Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sådan er SMS-funktionen i Galaxy S II

Sådan er SMS-funktionen i Galaxy S II

SMS- og MMS-funktionen i Samsung Galaxy S II fungerer. Men der er også ting, som burde være lavet bedre. Læs bedømmelsen er.

Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S II (Foto: Mobilsiden.dk)

SMS og MMS er en af de mest basale funktioner i en mobiltelefon,  fordi der hvert år sendes milliarder af de små beskeder. Netop derfor er det endnu mere vigtigt, at denne del bare spiller maksimalt.

I Samsung Galaxy S II er det ikke lykkedes for udviklerne at få denne del til at flyve ud over rampen. Besked-delen har simpelthen alt for mange smuttere, i forhold til standarden på markedet.

Herunder kan du læse nogle af de issues der er, når der skal sendes og modtages beskeder, i den nye Samsung topmodel.

Dansk tastatur og ordbog - men....

Mobilen kommer med dansk tastatur med ÆØÅ, samt dansk T9-ordbog.

Som sådan fejler ingen af delene noget; ordbogen er glimrende og tastaturet / skærmen er virkelig præcis, når der skrives, og man kan uden problemer opnå en høj skrivehastighed, da mobilen følger godt med, også når der skrives hurtigt.

Men smileys indsættes i tekstboksen som “tekst” og bliver først til små smilende hoveder, når beskeden er sendt. Udvalget af fordefinerede smileys er begrænset, og det står ingen steder beskrevet, at man skal holde punktum nede, for at få dem frem.

Den gode nyhed er, at smileys vises som grafik i beskedboksen, når beksederne modtages.

En andet minus er også, at der ikke er komma direkte fremme på tastaturet, men skal findes via symboler. 

Beskederne “hopper”

Ordbogen virker som nævnt fint, men linjen med ordforslag forsvinder, når der ingen forslag er. Det har den uheldige virkning, at billedet på skærmen, som er over tastaturet, står og hopper op og ned, mens man skriver, hvilket er pænt irriterende at se på.

Mobilen understøtter også leveringsrapporter, men disse fungerer helt vanvittigt. Når beskeden er sendt, kommer straks en ny besked i statuslinien om, at “beskeden er sendt”. Men hvis du vil se, om beskeden rent faktisk er afleveret, skal der holdes på beskeden og vælges “Detajler.”

Det er efter min mening slet ikke godt nok! Sony Ericsson har i Xperia Arc vist, hvordan leveringsrapporter håndteres lækkert. Her vises et lille diskret “flueben” ved en besked, når den er afleveret.

Katastrofal til MMS

Når der modtages en MMS på Galaxy S II vises billedet som “en lille film”. Det er ikke muligt at zoome i billedet, uden første at gemme det i galleriet.

Og helt galt går det, når man sender et billede som MMS fra mobilen. Det bliver voldsomt pixeleret hos modtageren, hvilket jo er enormt synd, når nu kameraet faktisk er ret godt.

Vi har også testet MMS-kvaliteten på Nokia X3-02 Touch and Type, Sony Ericsson C905, Nokia N8, Sony Ericsson Xperia Arc og iPhone 3GS.

Det overraskende er, at Galaxy S II er klart den mobil, der sender MMS i dårligst kvalitet, mens Nokia X3-02 har en MMS-kvalitet, der er enormt overlegen. På de øvrige modeller er kvaliteten stort set ens.

Ikke godt nok

Naturligvis kan man jo hente SMS-applikationen Handcent SMS, der håndterer SMS’er langt bedre, end den Samsung selv har lavet. Men her går man så glip af noget funktionalitet.

F.eks. vil man så ikke længere have mulighed for at gå direkte fra en modtaget besked, vist på låseskærmen, og ind til selve beskeden.

Men det er heller ikke godt nok, at man skal bruge tredjepartsprogrammer, for at få det optimale ud af en topmodel.

Jeg synes det virker som om, Samsung fuldkommen har overset, at SMS og MMS er noget, der bruges intenst af mobilbrugerne hver dag.

Det er en "ommer" til én ud af seks stjerner. Den får én, fordi man da trods alt både kan sende og modtage SMS og MMS.

Læs også:
 - Vores første indtryk af Samsung Galaxy S II
 - Video- og foto - sådan er det i Galaxy S II 
 - Galaxy S II kommer uden NFC i Danmark

Foto: Mobilsiden.dk
Foto: Mobilsiden.dk
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

karina 19-12-2011 18:18:41

hej der er ingen hvor det står der er kun maxi antal for tekstmeddelse og den står på 2000

0 0
karina 18-12-2011 20:14:07

passer det virkelig at man kun kan indsætte 158 ord og så sende for skriver man en sms på 2 sider kan den ikke sende hvad gør vi hjælpp har prøvet apps men de kommer ikke frem

0 0
mrloko 18-12-2011 21:12:51

Gå ind i sms programmet og indstillinger, sæt sms grænsen op til 400. Lyder mærkeligt med de apps. Jeg bruger handcent sms,,, super program

0 0
MGApcPro 14-05-2011 03:34:23

Jeg har lige fået min galaxy s II og den er hurtig...
Sms-skrivning er virkelig hurtig der er ingen ventetid på noget tidspunkt, og stavekontrol kører bare :-D
Komma placering er ikke god, men telefonen er så hurtig at man enten kan holde punktum knappen inde, eller hurtigt trykke tal-komma-tal.
Mobilsiden overdriver dette punkt en del, selvom jeg ikke har testet mms endnu. Det beviser jeg ved at skrive denne lange kommentar på min nye Samsung Galaxy S II :-)

0 0
MGApcPro 14-05-2011 03:45:39

P.S. Swype fungere også rigtig godt :-)
Og på Swype hopper beskederne ikke(da man jo skriver hele ordet i en køre).
Og på Swype er der også komma på keyboardet :-)
Sjovt Mobilsiden ikke nævner en(lidt ubruglig) imput metode, som kommer med telefonen. "håndskrift" hvor man bare tegner bogstaverne med fingerne ubrugligt men sjovt :)
Swype løser halvdelen af problemerne xD

0 0
Jesper 10-05-2011 14:03:10

forstår s'gu ikke helt! Når jeg taster punktum to gange, får jeg blot to punktumer efter hinanden! Dét skal der vist lige forskes lidt i!

At Mobilsiden.dk sviner SGS2 til, kommer jo ikke bag på nogen. Den er jo en seriøs trussel mod deres elskede iPhony4 (og overgår den med adskillige længder, så vidt jeg kan se, her efter 3 timers ejerskab af SGS2).
At komma ligger inde under ?123-tasten undrer jeg mig også lidt over, men på den anden side, så ligger både punktum og komma derinde på en iPhony, så det er da trods alt bedre på en SGS'er!

At "billedet" hopper, når ordbogen kommer med forslag, kan s'gu da være ligegyldigt! Syntes du, at det er træls at kigge på? Nå! Og? Skader det funktionaliteten på nogen måde? Nej? Nå, men hvad er problemet så?

Smileys indsættes som tekst, og bliver først til små søde figurer når beskeden er sendt! Oooog???
Kom nu ind i kampen, John G! Sådan er det s'gu på mange andre smartphones, og dét har du aldrig nævnt med et kvidder! Hvordan ser det ud på en iPhone? Fuldstændigt det samme, og når blot modtageren af sms'en får det præsenteret som forventet, kan det dælme være lige meget!

0 0
Mobilsiden.dk 10-05-2011 19:53:49

Kære Jesper

Tak for din kommentar.
Vi har INGEN særlige forhold til iPhone (eller andre systemer). Vores opgave er at beskrive virkeligheden. Så er det efterfølgende op til brugerne at vurdere, om man kan leve med, hvordan enheden fungerer...

0 0
Zeb 11-05-2011 17:10:03

Kommer det færdige review snart? :)

0 0
Mobilsiden.dk 11-05-2011 20:48:55

Ja, det gør det :) Men vi vil gerne være HELT sikre på vores review, inden vi fælder dom...

0 0
Morten R 08-05-2011 18:33:14

det med tastaturet er så stort et problem...

Her er hvad Engadget siger :
http://www.engadget.com/2011/04/28/samsung-galaxy-s-ii-review/
"The Galaxy S II's onscreen keyboard is terrific, allowing us to get up to a fast typing speed within almost no time at all. Samsung needn't feel too smug about it, though, as this is an almost identical recreation of the default Gingerbread button pad. The Korean company has opted to include a dedicated button for voice input in the place of the comma, which is now relegated to hanging out with the rest of the punctuation crew in the secondary keyboard mode for symbol / numerical input. We're not thrilled by this change, as we use commas a hell of a lot more than voice input, but we recognize the reason why Samsung did it -- two of its pre-launch ads for the Galaxy S II were focused on the use of its Voice Talk feature to perform effortless handsfree communication. Only problem is that the reality of using the Vlingo-powered Voice Talk is more an exercise in frustration than anything else. It's also been given priority by dedicating a double-tap of the Home button to it (from wherever you are on the phone), but once you actually get into the app itself, you clash with slow (purely because of the software) operation, a consistent failure to properly recognize common words, and a generally unrewarding user experience. It's a gimmick, pure and simple. Whatever value you extract from using it will be be the result of sheer stubbornness on your part rather than good software design."

Desuden er der IMO ganske udemærkede filmanmeldelser på engadget.

0 0
Lars Hansen 14-05-2011 12:51:28

GSMarena.com siger også på deres review at SGS2'erens keyboard er godt at bruge.

de går dog ikke helt så meget i dybten med det.

0 0
Morten R 08-05-2011 18:38:44

Desuden kan man jo selv, uden noget besvær, selv vælge det tastatur og det sms-program (jeg synes også Handcent er godt), man vil...

Måske er grunde til, at de andre mobilsider ikke bruger mange kræfter på det, er nok som "Zeb" og "Raikkonen1974" argumenterer for, at det ikke er særligt vigtigt.

0 0
07-05-2011 23:31:13

Han har givet dårlige stjerner for sms/mms funktionen, sq da ikke for selve mobilen. Er ret sikker på at den nok skal få 6 ud af 6 når den samlede vurdering kommer. Og nu er det her jo altså john's egen mening, hvis i ikke er enige fair nok. Men der er da ingen grund til at græde snot over en halvdårlig anmeldelse af sms delen....hvem bruger alligevel det orginale i mobilen på en android i dag ?

Men vil dog lige sige til john, at det er jo ikke sms delens "skyld" at tastaturet er udformet som det er ;D

0 0
jramskov 07-05-2011 20:33:11

Prøv Swiftkey (findes også i en 30 dages prøve version i market), den er temmelig god til at gætte hvad du vil skrive.

0 0
07-05-2011 14:52:17

Tror det er en lækker smartphone, og der er dejligt at kunne hente alternative tastaturer :).. Men ja det undrer mig at Samsung Galaxy s ikke blir dømt ligeså hårdt på SMS delen ?

0 0
christian 07-05-2011 12:26:21

det er da vist en ommer med denne her test for det første er det jo kun det amenlige tastertur der bliver vuderet på og ikke swype ? og som mange ander siger kan jeg heller ikke se nogen forskæl på hvordan sgs 1 og sgs 2 håndtere sms og mms hvorfor så den store forskæld på vuderingen? og det med af modtage en mms og ikke kunde se billet uden af gemme må jeg da nok indrømme af det skal trække en stjerne ned. og det med testen hopper kan jeg også godt forstå er ierterende men det her jo også lidt med smag af gøre. men resten forstår jeg ikke ?

0 0
mrloko 07-05-2011 11:25:56

Kan ikke se den store forskel på sgs og sgs2

http://www.youtube.com/user/samjpullen#p/u/21/u30VPc8KJmA

http://www.youtube.com/watch?v=EYIaULovG_Y

Swype tasteturet ser rigtig godt ud, og det har også et komma ved space tasten.

0 0
christian 07-05-2011 12:08:10

det virker som om det kun er det bascis tastretur der bliver vurderet på. og ikke swype som ellers er en lækkert ting af skrive på. når man vender sig til det

0 0
mrloko 07-05-2011 10:34:50

Syntes ikke sms delen på bla. Iphone og Htc fungere særligt godt, så kan ikke forstå at sgs2 skal ha så dårligt karakter. Meningen med en smartfon er vel at man kan hente nye programmer i marked. Smag og behag er jo forskelligt.
Bruger selv Handcent sms, som er fantastisk..!!
Og ville stadig bruge det `hvis` jeg skiftede til sgs2.

0 0
dida 07-05-2011 10:26:36

Hvis det fungerer på akkurat samme måde som SGS, hvilket alt tyder på, kan man trykke to gange på punktum, for at få komma frem, alt efter valgt tastaturtype :)

0 0
Zeb 07-05-2011 11:05:26

Ser sådan her ud når man trykker på tal/tegn

http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/04/11x042855b6d.jpg


Jeg kan ikke se det er så stort et problem lige at trykke der og så trykke på komma. Der er stadig masser af mennesker der klarer sig med netop t9 ordbog eller lign. og der skal man da ofte også trykke flere gange for at få enten punktum eller komma.

Det er mest de andre dele af beskedoplevelsen jeg synes er uheldigt, hvis det er så slemt som beskrevet, men så længe der ikke er en video af det, er det jo svært at sige hvor slemt det er.

Om ikke andet skal jeg nok lave noget test og video af det i HD når jeg får min om en uges tid, hvis der ikke er kommet nogen ud inden...

0 0
Kongand 07-05-2011 14:29:04

Havde det her været Twitter, så havde jeg sat mig på "Follow" af dig, Zeb :)
Glæder mig til at høre/se dine resultater/tanker.

0 0
Zeb 07-05-2011 15:24:47

haha min Twitter-profil er vist rimelig uinteressant. - skal nok lige tænke over hvordan jeg får distribueret link til videoen til dem der måtte være interesserede (når jeg altså får telefonen :D)

0 0
Zeb 07-05-2011 11:06:46

Btw - og ja så kan man jo bare hente Gingerbread stock tastatur i Market hvis det er slemt med det komma. Det er da i mine øjne det mindste af de nævnte problemer.

0 0
Riller1234 07-05-2011 10:33:49

Så det er jo ikke noget problem :)
- Og det skal lige siges at jeg meget sjældent bruger komma :)

0 0
Raikkonen1974 07-05-2011 09:26:18

1 ud af 6 af redaktionen, tja det forstår jeg ikke!!
For så skulle man da give top modellen Samsung Galaxy S inden Galaxy s2 kom lige så dårlig karakter, da sms/mms er nøjagtig på samme måde på begge mobiler! men Galaxy S fik 6 ud af 6 efter ny android 2.2.1 update, jeg ville da så mene den skulle have 5 ud af 6 når nu redaktionen syntes det er så elendigt, Jeg selv har Samsung Galaxy S, og sms/mms spiller max! min kammerat har fået en Samsung Galaxy S2 fra England, og når man følger sms/mms slavisk mellem de 2 mobiler er de fuldstændig ens i alt og opfører sig på samme måde! Jeg vil mere mene det er redaktionen der trænger til en ommer!

0 0
Riller1234 07-05-2011 10:32:40

"syntes godt om"
(Og hvor mange bruger komma i en sms?)

0 0
GK^ 08-05-2011 21:00:06

Dem der kan stave:o

0 0
Riller1234 12-05-2011 22:18:17

Okay må nu indrømme, at jeg engang imellem bruger komma, men i en sms tager det sku' for lang tid, hvis man for det meste skriver på dårlige tidspunkter.

0 0
Mads 07-05-2011 16:53:22

Dem der er blevet konfimeret ;)

0 0
Riller1234 07-05-2011 20:56:33

eeej?!

0 0
Zeb 07-05-2011 09:51:26

Oh det var en god oplysning. Din ven føler ikke der er nogen problemer med den?

0 0
Raikkonen1974 09-05-2011 20:29:19

Nope slet ikke hans SGS2 er nøjagtig som SGS som jeg har, så slet ingen problemmer what so ever ;-)

0 0
Zeb 07-05-2011 01:20:16

Kan I ikke lave en video af de problemer der bliver nævnt her? Jeg har forgæves søgt på nettet men der er ingen der nævner nogen problemer med SMS/MMS i andre reviews - ingen steder.... Jeg undres over at det ikke er nævnt når det her tilsyneladende trækker så meget ned.

0 0
Simon Kjær 06-05-2011 23:40:40

Det mest simple en telefon skal kunne... Den trak godt nok gevaldigt ned.
Tror da helt sikkert jeg venter nu, og ser hvad der bliver sagt til HTC Sensation.

0 0
Jan 06-05-2011 21:26:01

Hmmm ... at den ikke skal have høj karakter for sin sms/mms formåen, det bør der ud fra testen vist ikke herske tvivl om.
Men derfra og så til nærmest at disse sms/mms på SGS II, og det opfatter jeg altså 1 ud af 6 stjerner for at være, der synes jeg nu altså godt nok alligevel stadigvæk der er langt .. 3 måske endda kun 2, stjerner ud af 6, det ville jeg nu synes ville være mere rimeligt ... Men det er selvfølgelig kun min holdning, og alene baseret ud fra hvad der står i testen.

0 0
JB 06-05-2011 21:35:22

SMS-funktionen i en telefon er noget af det mest simple der findes - og noget der bare "skal virke". Det lykkedes allerede producenterne for over 10 år siden, og siden da er det kun blevet bedre. Nu er udviklingen så tilsyneladende gået baglæns - eller også bruger Samsung bare mere tid på andre ting og er "faldet af på den" ved de mest basale ting.

Hvis noget så enkelt, kan laves så dårligt som det er beskrevet, synes jeg at det er helt fair at sms/mms-funktionen i mobilen får én stjerne.

0 0
BE 06-05-2011 21:05:24

Sådan var det også med Galaxy S, men så fik mobilsiden lynhurtigt en opdatering, - og fik "dyret" 6 stjerner lige så lynhurtigt!

Brugerne fik bare ikke opdateringen lige så hurtigt, og da den endelig kom, - var der rigelig plads til forbedringer!

SGS II er uden ægte GPS men med det amputerede aGPS, det er meget dyrt i drift og desuden meget upræcist og langsomt.
Udenlands skal man bestemt ikke bruge aGPS, for så kommer man bare hjem og får en regning på en halv F16 for den brugte datatrafik.

0 0
Simon Kjær 06-05-2011 23:38:39

Fjols... Du skrev også noget lignende for en måneds tid siden. Ellers har du lappet det i dig én anden skrev med lignende ordlyd!

0 0
Zeb 06-05-2011 22:59:30

aGPS er jo almindelig GPS + sendemast data / wifi.

Det vil sige at GPS er dårligere end aGPS da du med aGPS får begge dele.

Og held og lykke med at finde en telefon der ikke har aGPS - det har de efterhånanden allesammen (hvilket er rart da det gør det hurtigere at få en ca. position mens den fanger satellit-signal)

0 0
Jan 06-05-2011 21:27:40

Øhhh ... hvilken mobil har ægte GPS og ikke A-GPS?
Du får det til at lyse som om langt de fleste mobiler har ægte GPS og ikke A-GPS ... men jeg kender nu ingen?

0 0
JB 06-05-2011 21:19:04

Lad nu være med at udtale dig negativt om noget du ikke har forstand på...

http://en.wikipedia.org/wiki/A-GPS

0 0
BE 20-09-2011 22:40:00

Du har åbenbart helt ret(!?), eller var der bare nogle sætninger du glemte at læse?

"An Assisted GPS system can address these problems by using data available from a network. For billing purposes, network providers often count this as a data access, which can cost money depending on the plan"

"Some aGPS devices do not have the option of falling back to standalone or autonomous GPS"

"Usually the data rate of these bearers is high, hence downloading orbital information takes less time"

Vil du ikke nok præcisere hvad det egentlig betyder, og hvor jeg har misset noget?

0 0
MGApcPro 20-09-2011 23:11:16

Du skal måske bare lige opdateres med de nyeste apps.
Som standart har man Google maps/navigation som skal bruge data-forbindelse for at loade kort.
Men man kan købe navigations program for et par hundrede kr, hvor der ikke behøves data-forbindelse.
Og så er der kommet en opdatering til Google maps(et par uger siden) som gør at man kan pre-loade kort 100%(i alle størrelser) på fx wifi.
Upræcis og langsom? GPS er en service der er gratis i alle lande og efter min oplevelse er hurtig og præcis.
Vi lære alle noget nyt hver dag ^^

0 0
Webhiker 06-05-2011 20:34:45

Den Google Nexus S jeg lige har fået foræret ser bedre og bedre ud nu. Tror da vist jeg beholder den og min N8 og glemmer alt om SGS2.

0 0
Robert 06-05-2011 20:16:15

Så sprang for godt til at være sand ballonen. Man har hele tiden siddet og tænkt lidt, hvornår går det galt? Og det gjorde det så nu. Det giver gevaldigt stof til eftertanke specielt sammen med NFC nyheden. Men der er som sagt tale om noget software der kan erstattes på android marked, jeg tror jeg holder mig til denne telefon med mindre mobilsiden afslører flere problemer.

0 0
JB 06-05-2011 20:13:06

De her fejl er jo så alvorlige, at de vil gøre det ulideligt at benytte telefonen i det daglige.
Ingen kan da leve med at skulle ind i en "tegn-menu" hver eneste gang der skal sættes et komma, et skærmbillede der danser op og ned, eller mms-del der er decideret defekt!

Samsung er simpelthen nødsaget til at få rettet disse ting øjeblikkeligt.

0 0
Raikkonen1974 07-05-2011 09:38:01

Sådan er det også på Samsung Galaxy S, så hvad er forskellen?? De 2 mobiler er totalt ens i sms/mms Så hvis man er glad for at bruge Samsung Galaxy S til sms/mms vil man ligeså kunne lide Samsung Galaxy S2....

0 0
GK^ 08-05-2011 20:56:14

Nu har vi ikke alle en Samsung Galaxy S. Det er total deal-breaker for mig også. Overvejede kraftigt SGS2, lige indtil jeg læste om det med komma. Det er det tegn jeg bruger mest. Hvad tænker de da på. HTC igen, ser det ud til.

0 0
Raikkonen1974 09-05-2011 20:30:56

Trykker man 2 gange på punktum så kommer kommaet frem ;-)

0 0
Nygaard 06-05-2011 16:28:54

Er det en joke?...

At placere et af de mest brugte tegn under symboler virker så komplet idiotisk og ugennemtænkt, at det lyder som en joke!

0 0
Kongand 07-05-2011 14:27:20

Sådan er det også på iPhone. Her ligger komma under symboler. Bruger selv komma jævnt meget (hader når grammatikken ikke er bare nogenlunde i orden, selv i SMS'er :p ) og har måske bare vænnet mig til, at man lige skal trykke på en enkelt tast for at komme ind til det.
Men at beskeden "hopper" og MMS ikke fungerer særlig godt, det er virkelig skidt..

0 0
Riller1234 12-05-2011 22:21:44

Jeg har nu ikke noget imod, at der ikke bliver brugt kommaer i sms... Hvis de ikke kan finde ud af at sætte komma, må de vel bare lade være. Btw giver jeg dig ret, i det med at beskeden hopper.

0 0
Riller1234 12-05-2011 22:22:16

(Altså at det er irriterende)

0 0
Riller1234 07-05-2011 10:35:36

Jeg bruger næsten ALDRIG komma...

0 0
Raikkonen1974 07-05-2011 09:37:40

Sådan er det også på Samsung Galaxy S, så hvad er forskellen?? De 2 mobiler er totalt ens i sms/mms Så hvis man er glad for at bruge Samsung Galaxy S til sms/mms vil man ligeså kunne lide Samsung Galaxy S2....

0 0
Zeb 06-05-2011 14:49:58

Interessant. Jeg har ikke set nogen andre anmeldelser på nettet gå i dybden med dette. Det lyder godt nok spøjst hvis det er så ringe, og bestemt noget der skal overvejes...

0 0
abildgaard 06-05-2011 14:38:39

... lige så god som på samsung galaxy s?? Eller er kvaliteten blevet ringere?? Er egentlig udenoven tilfreds med sms-funktionen på sgs men det fremkommer ikke om det er meget dårligere sms-funktion. :)

0 0
Raikkonen1974 07-05-2011 09:34:07

De er fuldstændig ens har selv en SGS og min kammerat har fået SGS2 fra england, når man følger slavisk alt inde i sms/mms gør de nøjagtigt det samme! Så jeg er uforstående overfor at den skulle få 1 ud af 6 i sms/mms når nu SGS fik ialt 6 ud af 6 efter 2.2.1 update, det er sgu nok mere redaktionen der trænger til en ommer! for på begge mobiler spiller sms/mms max! De er jo hverken Nokia,SonyE,LG,Iphone eller HTC men derimod Samsung og ved alle mobiler er der forskellige måder man gør div ting inde i sms/mms som kræver tilvænning...

0 0
Riller1234 07-05-2011 10:37:02

OMG det var da en MEGA GOD nyhed...
måske skulle det overveje at lave en ny artikel? :)

0 0
Riller1234 07-05-2011 20:54:50

Synes nemlig det en alt for dårlig bedømmelse

0 0
kasper 06-05-2011 14:27:45

Det er helt klart for dårligt at denne basale funktion ikke virker optimalt... MEN, når det nu er sagt, så findes der langt bedre alternativer på Market til disse funktioner også når man sammenligner med hvad andre producenter kan tilbyde.

Handcent er fantastisk. Især efter senest opdatering, hvor loading tiden er blevet forbedret. Desuden er pop-up med mulighed for direkte svar en uundværlighed! Der er ikke noget med at hoppe ind og ud af programmer, du svarer direkte i pop-up boksen der bliver vist hen over det program du kører! FEDT. Og det er gratis.

Hvad tastaturet angår, bruger jeg selv Smart Keyboard Pro. Det er ikke gratis, men kan varmt anbefales. Man kan bla. ændre højden på tasterne og lave dynamisk størrelse for bogstaver baseret på sandsynligheder for det næste ord (lige som på Iphone vises dette ikke visuelt!). Desuden kan du lave din egen autokorrektur så "o" og "u" bliver til "i" eller hvad man nu ønsker.

God fredag og pas på solen samt de kolde grønne!

0 0
Kongand 06-05-2011 14:27:27

Den gjorde ondt. Det giver lidt stof til eftertanke. Som artiklen siger, så er det jo det helt basale i en mobil og det skal bare køre. Måske man lige skal se den live, inden beslutningen tages nu.
Må da indrømme, jeg troede, at Samsung havde bare nogenlunde styr på det punkt og min optimisme er faldet et par procent efter denne nyhed.

0 0