Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S III - det mener verdenspressen

Samsung Galaxy S III - det mener verdenspressen

Det er kun få dage siden den blev offentliggjort, men er Galaxy S III inde eller ude? Læs her hvad pressen siger.

Den store aften kom og gik, Samsung præsenterede den mest ventede Android telefon i år, og telefonen har allerede modtaget rosende ord fra blandt andet chefredaktør John G. Pedersen på Mobilsiden.dk.

Men hvad siger de store udenlandske medier til Galaxy S III, kan den klare sig på det store Android marked, eller er den for kedelig at se på, og hvad med softwaren?

Vi har samlet en række udtalelser herunder.

The Verge

Der er ingen tvivl om at dækningen af eventen var stor på dagen, og der var nogle medier der havde fået en lille hånd på dagen, blandt andet The Verge. De havde fået et eksklusivt tilbud om at se Galaxy S III før alle andre.

”Som med HTC One X er dette en stor telefon uden følelsen heraf, skærmen overfuser ikke en, hvilket er mest på grund af den lille ramme omkring skærmen. Kameraet på Galaxy S III er integreret bedre end på One X, og stikker ikke ud fra bagsiden af telefonen”.

Og selvom The Verge er glade for den store skærm med HD Super AMOLED display, så er det ikke alt ved telefonen de kan lide.

”Vi havde håbet at Samsung var gået væk fra den billige følelse af plastik, men Galaxy S III følger stadig den tradition”.

Slashgear

”Den nye Android top-enhed er uden tvivl en tiltalende telefon. Fronten indeholder en smuk, lys og farverig 4.8 tommer HD Super AMOLED skærm, og telefonen kører flydende ved hjælp af en 1.4 GHz quad core processor, den er en værdig efterfølger for den storsælgende Galaxy S II”.

Også softwarn bliver rost af Slashgear, ”Smart Stay og Smart Dial virker overraskende godt og simpelt, Pop-up Play mode tillader at se en HD video, mens man surfer på nettet og virker uden nogen form for problemer”.

”Den ydre plastik giver ikke følelsen af premium kvalitet, som en iPhone eller One X giver, men det er en smuk telefon i både hvid og blå, og den føles ikke så billig som sin forgænger”.

Engadget

Engadets udtalelser er som hos Slashgear og The verge, både positive og negative, lige så meget som de tror på endnu en storsælgende telefon, så har de deres tvivl til på nogle fronter.

”Galaxy S III er en flot telefon, men Samsung har stadig ikke formået at skille sig ud på materialerne, og minder mest om sine forgængere.

Det er uden tvivl den manglende ”wow effekt” på hardware siden der har fået Samsung til at fokusere på softwaren i stedet.

Læs også:
- Galaxy S III - kan den stå distancen 
- Galaxy S III - første danske gennemgang (Video) 
- Så hurtig er Galaxy S III på nettet 
- Se video og surf på nettet på samme tid med Galaxy S III 
- Se de nye bevægelsesfunktioner i Galaxy S III

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BSG 10-05-2012 16:56:29

Jeg køber denne Samsung Galaxy SIII, om så bagsiden er lavet af ko lort :)

0 0
Rolfiboy 10-05-2012 12:18:14

Gad godt at vide hvor den misforståelse er kommet, da mobiler lavet i plastik er væsentligt mere hårdføre en enheder lavet i hårde materialer som glas, keramik, aluminium og stål, da plastikken er fleksibel og kan langt bedre tolererer slag og stød, og på sin hvis også dæmber stød og slag og dermed beskytter elektronikken bedre!

Men hvad ved jeg, jeg er jo bare tekniker.

0 0
10-05-2012 13:34:15

Lad dem bare beholde deres glas og metal. Så er der da nogle flere der kan komme i arbejde, med rep af mobiler :D

0 0
Casper Bang 10-05-2012 10:44:50

Jeg vil væde med, at der vil komme alskens alternative bagpaneler til folk der ønsker at bruge penge på dette. Til forskel fra iDimser, så kan man jo som regel erstatte diskrete elementer på Android hardware (SD kort, batteri og ja, bagpanel).

0 0
Kim Harder 10-05-2012 12:16:57

Mon ikke man snart begyner med, at bruge dette i stedet for :http://www.youtube.com/watch?v=B8e8aKshUO8&feature=uploademail

Det kabinetmateriale lyder da meget spændende.

0 0
Benjamin Jensen 10-05-2012 03:37:00

Nu er det jo sådan, at den nye Samsung har taget 15% på i vægt, og vejer stort set det samme som iPhone. Så den er i hvert fald lige så tung nu.

Antenne signalet har INTET med det metal der er i iPhone 4. Det er utroligt, at det lige pludselig bliver til fakta, fordi nok siger det. Hvis det skulle være sandheden, så ville samtlige smartphones ikke kunne ringe, fordi de bruger glas, som vel er endnu værre end metal. Problemet med iPhone 4 bestod i selve designet, hvor man kunne komme til at holde på antennen. Det er også set i flere andre telefoner, som bruger plastic - men det er stadig uheldigt. Problemet er jo sjovt nok også helt væk i iPhone 4S, selvom der er lige så meget metal.

Når alt kommer til alt, er det værste forstyrrende element faktisk ens hånd. Efter man fik indbyggede antenner, har det været en kamp for alle producenter at lave lige så godt signal som hvis man havde en antenne der kunne trækkes ud. Så vidt jeg ved, er det endnu ikke lykkedes at få lige så godt signal fra en indvendig antenne, til en udvendig.

Personligt bryder jeg mig ikke om knagende plastic, og det er kun meget få telefoner, som er bygget så godt, at jeg ikke bliver irriteret over den dårlige finish. Den sidste Nokia Lumia telefon jeg så, var finishen også ringe, og personen havde faktisk oplevet at den var gået fra ved plasticen.

0 0
MrNevermind 10-05-2012 14:09:55

Antenne signalet har INTET med det metal der er i iPhone 4. Det er utroligt, at det lige pludselig bliver til fakta, fordi nok siger det. Hvis det skulle være sandheden, så ville samtlige smartphones ikke kunne ringe, fordi de bruger glas, som vel er endnu værre end metal. Problemet med iPhone 4 bestod i selve designet, hvor man kunne komme til at holde på antennen. Det er også set i flere andre telefoner, som bruger plastic - men det er stadig uheldigt. Problemet er jo sjovt nok også helt væk i iPhone 4S, selvom der er lige så meget metal.


Du modsiger lidt dig selv. Metallet og designet har ALT med iphones signal at gøre. Rigtig nok ikke hver for sig, men sammen. Det er ihvertfald den officelle forklaring.
Grundet det faktum at Steve og en anden designer, mente at det ville se godt ud med den metal kant, har metal-kappen skabt noget der kan minde om et Farendale bur (jeg beklare hvis det er stavet forkert). Signalet forsvinder hvis man "slutter"-cirklen, ved at dække over det lille hul der er i bunden på iphonen.
Hvis du ikke tror mig, så læs Walter Isaacson bog om Steve Jobs. Det er også kendt at Steve Jobs, godt vidste at det kunne blive et problem, men valgte at overse det.

Ang iPhone 4s, så er der også ændret en del i designet, og mængden af metallet. Plus der er et hul mere. Så det bliver sværer at "slutte" cirklen.

0 0
Johm M 10-05-2012 13:34:16

"Personligt bryder jeg mig ikke om knagende plastic" skriver du Benjamin, prøv en SGS2 så slipper du for det :-)

0 0
Thomas R 10-05-2012 09:10:15

Benjamin - Mht. Lumiaen - hvor er det lige du mener finishen er så ringe? Den er ligesom skåret ud af et stykke plast eller rettere polycarbonat, så hvor er det lige at "den er gået fra"?
I øvrigt vejer SIII 133g og IPhone 4s vejer 140g.
Problemet med IPhone 4 antenne, var at signalstyrken faldt markant, hvis man rørte metalrammen - og specielt hvis man holdte om den i bunden.

0 0
Heine 10-05-2012 09:38:41

Jeg har været Apple fan siden den første iPhone. Siden er det blevet til en iPhone 4, iPad 2 og en MacBook Pro. Jeg havde dog aftalt med mig selv at år 2012 skulle være året hvor jeg prøvede Android af. HTC X One så lovende ud, men der nu flere grunde til det ikke blev den. Derfor besluttede jeg at vente på Samsung Galaxy S III som på papiret også ser rigtig lovende ud. Jeg kan dog allerede nu sige at jeg slet ikke bryder mig om det plastic design og den ligner sin forgænger alt for meget.
Derfor ender det nok med jeg hopper på iPhone 5, hvis ikke Android producenterne for øjnene op for at lave en telefon med lækre specifikationer OG design!

- Billige Gadgets

0 0
netfors 10-05-2012 21:29:32

Den der Apple telefon med lækre specifikationer, det er forhåbentlig ikke deres LILLE 3,5" skærm du mener, vel??
Jeg har da rigtig svært ved at se det lækre i et design, der kan få en så lille telefon, til at virke så stor stor og klodset?? :-/

0 0
BSG 09-05-2012 23:08:42

Der er flere fordele ved plastik:

Det er let, stødsikkert og forstyrrer ikke antennesignalet.

Bagsiden kunne måske være af teflon, letmetal eller lignende, bare ikke af glas :)

0 0
Kongand 09-05-2012 20:11:06

Det er lidt sjovt, at alle er så negativt stemt omkring bruges af plastik.
Jeg synes personligt, at en iPhone er alt alt for tung og "hård" at holde ved. Den virker klodset.

Derimod er jeg mere til blødheden, som plastikken giver, hvor telefonen føles mere som et "levende" objekt - noget som jeg kunne forestille mig, Samsung gerne vil have folk synes, S3'eren er.

0 0
Kurt L Andersen 10-05-2012 09:51:19

Nu findes mange forskellige typer plastik, men samsung bruger kun 1 type og det er ikke den bedste men den billigste. Tah Nokia L800 det er plastik og HTC One X Plastik samme type som Nokia's og det er god kvalietet i platik, den føldes ikke billig og en en del stærker end Andre bruger. Men Samsnung bruger kun den der billige Pianoblanke plastik, og ja jeg har haft Samsung ikke mendre end 3 stk sorte Plastik TV fra dem og 2 mobiler og den sidste kvalitets mobil de lavede var Omnia HD, i dag får jeg knopper af Samsung Plastik. "sorry"

0 0
BSG 10-05-2012 13:22:45

Jeg har en SG2, og den ser ud til at tåle alting, den er super robust, uden at føles plastikagtigt.

0 0
hellas7 09-05-2012 20:47:52

jeg har virkelig aldrig forstået det med at en mobil er "for tung". Personligt (og nu er jeg langt fra verdens stærkeste mand) er jeg bedøvende ligeglad med om en telefon vejer 100, 200 eller 300 gram, for mig ligger en flaskeøl også godt i hånden og den vejer da en del.

Hvis du vil drage iphone 4 og 4s ind i sammenligningen kan jeg da kun sige, at jeg synes det er verdens smukkeste telefon. Men Nokias Lumia telefoner er da også super flotte og gode at holde om - og de er ikke lavet af glas og stål.

0 0
Hydra 10-05-2012 00:23:00

Smartphones skal være ergonomisk korrekt at holde om, og ingen skarpe kanter og lign. Det kan man jo desværre ikke sige om iPhone 4 (S).

De skulle have holdt sig til det gamle design!

Antennesignalet er også hårdt udsat så snart der findes metal i chassis'et, se bare iPhone 4!!

0 0
Søren D 10-05-2012 12:23:16

Ingen tvivl om at iPhone 4 var/er en flot telefon med et design der er B&O værdigt (IMO), men det er ikke det samme som at det er praktisk design - Mange i min bekendtskabskreds ønsker sig en Iphone 4S i et Iphone3 cover - et der ikke er så kantet og skarpt. Kunne forstille mig at mange producenter heller ikke vil tage chancen for at lave et lign. design af frygt for at en evt. retssag omkring plagiat og risikoen for en hertilhørende tilbagetrækning til følge. Så hellere tage et kendt design fra bagkataloget og bruge det. Ud over det er der ganske mange der ikke er kan forliges med metal på brugsgenstande, pga. nikkelallergi, for ikke at tale om udfordringerne i antennedesignet. Kunne være at mobilfirmaerne skulle kigge lidt på interiørene i bilindustrien - her bruges der mange spændende plasttyper...

0 0