Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   OnePlus One - det store overblik

OnePlus One - det store overblik

En af de mest interessante smartphones lige nu er OnePlus One. Her får du det fulde overblik

Mangler du et overblik over, hvad OnePlus One er for en, så er du kommet til det rette sted. I denne artikel får du det store overblik over telefonen, der vil udfordre alle de store. Følg de indlejrede links i teksten for at læse mere.

Læs også: OnePlus One - se galleriet og prisen

Først og fremmest er One det første udspil fra firmaet OnePlus, der har udtalt, at de vil lave den perfekte smartphone. Det er et nystartet firma, med Pete Lau, der tidligere var direktør i Oppo, i spidsen, og de går deres egne veje. Blandt andet er de de første, der har styresystemet CyanogenMod preinstalleret.

Læs også: Lækkede billeder af OnePlus One og CyanogenMod 11S

OnePlus One udkommer i 16 lande, heriblandt Danmark, og prisen i forhold til specifikationerne er noget nær uhørt. I Danmark vil prisen være 2099 eller 2399 med en lagerplads på hhv. 16GB eller 64GB. Telefonen skulle komme i handlen i Q2.

Nogle af de vigtigste specifikationer er:
5.5” Full HD- skærm (1920x1080) - 401 ppi
Fysiske mål på 152.9 x 75.9 x 8.9 mm
Vægt på 162 gram
3100 mAh batteri
2.5GHz quadcore processor
3GB RAM
16/64GB lagerplads
13MP kamera med 4K kapacitet/5MP frontkamera med billedstabilisering
Dual-LED blitz
LTE-forbindelse
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
Stereo højtalere

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

gielsgaard 23-04-2014 20:46:18

Bliver den ikke blæst af banen af den nye oppo find7 ?
hvis man ser bort fra prisen ?

1 0
Rune Lauritsen 24-04-2014 15:41:28

ONEPLUS ONE OPPO FIND7(A)
1080 x 1920 pixels, 5.5 inches (~401 ppi 1080 x 1920 pixels, 5.5 inches (~401 ppi
Fysiske mål på 152.9 x 75.9 x 8.9 mm Fysiske mål på 152.6 x 75 x 9.2 mm
Vægt på 162 gram vægt på 170 gram
3100 mAh batteri 2800 mAh batteri
2.5GHz quadcore processor 2.3 GHz quadcore processor
3GB RAM 2 GB RAM
16/64GB lagerplads 16 GB/microSD, op til 128 GB
13MP kamera 13MP kamera
5MP frontkamera med billedstabilisering 5MP frontkamera med billedstabilisering
Dual-LED blitz Dual-LED blitz
LTE-forbindelse LTE-forbindelse
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
Stereo højtalere tereo højtalere

tjaaaaa for mig at se så ser det ikke helt sådan ud XD ^_^

0 0
Jacob Madsen 25-04-2014 09:43:42

En ting, som også skal tages i betragtning her, er Find 7's mulighed for at lade lynhurtigt via en helt ny form for lader. Du vil kunne lade Find 7(a) op på en time fra 0 til 100 - jeg har selv testet dette i praksis - og det er ret nyttigt. OnePlus One har ikke denne mulighed. Du har heller ikke mulighed for microSD.

Udover det, ja, de er ret ens på visse områder - men det er heller ikke så sært, da hardwaren til OnePlus One fremstilles af Oppo.

0 0
jesper andersen 24-04-2014 20:02:30

Det kommer an på om du samligner den med Oppo Find 7A eller Oppo Find 7. Oppo Find 7 er bedre, men også langt langt dyrere.

0 0
Rune Lauritsen 24-04-2014 20:28:35

jeg valgte at tag OPPO FIND7(A) og sammenligne med efter som at begge jo ligger i "samme klasse" eller med andre ord, OPPO FIND7(A) og Oneplus One er nok de to der ligner mest hinanden end hvor OPPO FIND7 (QHD Skærm) nok allerede slår godt og væld de fleste telefoner på marked nutildags

0 0
gielsgaard 24-04-2014 21:10:13

Nu skrev jeg Find 7 , og hvis man så bort fra prisen tror Find 7 kommer til at koste 499$

0 0
jesper andersen 24-04-2014 22:10:19

Jeg forstod dig også sådan, at du mente Find 7 og ikke Find 7a.

0 0
gielsgaard 23-04-2014 19:14:39

Alt deres show for at købe den gider jeg ikke, hvis den stadig når alle kan købe den er i toppen så måske.

1 2
Rasmus Høher-Larsen 23-04-2014 13:24:05

Det er værd at nævne at telefonen er på størrelse med Note 3 i dimensionerne.

Derudover er der også ekstremt vigtigt at vide; at telefonen ikke fungere helt optimalt på Telia's 4G netværk i Danmark! Telefonen understøtter ikke 800MHz.
Telia 4G kører på 800MHz, 1800MHz og 2600MHz.
3's 4G kører på 1800MHz og 2600MHz
TDC's 4G kører på 2600MHz

Det betyder altså at telefonen vil fungere upåklageligt på 3's og TDC's netværk, men at der kan være områder hvor Telia/Telenor's sammenslået netværk ikke dækker tilstrækkeligt.

800MHz signalet bliver ofte brugt til at bryde igennem bygninger, da signalet bedre kan trænge igennem i forhold til de større frekvenser, men kører dog med lavere hastighed.

Når det er sagt har den fuld 3G dækning(og skulle være bedre end de fleste andre telefoner).

Håber Mobilsiden kommer med et review, overvejer kraftigt at købe den.

15 0
Karsten Lerche Kjærby 23-04-2014 22:01:03

Ja, det passer simpelthen ikke det du skriver med frekvenserne. Lige netop, TDC vil primært benytte 800 MHz. TDC købte for et år eller 2 siden en masse plads på 800 MHz frekvensbåndet og vil derfor benytte det til at dække så stort et geografisk område som muligt. På nuværende tidspunkt benytter TDC ikke LTE på 1800, derfor der var problemer med iPhone5, da denne kun kører LTE på 1800 MHz og ikke på 2600 MHz.

2 0
Rasmus Høher-Larsen 23-04-2014 22:14:09

Jeg tog oplysningerne herfra
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

Ingen grund til at være negativ.

3 0
Karsten Lerche Kjærby 24-04-2014 17:17:17

Jeg er skam ikke negativ. Synes bare ikke der var nogen grund til at udbrede forkert information. :) Wiki har desværre endnu en gang vist at det ikke er helt til at stole på informationerne der findes der.

0 0
Rasmus Høher-Larsen 24-04-2014 23:08:10

:)

Wiki artiklen er ikke forkert, den er bare fra 2012, hvilket er derfor :)

0 0
Sven Andresen 23-04-2014 20:49:30

Hos os i Viborg, kører TDC med 800 mhz 4G netværk, medens TT nætværket kører med 1800 mhz... så er det jo TDC som vil have problem??? TT bruger ikke de 800, 1800 og 2600?? Medens TDC kører 800 og 2600?

1 0
Rasmus Høher-Larsen 23-04-2014 22:11:42

Det lyder underligt, er du sikker på det??

Du kan se her, hvilke frekvenser de forskellige bruger
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks

1 0
JonasNB 23-04-2014 14:22:40

En skam med 800MHz, men derudover en rigtig fed telefon. Hvis jeg skulle skifte i den nærmeste fremtid ville det helt sikkert være en kandidat.

1 0