Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Nu har Galaxy Nexus fået Flash - men det virker håbløst

Nu har Galaxy Nexus fået Flash - men det virker håbløst

Adobe Flash er nu klar til Galaxy Nexus, men brugeroplevelsen halter enormt.

Flash på Galaxy Nexus er ikke en god oplevelse. (Foto: Mobilsiden.dk).
Flash på Galaxy Nexus er ikke en god oplevelse. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

Google og Samsungs nyeste smartphone, Galaxy Nexus, har ikke som udgangspunkt Adobe Flash i browseren, hvilket gør, at en del interaktivt indhold på forskellige websites ikke kan ses.

Men via Android Market har Adobe nu gjort et Flash plugin tilgængelig.

Desværre gør Flash intet godt for brugeroplevelsen, når man er på nettet via Galaxy Nexus.

Indlæsningen af f.eks. BT og Ekstra Bladet er langsomt, og når siden så er indlæst, er det en trist, hakkende og usammenhængende oplevelse man sidder tilbage med.

Indlæses de samme sider på f.eks. Nokia Lumia 800 der har mindre processorkraft, men så heller ingen Flash, så er internettet lækkert og flydende.

Desværre klarer Galaxy Nexus sig også dårligt på nettet, uden Flash aktiveret. Selv her, er smidigheden ikke på niveau med Nokias nye smartphone.

Jeg er udmærket klar over, at jeg i kommentarfeltet herunder vil blive udlagt som Android-hader, hvilket jeg ikke er. Men hvis ikke andre tør sige ”Se den har ikke noget tøj på”, så vil jeg gerne gøre opmærksom på det.

Det her spørgsmål handler ikke om, at være for eller imod Android. Det handler om ”virker det, eller virker det ikke”.

Opfølgning:
- Web-TV: Så dårligt virker internet på Galaxy Nexus

Læs også:
- Dansk ordbog på vej til Galaxy Nexus
- Mobiltest: Galaxy Nexus


Samsung Galaxy Nexus - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jbninc 28-12-2011 22:36:11

Nu er jeg lige på vippen til at bestille telefonen, der indtil videre kun har imponeret mig med dens glidende software, design, skærm osv.

Jeg har stået en del gange nede i 3 butikken for at prøve den specielt i browseren, som jeg lægger stor vægt på. Jeg oplever altså ikke de langsomme hastigheder, som testen viser.

Er det noget helt nyt, der er kommet på tale? Jeg har læst store hjemmsider såsom BT etc, hvor det ikke generede mig.

Hvad er brugerenes erfaringer?

Hilsen en lidt forvirret og (måske) fremtidig Android-bruger.

0 0
Steen 28-12-2011 23:29:13

Jeg har haft telefonen i et par uger og har helt klart oplevet hakkeri på forskellige hjemmesider. Men jeg har brugt Android-telefoner siden 2008, så har ikke den store referanceramme i forhold til andre systemer (ingen nævnt, ingen glemt).

Det jeg til gengæld helt generelt oplever er, at Android bliver bedre og bedre og at 4.0 er tæt på at være så perfekt som systemet kan blive.

Der er forlydender om (find kilden et sted i kommentarerne til denne artikel), at Android aldrig bliver så flydende som IOS, da Android er bygget til at køre UI-processerne i baggrunden, hvor IOS, så snart brugeren aktiverer UI'en, giver realtime priority til UI-processen. Angiveligt vil Android aldrig blive optimeret til at efterleve dette, og derfor vil IOS formodentlig altid være den tand mere flydende.

Helt specifikt har jeg oplevet følgende irritationsmomenter:

* at telefonen en sjælden gang lave et ordentligt hak, når jeg trykker på home-knappen for at komme ud af app-menuen og tilbage til min home screen. Den fryser simpelthen et pænt sekund, før den renderer home screen'en.

* at telefonen kan blive decideret langsom, hvis jeg forsøger at gøre mange ting hurtigt efter hinanden eller har gang i mange programmer. Jeg tilskriver det samme UI-proces-problematik som beskrevet ovenfor. Det er dog ekstremt sjældent jeg oplever det.

* at browseren *kan* hakke ved sider der renderes i fuld HTML. Det er langt fra alle der gør det, men meget grafiktunge sider er mere tilbøjelige. Den hakker næsten altid hvis den ikke er færdig med at loade, men det synes jeg ikke er så underligt. Hvis flash er involveret oplever jeg hakkeri langt oftere, men det må altså tilskrives Adobe's elendige software og man kan heldigvis indstille browseren, så man aktivt skal tilvælge flash på hver side. Forhåbentlig dør det crap i 2012. Ved mobiludgaver af sider er der aldrig noget problem.

* at der ikke er noget dansk keyboard ved første start af telefonen, selvom man kan vælge dansk sprog. Det genererede ikke mig personligt, da telefonen alligevel sørgede for at hente mit alternative keyboard (Swiftkey X), som har dansk sprog, ned fra Googles backupserver, men det er temmelig ringe, at man ikke har sørget for det. Angiveligt er det Samsungs skyld, da de har ansvaret for den slags på det nordeuropæiske marked (tror jeg det var), så jeg gider ikke være sur på Google over det.

Det er sådan set det. Ud fra en modsætningsslutning kunne man så konkludere, at ALT andet ved den her telefon er fedt. Og faktisk er det præcis sådan. Jeg har været lidt for tæt på at creme i bukserne over Android 4.0 og hardwaren i telefonen er virkelig oppe på et niveau, hvor det bare giver så meget spade, at andre telefoner kan holde kæft. Galaxy S2 er måske nok deropaf, men jeg er så meget mere tændt på den her. Den ligger godt i lommen, skærmen er mere end almindeligt lækker, elsker bagcoverets tekstur der sørger for at give en snert af friktion.

Et ordentligt plus på softwaresiden - udover at Android 4.0 er så nice - er at du får updates fra Google før alle andre, der lige skal lægge deres "experience enhancements" henover.

Den her telefon er så sej, at jeg har valgt at afdrage den over 12 mdr., fordi jeg rent faktisk tror på, at jeg kommer til at have den så længe. Første gang det er sket.

Kun varme anbefalinger herfra.

0 0
Steen 29-12-2011 00:37:18

Lige to tilføjelser til irritationsmomenterne, der begge opstår når man aktiverer kryptering af ens telefondata (som i øvrigt er en totalt fed feature, især hvis man har den som firmamobil).

* Ved opstart af telefonen, skal man først indtaste sin PIN-kode til oplåsning af krypteringen. Det foregår på Androids standard keyboard, uagtet hvilket keyboard man ellers har installeret. Det skyldes selvfølgelig at systemet ikke er "langt nok fremme" til at have loadet ens custom keyboard. Pisseirriterende alligevel. Derefter loader systemet videre, og man skal nu indtaste sin SIM-kode (hvis man bruger en sådan). Det foregår på ens custom keyboard. Til slut skal man igen indtaste sin krypterings-PIN, som nu foregår på et helt særligt numerisk tastatur.

* Efter man har krypteret ens data, kan man ikke længere unlocke sin telefon på andre måder end ved ovennævnte krypterings-PIN. Face unlock, slide, pattern osv. er umuligt. Man kunne godt have beholdt f.eks. pattern, men ak nej. Det har i øvrigt resulteret i, at jeg satte min telefon til først at lock'e efter at skærmen har været slukket i 10 min for simpelthen at undgå at skulle indtaste min krypterings-PIN konstant.

Ovennævnte er sikkert kun for den avancerede bruger og hele krypteringsdelen er nok noget man først lige er gået i gang med, hvorfor det sikkert bliver udbygget senere. Men værd at nævne, når det nu er en del af Android 4.0, som den her telefon pt. "repræsenterer".

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 23:53:09

Dejligt endeligt at få en anmeldelse hvor man ikke er bange for at dele minusser ud til det dyre hardware man lige har købt. Bedste indlæg i denne debat - uden tvivl.

Jeg kunne selv skrive lige så meget som irritere mig ved min iPhone. Men som dig, hedder jeg hverken Androidlover eller iOSlover, så der er heldigvis nogen der kan tænke klart.

0 0
Steen 29-12-2011 01:48:07

He he tak. Ja jeg må ærligt indrømme, at jeg undres over hvorfor I gider lade jer drage ind i de her komplet intetsigende subjektive diskussioner :)

I min verden (arbejde) ville jeg skrive: "Vi har modtaget skrivelse af dd fra x. Af skrivelsen synes der ikke at fremstå væsentlige nye oplysninger i sagen. Vi finder derfor ikke anledning til at fremkomme med supplerende bemærkninger til det fremsendte."

Det giver bare ikke mening at koge suppe på det samme ben i det uendelige :)

Godt nytår i øvrigt.

0 0
pb 18-12-2011 00:10:23

Det kører vist ikke helt for John pt. både den generelle karakter givning får gevaldige hug for tiden, men også måden hvorpå Galaxy Nexus bliver bedømt på får virkelig folk op af stolen. Jeg er selv den lykkelige ejer af en sådan telefon og kan lige som mange andre ikke genkende det billede som John prøver at tegne, men i virkeligheden er jeg også ligeglad for når jeg køber ny telefon, så er Google min ven og her kan jeg finde rigtig mange kvalificerede tests, som kan guide mig.

0 0
Benjamin Jensen 18-12-2011 17:51:38

Det kører ganske fint for John. Problemet er, at visse folk ikke kan tåle sandheden. En test er altid subjektiv, men John fortæller om et flash problem, som jo er tydeligt for enhver. Det er direkte pinligt, når folk påstår, at det kører fint på deres enhed, for den tror jeg simpelthen ikke på. Det er ren benægtelse, og så er det i ikke John der er pinlig, men de brugere der hårdnakket ikke vil erkende at deres tlf lige nu er noget skod med flash.

0 0
Jan Ålund 19-12-2011 13:51:16

Benjamin du er nok heller ikke som de fleste. Man kunn foranledes til at tro du var hans 11 årig fætter. Men det er nu også ok. I gamle dage var der plads til landsbytosserne. Her er der også plads til dig.

0 0
Benjamin Jensen 20-12-2011 18:34:14

Det hele er en stor sammensværgelse mod Android fra mobilsidens side, og nu er jeg endda blevet inddraget i den kæmpe store sammensværgelse. Det kommer fra en mand, der ikke kan finde ud af at læse nyhederne korrekt. Se bare artiklen om Coop mobil.

Jeg har virkelig ondt af dig Jan Ålund, for du virker enormt kikset. Lad være med at pege fingre, når du ikke engang kan finde ud af at læse en artikel ordentligt. Hvem kan så forvente, at du kan læse et indlæg ordentligt?

Desuden er det mig ubegribeligt hvordan man kan kaste mudder efter en mand, der tydeligt viser for enhver, at lortet lagger - også uden flash. Det har vist noget med selektiv hørelse at gøre. Man opsøger kun de medier der skriver positivt om ens kæreste, og skulle andre sige noget andet skal de fandme have på puklen. Ja, jeg synes sgu det er pinligt.

Slut herfra!

0 0
Androidlover 20-12-2011 20:22:40

Det er da morsomt Benjamin. Nu er der flere her som mener det samme som Lars og undertegnede, så måske det er dig som ikke kan læse nyheden korrekt.

Så jeg låner lige lidt af din tekst. :-)

Så det er mig ubegribeligt hvordan man John G og hans fætter på 11, ikke vil se på andre siders gennemgang af GSN, når det tydeligt vises for enhver, at det køre uden lag. Det har vist noget med selektiv hørelse at gøre. Man opsøger kun de medier der skriver positivt om ens kæreste, og skulle andre sige noget andet skal de fandme have på puklen. Ja, jeg synes sgu det er pinligt.

0 0
Benjamin Jensen 20-12-2011 21:29:34

Du er og bliver en klovn. Rækker din horisont ikke længere end til mobilsiden. Hvorfor bruger du ikke google, når du nu er en androidlover?

Ok, så hjælper jeg dig. Det ser åbenbart ud til, at andre brugere inkl dem herinde som også har givet udtryk for det samme, også har problemer.

http://www.google.dk/search?q=lag+in+browser+galaxy+nexus+s&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari

0 0
Androidlover 20-12-2011 22:16:43

Fætter Benjamin.

Der er kun en klov her og det er John G og hans fætter.

En skriver i et forum at han oplever lag på en bestemt side, resten som jeg lige skimtede igennem drejer sig hovedsagligt om Nexus S.

Men for nu at falde ned på dit plan, så bruger jeg lige samme taktik.

http://www.google.dk/search?q=lag+in+browser+Iphone+4s&hl=da&newwindow=1&client=safari&qscrl=1&biw=1280&bih=685&cad=h

Tag nu og læs de andre seriøse test sider som der er linket til her i tråden.

Ha en god Jul.

0 0
Benjamin Jensen 20-12-2011 22:50:32

Jeg synes du skal stoppe med at kalde mig en 11 årige, og fætter. Kan du finde ud af det? Een der tager et så åndsvagt navn som dig, burde ikke selv komme med øgenavne.

Jeg er 37 år, og har igennem flere år været kørende sælger indenfor telebranchen, så jeg har set det meste.

Jeg ville med linket lige fortælle dig hvordan brugerne oplevede det, hvilket jo var dit hovedargument. Derfor fik du linket. Jeg holder mig til emnet - modsat dig Fætter Guf ;)

LG Optimus fik også gode karaktere herinde på mobilsiden, samt på rigtig mange testsites. Ikke et eneste site nævnte noget med genstart af tlf, eller laggy menuer. At det var en gennemrådden tlf, har vi jo set op til flere indlæg omkring - endda også en masse nyheder. Så hvorfor skulle jeg tage testsites for gode varer? hver gang jeg køber en varer, ser jeg altid hvad forbrugerne siger, og ikke så meget hvad testsider siger. Derfor hidser jeg mig heller ikke op, når en tlf får 2,3,4 eller 6 stjerner.

Flere påstår at mobilsiden er i lommen på Apple. Jeg ser desværre en tendens i testmiljøet, at der bliver punget ud for en positiv test. DERFOR: test er een ting, en anden ting er forbrugernes oplevelse af produktet.

Iøvrigt Fætter Guf, hvis du læste mine links, så vil du se nogle ret sjove udtalelser som "Jeg købte denne nexus S, fordi den ikke skulle lagge i menuer og være lige så smooth som iOS, men jeg føler stadig der er en del lag" ;)

I lige måde...

0 0
Bjarne R. 23-12-2011 17:15:12

@Benjavmin - Jeg gik vist over streget for hvad der er godt tone i min forrige mail og undskylder - men man kan desværre ikke efter-redigere sit indlæg her på siden.
Men du er altså også lidt provokerende når du f.eks. skriver at du lytter til brugerne erfaringer, men på den her tråd gør alt andet end at lytte og i stedet tæppe-spam-poster med dine egne holdninger.

0 0
Benjamin Jensen 26-12-2011 01:29:53

Det er i orden....man skal vel ikke være for stor til at indrømme sine fejl. ;)

Well, tonen herinde kan godt blive overdrevet hård, og så følger jeg jo med. Jeg foretrækker dog stadig mobildebat - der er tonen en del bedre.

Fortsat god jul Bjarne :)

0 0
Benjamin Jensen 26-12-2011 18:56:21

Du er godt nok sur....

0 0
Androidlover 26-12-2011 19:44:02

En ting vil du lære Benjamin, vi voksne bliver ikke sure så let, vi vil altid forsøge at få ungerne til at forstå og det kan vi gøre i laaaang tid. Når du engang bliver stor og får børn selv, vil du forstå hvad jeg mener.

0 0
Benjamin Jensen 27-12-2011 00:53:06

Du er en komplet imbecil Androidlover. Jeg gider fandme ikke hører mere på dit forbandede lort. Du har ikke på noget tidspunkt sagt hvor gammel du selv er, men har udnævnt dig selv til at være voksen. Hvis du er voksen, må du være retarderet, for du har et sind og opførsel, som ikke engang min 5 årige søn kan have.

Jeg er 2 meter høj og vejer over 100 kg, så hvis du en dag vil komme forbi og ytre din mening om mig skal du være mere end velkommen. Indtil da, så ser jeg gerne du stopper med dit lort herinde! Fandme om jeg vil finde mig i de ytringer fra en præ teenager!

0 0
Androidlover 27-12-2011 10:24:13

Jamen for søren da også, du er da pænt stor af en 11 årig knægt at være. Din sidste kommentar er næsten bedre end "min far er stærkere end din far"


Jeg har valgt lige at citere dig for det sidste indlæg du smed, bare for sådan lige at underbygge mit postulat om din alder.

Nu vil jeg så forsøge at være moden, som Steen foreslog, og stoppe her.

Ellers kan jeg kun sige, god bedring.



Jeg er 2 meter høj og vejer over 100 kg, så hvis du en dag vil komme forbi og ytre din mening om mig skal du være mere end velkommen. Indtil da, så ser jeg gerne du stopper med dit lort herinde! Fandme om jeg vil finde mig i de ytringer fra en præ teenager!

Læs mere: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nu-har-galaxy-nexus-faet-flash-men-det-virker-hablost,lid.18532/?expand=42591#cmt_42591#ixzz1hj24bmLe

0 0
Benjamin Jensen 27-12-2011 12:22:22

Snak om modenhed? Jeg troede diskussionen var sluttet, men næh nej - du skulle lige komme med dine ytringer 5 dage efter det burde være slut! Ovenikøbet kommentere du ikke på tråden emne, men mener du skal drage dig selv ind i en diskussion mellem Bjarne og jeg.

Ja, det er jo virkelig modent. Hvor gammel var det du var Androidlover? Det fortalte du aldrig. Det kan vel ikke være så hårdt at fortælle, at du stadig er teenager vel?

0 0
Søren 28-12-2011 09:50:14

Din idealvægt, som 2meter høj, ligger på omkring 90kg... Du er tyk!

0 0
Kim 28-12-2011 10:11:56

Ud over at være sindsygt plat, så er det så også forkert.

Ud fra de oplysninger vi har om Bjarne, så ligger hans BMI på 25 - altså idealvægten. Ja, måske nok i den højere ende af skalaen, men stadigt idealvægten.

0 0
Søren 29-12-2011 10:18:04

Ikke korrekt... Idealvægten stopper ved 24,9... En bmi på 25 er overvægtig :-) og ja, der er en forskel på muskler og fedt, men vi ved vidst alle hvad du er bygget af chubby ;-)

0 0
Benjamin Jensen 30-12-2011 02:14:09

Man kan ikke være bygget af chubby - man kan være chubby.

Som Kim siger, så er du plat, og jeg troede rent faktisk du fyrede en joke af. Men nu kan jeg da se, at størstedelen af din BMI går til grød i hovedet ;)

0 0
Kim 28-12-2011 10:15:01

Bjarne hedder så Benjamin. Det bliver han ikke tykkere af. ;)

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 14:03:41

lol for helvede....

Skal vi nu diskutere BMI tal? Sikke da en drejning denne her debat kan tage.

Nu er det vel også sådan med BMI, at det kun er vejledende - da muskelmasse vejer det dobbelte af fedt ;)

Nå, godt Nytår ;)

0 0
Steen 26-12-2011 20:18:57

Hold nu kæft, hvor er det omsonst hele tiden at modtage mails om jeres konstante tuderi, bare fordi man har kommenteret på den her tråd.

Det kræver ikke børn - men måske nok at være moden - at have overskud nok til at kunne stoppe mens legen er god. I det her tilfælde, at kunne undlade at fortsætte en komplet irrelevant samtale.

Mobilsiden: Vær nu flinke og brug lidt tid på at opgradere jeres side til nutidige standarder, hvor man kan unsubscribe fra enkelte tråde.

0 0
Androidlover 26-12-2011 22:55:17

Hehe du har ret Steen, det er møg hamrende irriterende og modtage de mails folks tuderi. Nu fik jeg sgu en hvor der er en som tuder over andre som tuder. :-)

Hov, nu fik du en mere. Sorry :-)

0 0
Bjarne R. 23-12-2011 16:57:10

Damn, er du virkelig 37 år Benjamin!!? Og prøver du at bilde os ind at du faktisk har kunne have et fast arbejde over flere år - tror altså din hjerne lagger lidt.

0 0
Androidlover 21-12-2011 22:10:08

Hehehe Fætter BR :-)

0 0
Lars 19-12-2011 08:24:33

Han påstår at den kører dårligt uden flash aktiveret, læs lige artiklen inden du kommentere på den.

0 0
Benjamin Jensen 19-12-2011 09:33:40

Lars, jeg har skam læst artiklen, og derfor skrev jeg også før, at Android ikke er beregnet til touch ;) Det kommenterede du jo også på!

Når den kører det som baggrundsgrunstjeneste, så skal det lagge, uanset hvor meget processorkraft man putter i sådan en tlf.

0 0
Lars 19-12-2011 13:53:24

hvis du har læst artiklen hvorfor kan du så ikke se det forkerte i at brokke sig over at den ifølge andre hjemmesider kører ganske fint uden flash aktiveret men åbenbart ikke den de har her på mobilsiden.dk ?

0 0
Androidlover 17-12-2011 16:36:41

[ctat]Jeg er udmærket klar over, at jeg i kommentarfeltet herunder vil blive udlagt som Android-hader, hvilket jeg ikke er. Men hvis ikke andre tør sige ”Se den har ikke noget tøj på”, så vil jeg gerne gøre opmærksom på det.

Hvis ikke jeg siger det, så vil alle bare tro at John G har forstand på mobiler og det har han jo så tydeligt, bevist han ikke har.

at du træder i forsvars position i samme øjeblik du skriver artiklen, giver dig ikke ret af denne grund.

Desværre klarer Galaxy Nexus sig også dårligt på nettet, uden Flash aktiveret. Selv her, er smidigheden ikke på niveau med Nokias nye smartphone[/citat)


Har du overhovedet tænkt på hvorfor andre sider når en anden konklusion end du gør ? Eller siger du hermed at alle andre sites også er faldet for kongens klæder og ikke kan se det, som du kan se ?

Du ved godt at når man peger fingre af nogen er der 4 fingre der peger på en selv. Måske du skulle reviderer din tilgang til Android. Måske og jeg siger kun måske, kunne det være at du ikke er den rette til at lave anmeldelser af nogen former for mobil telefoner, tiden er løbet fra Nokia 3110 og det er på tide du kommer videre i livet John.

0 0
Androidlover 17-12-2011 16:38:25

Nå det gik ikke så godt med multi citat.

Håber det kan læses.

0 0
Onkel_Per 17-12-2011 17:43:04

Nå det gik ikke så godt med multi citat.

Du glemte vist et "i" ;-)



Men jeg tror ikke John er "Android-hader".
Han er bare gået i seng med Nokia!

0 0
Androidlover 17-12-2011 18:31:36

Tak for det. Ja, et eller andet må jeg da ha gjort forkert,måske det var et i.

Nææææ, det kan godt være han ikke hade det. Men han kan ikke lave en seriøs test som kan bruges til ret meget og det er altså skidt, når man bliver udråbt til gadgets expert.
Som nævnt af andre, bliver manden jo citeret af bland andet JP. Man kan jo kun håbe at JP, læser lidt med her og reviderer deres fremtidige brug af John G og manglen på seriøsitet i hans test.

0 0
Benjamin Jensen 17-12-2011 12:21:34

Hvorfor ikke bare skrive det som det er? At Android ikke er beregnet til at være en touchtelefon, og derfor ser man generelt mere lag end på iOS og WP!

Det er jo ikke kun i browsertest at den lagger - med eller uden flash. Men det ser ud til, at de har fået rettet nogle af deres problemer med det i ICS.

0 0
Jan Ålund 17-12-2011 12:53:44

He he Benjamin der er jo ingen grund til at flashe din uvidenhed ;) men tak fordi du bringer lidt humor ind

0 0
Benjamin Jensen 18-12-2011 17:43:35

Åh ja, selvfølgelig flasher jeg min uvidenhed. Heldigvis kan jeg bakke det op af kilder, modsat dig ;)

http://newz.dk/hvorfor-android-ikke-er-ligesaa-flydende-som-ios-windows-phone-7/page1

Og den oprindelige artikel:

http://www.redmondpie.com/heres-why-androids-ui-will-never-be-as-smooth-as-ios-or-windows-phone-7/

Heldigvis er det Google selv der indrømmer det, så selv hardcore android fans som dig, har nok lidt svært ved at argumentere imod det.

Og dog....jeg har set mange sjove forsvar herinde, der slet ikke har noget at gøre med virkeligheden.

0 0
Jan Ålund 19-12-2011 13:45:55

Benjamin nu jeg også iPhone bruger og den eneste her der er i gang med en virkelighedsflugt er dig.

Men jeg syntes at det er fedt at små skøre "non nerds" og forvirrede "non genier" som dig også har adgang.

I stedet for bare at acceptere at der er mange fede mobiler af forskellige mærker(både iPhone, WP7 og Android). Så skal du bevise at uvidenhed kan gøre ondt og være underholdende he he

0 0
Benjamin Jensen 20-12-2011 00:22:53

Jan Ålund>> Faktisk kommer du ikke med andet end personlige tilsvininger - hvilket jeg også kan se i dit svar til Kim. Du bidrager absolut ikke med noget konstruktivt, andet end at kalde folk for idioter.

Hvis du så læser Lars' indlæg, så har han rent faktisk forstået det rigtigt. Det er altså ikke så svært - hverken for rigtige eller forkerte nørder. Det handler bare om at have en smule intelligens og intellekt, hvilket du jo sjovt nok påpeger at flere ikke har.

Hvis du gerne vil overbevise mig om andet, så kom med nogle kilder Jan Ålund, i stedet for at udstille din egen uvidenhed og stupiditet her på siden!

0 0
Steen 20-12-2011 01:06:50

I to trolde kunne også bare lade være med at fodre hinanden konstant ved at holde jer til at skrive konstruktive indlæg og ignorere resten.

Alternativt kan en eller anden måske fortælle mig hvordan jeg unsubscriber til den her troldetråd uden at unsubscribe til andre artikler jeg har kommenteret på?

0 0
Lars 19-12-2011 08:21:49

det er jo en sjov måde at sige det på, prøv og load en side med en iphone hvor du holder fingeren på skærmen, så kan vi se hvem der er beregnet til touch, min kærestes iphone 4s brugte et par minutter på at loade eb.dk med 1 finger på skærmen ;)

0 0
Benjamin Jensen 19-12-2011 09:31:18

Iøvrigt giver det jo egentlig også god mening det du siger Lars. For nu prøvede jeg med sider, uden så mange link, og nu kunne jeg godt fremprovokere det.

Desværre har du jo lige givet mig ret i min pointe - og artiklen. Touch får jo første prioritet på en iPhone, mens det kører som baggrundstjeneste på en Android tlf.

Nu er det jo ikke sådan, at jeg sidder og trykker på skærmen, mens jeg navigere ind på en side. Derfor giver det jo god mening, at iPhone er beregnet til touch, mens Android ikke er.

Det er altså også en gammel sandhed, at Android ikke var ment til touch. Men det var jo den vej de gik, da de så iPhonen.

0 0
Søren 20-12-2011 17:21:56

Android ikke ment til touch? ... har du en af dine fornemme kilder?

0 0
Lars 19-12-2011 13:51:05

kan vi så konkludere at iso ikke er designet til touch, eller jo kun når steve jobs ønsker det ;)

Touch er prioriteret forskelligt i de 2 systemer, hvis du sidder og arbejder i en app med touch kan andre apps altså ikke tilgå den processorkraft der er tilstede, da den bliver brugt på at holde øje med hvad din finger laver.

0 0
Lars 19-12-2011 13:51:19

ios...

0 0
Søren D 19-12-2011 10:12:10

For dælen Benjamin, godt spottet - skynd dig at kontakte HTC, Samsung, LG, Sony og Motorola og fortæl dem det inden de producerer flere telefoner med et OS der slet ikke virker med touch - Jesus.....

0 0
Benjamin Jensen 19-12-2011 10:54:13

Tsk tsk.....Søren!

Du går da helt i selvsving, men før du gør det, så læs artiklen.

Det er Google selv der indrømmer, at deres OS ikke er beregnet til touch. Det er måden at prioritere processorkraft der er forskelligt.

Jeg har da aldrig hverken påstået, at det ikke virker med touch - kun at det ikke virker godt nok.

Forresten....velkommen i klubben over idioter der ikke læser indholdet, men i steder går efter manden når argumentationen ikke holder. jeeeeez!

0 0
Søren D 19-12-2011 11:06:10

Nå nå rolig nu - jeg kalder da ingen for idioter og du læser da de artikler som fanden læser biblen.

At du endeløst gentager dig selv i hvert eneste indlæg gør det ikke mere rigtigt - bare trættende.

Men hvis Ios er så rasende hurtigt og designet til touch, modsat Android der ikke virker godt nok, så er det iflg. dig teknisk umuligt at en Android telefon skulle reagere på noget hurtigere end en IPhone?

0 0
Benjamin Jensen 19-12-2011 12:04:42

Jeg snakker om touch og intet andet. Hold dig til det emne, også selvom jeg har ret. ;)

Jeg forholder mig til, at den ikke er designet til touch, og derfor vil lagge og ikke virke flydende som iPhone. Jeg har selv undret mig over det, når jeg har haft topmobiler med android i hånden, at det kan lagge voldsomt til tider, og det er virkelig belastende. Det er lidt som om, at jo flere baggrundstjenester der er i gang, jo værre er det. Men det giver jo ret god mening nu med den artikel.

0 0
Søren D 19-12-2011 12:37:48

Du forholder dig jo netop ikke til emnet, men gentager bare din påstand igen og igen og mener det giver dig ret?

Hvorfor mener du at touch ikke virker på Android? Du har læst at det ikke er designet ligesom Ios og hvad så? Hvis en given Android telefon reagerer hurtigere end fx en med Ios på et tastetryk er det da fløjtende ligegyldigt hvordan den er designet? Men i din termonologi er det tilsyneladende udelukke pga. designet?

0 0
Benjamin Jensen 19-12-2011 09:23:08

Nu prøvede jeg lige det du sagde, men min loadede fint??

Det må vel være fordi, at hun har trykket på et link der allerede var på siden, mens hun navigerede ind på EB.dk. Det svarer jo lidt til, at du gør trykker på et link på computeren hele tiden, samtidig med at du prøver at navigere ind på en ny side med enter.


Sådan vil alle telefoner reagere jo.

Men sjov undskyldning Lars. Den havde jeg ikke hørt før. Velkommen til klubben ;)

0 0
Casper 16-12-2011 13:28:39

Nu har jeg selv lige prøvet nogle af de tunge sider som fx EB.dk, bt.dk osv i fuld www-version. Det kører altså fuldstændig flydende når jeg scroller rundt. Det er vel og mærke uden flash. Jeg har en Nexus Galaxy, og før det havde jeg en Nexus One.

Angående nyheden så har man beskyttet sig godt og grundigt fra redaktionens side ved at skrive: "Jeg er udmærket klar over, at jeg i kommentarfeltet herunder vil blive udlagt som Android-hader, hvilket jeg ikke er. Men hvis ikke andre tør sige ”Se den har ikke noget tøj på”, så vil jeg gerne gøre opmærksom på det."

Men denne kommentar så har man givet sig selv carte blanche til at svine, og hvis man siger noget, så er man bare en Android-fanboy som ikke tør sige at kejseren er uden klæder. Men kigger vi på nyheden så er overskriften: "Nu har Galaxy Nexus fået Flash – men det virker håbløst"
Det eneste der i nyheden sammenlignes med er enheder uden flash. Det er ikke et særlig godt sammenligningsgrundlag. Og med de andre nyheder hvor der også bruges meget kreative og nedladende vendinger om Galaxy Nexus, her tænker jeg på "ordbog-gaten", så er det selvsagt nemt at se hvad vi ender med af karakter i den endelige anmeldelse. Men jeg kan afsløre en ting, flash er tungt, også for desktop maskiner.

0 0
Steen 16-12-2011 15:24:51

Jeg må sige, at jeg på bt.dk oplever præcis det samme som John - siden er fragmenteret, renderer elendigt og hakker voldsomt.

Praksis-testen i den tilhørende artikel viser det ganske tydeligt. Jeg forstår dog ikke hvorfor man vælger at sammenligne med to andre telefoner, når de ikke har flash, som burde være sammenligningsgrundlaget?

Men når alt kommer til alt er det Adobe der har et problem.

Hvad angår den kommende test af GN får den sikkert høvl. Jeg kan tydeligt se teksten: "Nu hvor vi først har testet den et par uger efter release, hvor flere af de indledende fejl er blevet rettet er det en fantastisk telefon - MEN det var den ikke ved release - derfor 2 stjerner".

Men come on, hvem i alverden bruger mobilsiden.dk's tests til noget som helst? Man kan læse anmeldelserne for humoren og den efterfølgende flamewar og troll feeding, men det er da også det. Der er langt mere seriøse og upartiske sites derude.

0 0
Kim Christiansen 17-12-2011 13:12:45

Ja. Mobilsiden er jo ironisk nok eb.dk for telefoner. Man kan lige så godt bare lave en search på youtube og få samme professionelle niveau.

0 0
Mobilsiden.dk 16-12-2011 13:26:12

Jeg har lavet en lille hurtig browsertest, der blot viser, forskellen mellem Galaxy Nexus, og de andre:
http://www.mobilsiden.dk/web-tv/sa-darligt-virker-internettet-pa-galaxy-nexus,lid.18536/

0 0
Jan Ålund 17-12-2011 11:14:35

En så simpel test! med en enkelt nexus og så bliver mobilen svinet til på den måde. Hvor er jeres etik eller er den blevet solgt helt.

Er i virkelig så ligeglade med jeres læsere?

0 0
Kim 19-12-2011 12:38:41

Svinet til på den måde - tag dig sammen. Alle i stakkals små forfulgte fandrois, hvor er det dog snyd så synd. Og hvor bliver jeres hellige artefekter dog svinet til! Hvis nogen sagde noget lignedne om min kæreste, ville jeg jo have gyldig grund til manddrap!
Really, tag dig sammen og få lidt perspektiv i dit liv.

0 0
Jan Ålund 19-12-2011 13:37:34

He he kim lad være med at svine dig selv til på den måde. Der er ingen grund til at udstille sit manglende intellekt på den måde. Infantilt og mangel på perspektiv

For øvrigt er jeg iPhone 4s bruger ;)

0 0
Kim 19-12-2011 14:25:24

Sjovt at du siger det samme om mig som jeg gør om dig - hvem får så ret? Vi ved det ikke og finder sikkert aldrig ud af det... men virkeligt flot comeback, man skulle jo næsten tro jeg selv havde skrevet det...

0 0
Søren 20-12-2011 17:18:38

kim er et grimt navn...

0 0
Kim 20-12-2011 18:09:59

Av...

0 0
Lars 16-12-2011 13:15:06

Ud fra denne meget tynde artikel kan jeg konkludere at nokia har lavet en VOLD hurtigt browser, for galaxy nexus er væsentligt hurtigere end iphone og nokiaen er jo så åbenbart endnu hurtigere ;)

Godt gået nokia!!

0 0
Søren D 16-12-2011 12:11:32

CNET:
Backed by the 1.2GHz dual-core processor, the Galaxy Nexus' browser runs superbly, showing significant performance improvements over its 2.3 forerunner. There's no stuttering when scrolling around a page. Pinch-to-zoom is as smooth as a baby's bottom.

The Verge:
Let me just say this — the browser in Ice Cream Sandwich does some serious ass-kicking. I don't often use profanity in my gadget reviews, but I felt it was worth emphasizing just how much better the browser on the Galaxy Nexus is compared with much of its competition.

Gizmodo:
The user experience is extremely fast and fluid. Scrolling around webpages is quicker and smoother than any other mobile browser I've used (and with all of its new enhanced features, I would call ICS' version of Chrome the best mobile browser out there). It also has the fastest camera shutter out there, easily beating even the iPhone 4S and the rest (in speed).

0 0
Kim 16-12-2011 13:06:55

Alle anmeldelserne er skrevet FØR flash updaten...

0 0
Jan Ålund 19-12-2011 13:39:17

Kim lær at læse før du dummer dig endnu mere.. på forhånd tak ;)

0 0
Kim 19-12-2011 14:46:08

Hvad mener du jeg bør læse da?

0 0
Hans 16-12-2011 12:36:14

Engadget.com:
...In fact, the entire web browser is blazingly fast -- gone is the signature lag that's familiar to anyone who's ever browsed the web on Android.

0 0
JP 16-12-2011 12:56:26

Og hvor mange af dem bruger Flash?

0 0
Hans 16-12-2011 13:05:21

Ingen.. Men den udtagelse som anfægtes, er følgende:

"Desværre klarer Galaxy Nexus sig også dårligt på nettet, uden Flash aktiveret. Selv her, er smidigheden ikke på niveau med Nokias nye smartphone."

Mht. Flash er det et tredjeparts program, som man hverken kan give google eller samsung skylden for. Hvis det stod til mig burde vi slet ikke ha' flash, men jeg er også pragmatiker, og kan godt se, at der er tilfælde hvor det er praktisk..

0 0
søren olsen 16-12-2011 12:55:29

Har selv en GNex og den fungerer upåklageligt

0 0
Rasmus 16-12-2011 12:11:02

Og hvis i spoler lidt længere hen i videoen, så forklarer han nogle af de nye features... såsom en quick menu som slås til under settings >> lab... og fullscreen browsing.

0 0
Rasmus 16-12-2011 12:04:30

http://www.youtube.com/watch?v=Lm3dCbxjeqw

Lidt mere objektiv billede på browseren.

Den roses for sin hastighed på GNex... men får ikke så meget ros for smoothness ved scroll.

0 0
Mark 16-12-2011 11:57:43

Selvfølgelig bliver man kaldt en Android-hader, når man gang på gang på gang kritiserer det, uden at fremhæve én eneste af de positive ting. Skærmen på Galaxy Nexus er ikke nævnt. De mange nye lækre features i Android ICS er ikke nævnte. Og så formår man igen og igen simpelthen ikke at kapere hvad "open source" er, og at der er enorm forskel på at levere OS til sit egne enheder (Apple og iOS) og på at levere cross-platformt til rigtig mange producenter.

0 0
Rasmus 16-12-2011 11:56:47

Jeg har en Galaxy nexus. Og jeg har lige været ind på eb.dk, ikke den mobile udgave, og jeg må gi dem ret, den side kører af lort på GNex.

Men når der ikke vises videoer, eller fortælles om sammenligningsgrundlaget, f.eks. hvilke netværk de kører på. Og når der ikke testes UDEN flash... så giver jeg ikke en meter for det her gylde.

Til alle der lader sig skræmme. Tag end i butikken og prøv telefonen. Og prøv iphonen bagefter.. og gå tilbage til Nexus. Og tag så den telefon du synes bedst om. Og det kan sagtens være en iphone :)

Troværdigheden på mobilsiden.dk kan ligge på et meget lille sted. Jeg mener ikke at korte udokumenterede tests bør danne basis for en artikel.

0 0
skogge 16-12-2011 11:52:02

"Det her spørgsmål handler ikke om, at være for eller imod Android. Det handler om ”virker det, eller virker det ikke”."

Jeg tror nu du tager fejl her. Jeg tror primært det handler om troværdighed og nuancer.
Hvis man skriver mange utroværdige artikler, der primært handler om at få kliks og kommentarer, ja så mister siden altså troværdighed.
I formår konstant at skrive overskrifter og forenkle ting i sådan en grad, at alt simpelthen er sort eller hvidt.
Når man er en side, der udgiver sig for at være ekspert inden for en niche må man altså formå at nuancere sig. Denne artikel er et godt eksempel. Jeg er selv i besiddelse af en Galaxy Nexus, og browseren er betydeligt bedre end både min iPhone 4 og Galaxy S2. Flash virker glimrende, til det de fleste bruger den til; nemlig at afspille videoer "on demand". Dette skuffende at i ikke får disse nuancer med, og endnu mere skuffende er det at i tror så lidt på jeres holdninger at i allerede undskylder for dem i artiklerne.

0 0
16-12-2011 15:17:25

Hvor er det bare præcist og korrekt skrevet! Fuldstændig enig skogge. :-)

0 0
JP 16-12-2011 12:57:40

Hvor lang tid tager det at loade eb.dk med din telefon med og uden flash?

0 0
Steen Petersen 17-12-2011 06:59:27

Min GN loader eb.dk næsten lige så hurtigt som min på ingen måde langsomme pc, når flash er aktiveret.

0 0
Jan Ålund 16-12-2011 15:42:08

På min Sensation kommer den lige med det samme m. Flash. Faktisk er der ikke den store forskel med eller uden. Samme oplevelse havde jeg også med min Desire. Desværre er min arbejdsmobil 4s knap så god til Flash

0 0
Fidoble 16-12-2011 11:39:24

Jeg har lige læst anmeldelsen af Galaxy Nexus på recordere.dk og her kalder de browseren for en "Webbrowser i verdensklasse" og roser internet delen?

0 0
Christoffer 16-12-2011 12:00:21

Jeg har også læst anmeldelsen inde på recordere og den er lidt sparsom med oplysninger. Den er ret overfladisk, f.eks. nævner de overhovedet ikke flash. Så man må vel gå ud fra at de ikke har installeret Adobes flash plugin...

0 0