Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Priskrig: Oister er ny vinder af lavpris-telefoni

Priskrig: Oister er ny vinder af lavpris-telefoni

Med en ny aggresiv prissætning lægger Oister sig i førerpositionen, når det gælder priskrigen på lavpristelefoni.

I slutningen af januar lavede vi på Mobilsiden.dk en stor analyse af de forskellige tilbud i lavpris-kategorien, med fem og seks timers tale, inklusiv data og SMS.

Vinderen for superbrugeren blev Call Me Pow!, mens Bibob til den mere jævne forbruger, vandt over Onfone.

Men priserne flytter sig hurtigt på mobilmarkedet, og ind fra kulissen er kommet 3’s lavprisselskab Oister, der med deres nye priser, blander sig i konkurrencen.

Oister vinder klart

I analysen fra januar kunne der argumenteres frem og tilbage for, hvem der egentlig var den reelle vinder, men det kan der ikke længere.

- “Oister er klart der, hvor du som forbruger får den laveste pris, og samtidig mest og hurtigst data, til en fast månedlig pris,” fortæller chefredaktør John G. Pedersen fra Mobilsiden.dk, der har foretaget beregningerne.

I kategorien “fem timers tale inklusive data og fri SMS og MMS” koster Oisters produkt 129 kroner om måneden, inklusive alt.

Selv når der omregnes til seks timers tale hos Oister, så den kan sammenlignes med Call Me Pow!, er Oister den klare vinder.

Link: PDF-fil med skema over priserne i analysen

Priserne er opgjort den 29. marts 2011.

Læs også:
 - Her får du lavpris-tele billigst
 - Oister optrapper priskrigen

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
boris zastrojevic 03-06-2011 23:26:25

Jeg skred netop fordi de tog minut takst for hver forgæves opkald, og det var både mine unger og mig de snød....
Hvis det viser sig at være korrekt at de ikke trække noget for opkaldsforsøg, vil jeg da klart overveje at flytte tilbage grundet deres store data pakke...

0 0
boris zastrojevic 03-06-2011 21:09:08

Når man kigger på tallene alene, ja så er Oister billigst...MEN...bag tallene gemmer sig løgn, latin samt bedrag...Og det vil jeg gerne stå ved.
Sandheden er at Oister ganske vist IKKE har opkaldsafgift. Dvs. ringer du i 10 sekunder bliver du trukket for 1 minut alene og intet mere. Det er fordi de har minut takst. Fred være med det, da vi som kunde ved det.
MEN...og her kommer det...og det overrasker mig at jeg er den eneste i Kongeriget der er klar over det: SÅ SNART DU HAR RINGET ET NUMMER OP OG DER IKKE BLIVER SVARET BLIVER DU TRUKKET 1 MINUT AF DE TIMER DU NU HAR.
Har du en utålmådig unge som ringer og der ikke bliver svaret, og han gentager dette 10 gange dagligt, ja så forsvinder der 10 minutter om dagen fra taletiden og på en måned svarer det til 5 timer!!
5 timer som du vel at mærke ikke har talt eet eneste sekund, men bliver trukket for alligevel.
DET ER SVINDEL OG HUMBUG, DA OISTER INGEN STEDER SKRIVER OM AT OPKALDSFORSØG KOSTER 1 MINUT!!
Jeg har skrevet dette til mobilsiden, men de har ikke gidet svare.....Guderne skal vide hvorfor?
Boris siger: HOLD JER LAAAANGT VÆK FRA OISTER...DE SATANER!!
Og ja, jeg er TIDLIGERE kunde, og flyttede da de blev ved med at trække penge for noget jeg ikke fik noget for.

0 0
PiX 10-06-2011 15:26:20

Man betaler også 69 øre for et forgæves opkald hos Call Me.

Det gør man måske også hos andre udbydere end OiSter og Call Me?

0 0
Jack 03-06-2011 22:17:08

jammen oister skriver jo


Opkaldsafgifg og Opkaldsforsøgsafgift 0,00 kr.

Så det skal være en fejl, med mindre din unge får fat i mobilsvaren da det sikkert regnes for at komme igennem :-)

0 0
Jack 03-06-2011 22:17:08

jammen oister skriver jo


Opkaldsafgifg og Opkaldsforsøgsafgift 0,00 kr.

Så det skal være en fejl, med mindre din unge får fat i mobilsvaren da det sikkert regnes for at komme igennem :-)

0 0
Jack 18-04-2011 15:54:05

Har i prøvet at regne den relle minut pris ud ?

det koster kun 19 øre pr. minut hos lebara bevars de har opkands afgift på 49 øre, men hvis man regner efter er den hurtigt tjent ind..

0 0
Mihai Marinescu 18-04-2011 09:55:55

Hej,
Hvis man har behov for at ringe til udlandet så har Onfone i deres timer inkluderet udlandstelefoni som jeg synes betyder meget for dem der vil ringe til udlandet. Der er ikke nogen af de andre der har dette så vidt jeg kan se ved et hurtig blik.

/mihai

0 0
Jack 18-04-2011 15:52:03

Mihai.. men kun til fastnet :-/ syntes det er ret dyrt

http://www.onfonemobil.dk/products/voip/internationalcallprice.asp

0 0
CerB 05-04-2011 23:11:55

Det var dog det dummeste indlæg jeg har set i lang tid.

1 0
Jonas 05-04-2011 22:21:04

I sammenligner her med CALLME POW! 6 timer, med en 2 GB data pakke.

CALLME har en datapakke til 29 kr. med 500MB (det er den første man kan tilvælge sit abonnement), dvs. den reelle pris for CALLME POW! 6 timer med en SAMMENLIGNELIG datapakke er 148 kr. /md.

Oister er derudover MINUTTAKSERET, så man reelt har dyrere minutter end ved de andre selskaber, hvis man snakker korte samtaler.

Hvis vi antager, at man ikke bruger data, så er CALLME POW! 6 timer OGSÅ det billigste. (Det er ikke hele Danmarks befolkning, der reelt bruger data - nok nærmere 10-20%)

Bruger man OVER 500 MB data er OiSTER klart at foretrække - bruger man under er der kun én vinder, CALL ME. Ret venligst jeres artikel, ellers er jeg sikker på, at I vil blive kontaktet af nogen, der vil tage retslige skridt.

MVH. En Callme fan.

0 0
Hotpop 05-04-2011 23:17:15

Desuden...
"Oister er derudover MINUTTAKSERET, så man reelt har dyrere minutter end ved de andre selskaber, hvis man snakker korte samtaler."

KUN hvis man bruger flere minutter end der er i ens abbonement, og det er der sjældent nogen der gør, ellers er det ligemeget om det er sekund eller minuttakseret!!!!

0 0
Hotpop 05-04-2011 23:13:52

Da 40% af brugerne (afstemning andet sted her på siden) bruger over 500 Mb data er Oister så dermed vinderen.

Retsligt efterspil? Det skrev du bare for at få opmærksomhed, for det er næppe seriøst ment!

0 0
Jonas 17-04-2011 10:02:54

40%? Måske af mobilsidens læsere. Det er ikke repræsentativt for Danmarks befolkning. HVIS vi antager, at det er repræsentativt, er der så STADIG 60%, der bruger under 500 MB - dvs. størstedelen bruger under 500 MB.

I øvrigt er det ikke vigtigt. Vigtigheden består i, at der er sammenlignet forkert. Ved alle de andre selskaber, er der taget den MINDSTE datapakke som sammenligningsgrundlag, ved Callme er der taget den mellemste! Det giver et forkert billede.

Lad os nu bare afvente og se...

0 0
Hotpop 03-04-2011 15:07:41

Men hvis selvbetjeningen (som jo er det lavpris abbonementerne slår på) skal jo også være i orden.

Personligt kan jeg ikke bruge sådanne analyser til noget da selvbetjeningen også skal være god, og er den ikke det er det surt at spare nogle få kroner, for så meget forskel er der heller ikke.

0 0
Velo 31-03-2011 18:56:54

Jeg skiftede for nydeligt fra 3 til Oister, med tanken på at de har samme net. Men men, da jeg fik mit Oister kort i røg mit signal ned. Ikke kun lidt, men meget! Det var så slemt at det cirka ½ af tiden, mindst, ville være på rooming, og der har man jo ikke data slået til. Så nul Hotspot! Nu er det ikke fordi jeg bor på landet, vi snakker Randers! Og det er med den samme telefon og de samme steder som da jeg havde 3! Så er det muligt at de har "fusket" på en eller anden måde inden ved Oister?

0 0
Troels 31-03-2011 15:57:25

Jeg er selv skiftet til Oister med 5 timers taletid og det var blandt andet fordi der ikke var et oprettelsesgebyr.
Kan alle de andre selskaber som nævnes i kommentarerne prale med det samme?

0 0
Anders W 31-03-2011 14:17:29

Så er det jo altid et spørgsmål om hvor du bor eller lige er på et givent tidspunkt, om hvilket netværk der er det bedste.

Jeg er selv lige skiftet til Oister (med deres 69 kr./md) fordi jeg blev træt af at skulle bruge Telenors lortedatanet hos Bibob.

Jeg bor centralt på Amager, og burde derfor have god dækning på alle net, men med Telenor kunne jeg få Edge ude i køkkenet ... nogle gange røg den helt ned på GPRS signal.

Derudover var svartiderne fra nettet ofte meget langsomme, og tit kunne jeg slet ikke få forbindelse i et par minutter, mens jeg bevægede mig igennem KBH.

Med Oister har jeg ikke dette problem.

Så alle de diskutioner der er omkring hvilket abonnement der er bedst, så kommer det også an på hvad man bruger sin tlf. til.

For mig er Oister det bedste (ikke billigste) jeg p.t. kan få fat i. Men nu er det heller ikke fordi jeg skifter selskab så snart jeg kan spare 4 kr./md.

0 0
CerB 31-03-2011 13:30:08

Lækkert du er der oppe. jeg kan lige trække 1,2 på mit job når det er bedst, ellers hedder den 0,6 :-)
men tag ikke fejl, er utroligt glad for 3 og ders netværk, mangler bare lidt hastighed

0 0
Halby 31-03-2011 13:57:27

Her på mit job (Frederikssund) er der heller ikke så godt net har lige målt 3,3 ned og 1,23 op

0 0
Lindberg 31-03-2011 12:20:34

John, du tager slet ikke højde for de forskellige selskabers dækning. Oister har generelt et dårligt ry mht. dækning, så det er er jo ikke meget værd at have masser af data og tale til rådighed hvis man ikke kan opnå forbindelse.

Derfor synes jeg din konklusion er lidt for unuanceret. Man kan ikke se på pris alene. Dækning, kundeservice osv. er også faktorer der spiller ind når man skal kåre den bedste abonnement.

0 0
Halby 31-03-2011 12:52:22

Lindberg@ Jamen de kåre jo ikke det bedste ab. de kåre det biligeste

CerB@ Jeg har selv 3 og Desire HD med 14,4mb i dl og har målt min hastighed til 9,43mb ned og 1,25mb op på http://www.bredbandskollen.se/ det er sku en utrolig rar hastighed når man er opkoblet via hotspot med en pc og en ipad det er næsten som at være på fiberen hjemme

Så derfor er den 20kr givet godt ud for mit vedkomende

0 0
CerB 31-03-2011 12:10:47

ekstra på grund af op til 16 mbit....

lam undskyldning, men det er det de siger.

At han mente jeg havde en for gammel telefon når jeg max kunne trække 2,5 mbit når det er allerbedst hvor jeg bor er jo til at grine af, har en Desire. kan trække op til 7,5 mener jeg det er.

Han trak selv 6,5 påstod han, men i københavn.

fakta er at ingen trække i nærheden af 16 MBit udenanset om de har mobil eller mobil bredbånd.

0 0
Smasher 31-03-2011 11:39:14

er da ikke billigst? 20,- dyrere for at snakke en time mere, med meget mindre data og hastighed.

Så Oister har klart det bedste tilbud lige nu, til 129,-

0 0
Ole Mortensen 31-03-2011 11:23:08

Som en skriver er UNOTEL langt den billigste,så Oister kan da ikke være?
149,-kr.for 6 timers fri tale fri mms fri sms fri opkaldsafgift fri abonnement,og 1000 MB data.
Billigt,Billigt.

0 0
Mobilsiden.dk 31-03-2011 11:31:50

Ja, men Oister har stadig meget mere data og langt højere datahastighed.

0 0
Ole Mortensen 31-03-2011 11:23:07

Som en skriver er UNOTEL langt den billigste,så Oister kan da ikke være?
149,-kr.for 6 timers fri tale fri mms fri sms fri opkaldsafgift fri abonnement,og 1000 MB data.
Billigt,Billigt.

0 0
CerB 31-03-2011 11:04:15

opkald til 3 og man har samme pakke som oister har, bare 20 kr dyrere.

Har nu noget der hedder 3 voice 5 timer. til 149 kr

med samme indhold som oisters 129 kr

0 0
Lars 31-03-2011 11:15:54

men hvorfor tage noget der er 20 kroner dyrere ?

0 0
Thomas Gorski 31-03-2011 10:45:38

Fik lige en mindre chock...

I abn for Telmore på snakke pakke, indgår der 600 mb data trafik. det er altså ikke nødvendigt at tilkøbe en data pakke for 49 kr.

Nej jeg er ikke fra Telmore, jeg har blot i går valgt at flytte fra Telia og til Telmore pga pris, så fik lige et WHAT da jeg så de her priser og måtte lige tjekke op på det igen..

0 0
Mobilsiden.dk 31-03-2011 10:55:55

Hej Thomas

Tak for dit skarpe øje. Den fejl er naturligvis nu rettet i skemaet. Vi beklager fejlen. Men det ændrer ikke ved, at Oister stadig er prisvinder.

0 0
Lars 31-03-2011 11:01:20

argh ?

telmore, m1 og unotel er da billigere ved 6 timer end oister så prisvinder kan du vidst ikke kalde dem ?

0 0
Mobilsiden.dk 31-03-2011 11:02:55

Jo, det kan man godt. Oisters pakke er indholdsmæssigt klart overlegen...

0 0
Lars 31-03-2011 11:15:12

så er de ikke prisvindere, så er de bare vindere ;)

0 0
x