeg anskaffer en smartphone. Men så vil det nok også primært være mobilens kalender jeg vil komme til at bruge, da det er lige så hurtigt at taste ind på den. Og jeg har til daglig en Yahoo konto - og den er vel ikke mere egnet til Windows fremfor iOS...
Så lige pt. har jeg ikke lagt mig fast på, hvor jeg vil ligge min data endnu. Og dét valg kan jo afhænge lidt af, hvilken mobil jeg vælger.

0 0
24-01-2012 15:56:21

Selvom jeg nok er indædt androidfan, så tror jeg at du vil få mest ud af en iphone. Min begrundelse er at du i forvejen har en del produkter fra apple. Og man kan sige meget, men deres produkters samspil er sq rigtigt lækkert. Har selv kollegaer der har hele pakken, og deres setup spiller altså bare, og så er det nemt at sætte op.

0 0
G2 24-01-2012 19:18:29

Ja, den er svær.... jeg står også lidt og lurepasser... er selv ejer af en Samsung Galaxy S, som må siges at tilfredsstille mine behov 95% - det eneste jeg mangler, er lidt mere batterilevetid (mere batteri mangler man vel altid). Den opfylder alle mine krav til kalender og mail (synkroniserer med Exchange hosted af MS). Accept af kalender aftaler osv fungerer bare.

Jeg er dog også typen der gerne vil prøve noget andet. Batterilevetiden i WP7 skulle være bedre - en af mine kollegaer har en Omnia 7, som holder batteriet i 24 timer, hvilket efter min erfaring slår både Android og iOS markant. Desuden tiltaler WP7 mig frem for iOS fordi de såkaldte tiles delvist indeholder "widget" funktionaliteten som Android også har.

iOS har, som andre har nævnt, fordelen af at det spiller sammen med andre Apple produkter. Og hvis man kan leve med at iOS koster (hardware + apps), og at der er nogle begrænsninger i forhold til f.eks. Android, så er det et rigtig godt produkt. Jeg har dog efterhånden valgt Apple fra da de ikke altid stemmer overens med mine hyppige IT investeringer, og mit behov for at nørde lidt. Når jeg ser på hvad de samlede udgifter for iPhone er, så bliver jeg for nærrig. Min iPad 2 er som udgangspunkt ikke meget værd uden apps (og nej, jeg er ikke typen der gider jailbreake).

Som man måske kan fornemme, så hælder jeg til at prøve Lumia'en af. Jeg er HELT sikker på at MS får sit gennembrud i løbet af 2012...

0 0
MHL DK 24-01-2012 19:54:23

Som du måske nok kan gætte - eftersom jeg stadig render rundt med en Nokia 6500 Classic - så er planen, at jeg gerne skulle beholde den mobil jeg køber i nogle år. Jeg er ikke typen der skifter ud bare fordi der kommer noget nyt.
Så når du siger, at du vil prøve Lumia'en af og at MS nok får sit gennembrud i løbet af 2012 - er det så fordi, du ikke mener, at man kan regne MS som være bærende nok endnu, til at have en telefon i de næste "mange" år? Eller er Lumia'en stadig så tidlig en MS telefon, at den er væsentlig outdated i løbet af de næste 1-2 år.
Dér må man vel betragte, at iPhonen har en noget længere levetid - hvis man da ikke taber den og smadre fronten… ;o)

0 0
Kim 25-01-2012 06:52:06

Jeg tror nu nok at WPs modenhedsstadie er ganske fint, og en Lumia burde kunne holde i mange år endnu. Men det er klart at du vil opleve, at nyere bedre modeller kommer frem. Jeg tror f.eks. ikke vi skal vente til Q3 før WP også er hoppet på dual core vognen, for at tækkes de kritikere der tror man kan aflæse en (mo)bils køreegenskaber i specsne.
Men det samme vil du jo også opleve med iPhone. Tror ikke vi når til Q4 før deres 5'er kommer på hylderne, og der bør der jo også være forbedringer - f.eks. et ordenligt design, hvor glasset ikke smares hvis man kigger ondt på den ;o)

0 0
Thomas 24-01-2012 23:08:41

Når det kommer til smartphones er de ofte "forældede" i den forstand, at de ikke pr. definition får den nyeste softwareopdatering fra producenten. Det er dog mest et problem på Android-siden.

Derudover så går hardware-udviklingen meget hurtigere end den gjorde på de gamle feature-phones fra SE, Nokia, Siemens osv., så de bliver nok hurtigere forældet end de gjorde førhen.

Jeg tror det han mener med gennembrud er, at 2012 bliver året hvor WP går fra 2-3% til 10% markedsandel (tallene er fiktive, men du forstår vel hvor jeg vil hen :)). Min Omnia 7 er tilbage fra oktober 10, så vidt jeg husker, og den kører stadig fremragende.

0 0
ihk 24-01-2012 15:05:51

Den ser ret fed ud :-)
Men jeg mener ikke Windows phone er i klasse med iOS endnu. Dog er den langt mere gennemført og brugervenlig end andriod.

Men fed design!

0 0
Alfix 24-01-2012 18:12:48

Du mener ikke den er paa niveau? What!!!?

Alle nye tiltag i IOS er inspireret af WP7. Stort set alle nye: Heriblandt, Den staerke intergration a social networks, Cloud funktionerne som har levet paa Xbox Zune laanng tid foer Apples Icloud.... Osv Osv.....

0 0
24-01-2012 15:12:30

Hvilken Android?

0 0
David 24-01-2012 17:32:41

Allesammen pånær måske Nexus

0 0