Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung Galaxy S opdateres nu til Android 2.2.1

Samsung Galaxy S opdateres nu til Android 2.2.1

En opdatering til topmodellen Samsung Galaxy S er netop blevet udsendt. Øget hastighed er blandt nyhederne.

Den nyeste systemversion til Samsung Galaxy S hedder nu: JS3 / JPY / JS1. (Foto: Mobilsiden.dk)
Den nyeste systemversion til Samsung Galaxy S hedder nu: JS3 / JPY / JS1. (Foto: Mobilsiden.dk)

Galaxy S (GT-I9000) fra Samsung er tidligere blevet opdateret til Android 2.2 Froyo, og nu følger den næste version i rækken, Android 2.2.1.

Brugerne kan nu via programmet Samsung Kies, hente og installere opdateringen. Det bekræfter Samsung overfor Mobilsiden.dk

Blandt nyhederne er der ikke så mange nye funktioner. Derimod har Samsungs udviklere haft fokus på småfejl, sikkerhed og ikke mindst performance.

Mobilsiden.dk den seneste uge testet versionen til Samsung Galaxy S, og kan bekræfte, at der samlet mærkes en markant bedre hastighed i programmer og menuinterface.

Den aktuelle systemversion hedder nu JS3 / JPY / JS1.

I første omgang er det "ulåste" versioner af Galaxy S der kan opdateres. Tilpassede udgaver, solgt via teleoperatørerne, får stillet opdateringen til rådighed lidt senere.

Husk at tage backup, inden du påbegynder opdateringen.

Læs også:
- Samsung Galaxy S rykker med Android 2.2 Froyo

Her ses et udklip fra Samsung Kies der viser den nyeste version.<br />(Foto: Mobilsiden.dk).
Her ses et udklip fra Samsung Kies der viser den nyeste version.
(Foto: Mobilsiden.dk).

Samsung GT I9000 Galaxy S 8GB - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

michaelmau 08-03-2011 22:05:46

jeg har lige fået opdateringer 2,2,1 den køre skide godt nu det gjorde den ikke før

0 0
JKay 08-03-2011 21:10:39

Hvilket problem?
Jeg har kørt med 2.2.1 i flere måneder uden problemer. Jeg kender dog flere der har problemer med 2.2.
I mine øjne har der kun været et stort problem med Samsung Galaxy S og det er dens USB tilslutning til en PC eller Mac. Det har virkelig drillet. Hvad der virker med en Galaxy S og en computer, virker ikke med en anden. Hvis man skifter USB kabel virker det måske bedre måske ikke. Hvad virker med Win Xp hvirker måske ikke i Win7 og omvendt.
Men så er det jo godt at KIES Air og OTA virker i version 2.2.1!!

0 0
08-03-2011 16:03:04

Jeg har nu modtaget svar fra Samsung

Kopi af deres svar herunder:

Hej Preben K. Pedersen

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Der har været et meget omtalt problem af 2.2.1 som vi er igang med at finde en
løsning på. Jeg ville rådgive dig til at vente på den meget omtalte 2.3
da der ikke rigtig er nogle store opdateringer i 2.2.1 og der har været
nogle sager hvor telefonen ikke har haft muligheden for at fuldføre
opdateringen og har været nødsaget til at blive sendt til service.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Samsung Support

Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: http://www.samsung.dk

0 0
kaja69 08-03-2011 15:16:13

Jeg opgraderede i morges og har ikke oplevet problemer. Langt om længe kan jeg logge på firmaets Exchange server, hvilket var min primære årsag til at ville have 2.2.1. Sync virker fint!

0 0
Jesper 08-03-2011 10:19:03

Jeg har lige chattet med Samsung DK support, den information de har fået er at pga. problemer har de valgt ikke at udsende 2.2.1 til Samsung Galaxy S. De springer den simpelthen over. 2.3 er annonceret til at komme i starten af næste måned(April 2011).

0 0
08-03-2011 14:38:47

Jeg, kan ikke forstå hvorfor, hvorfor der skulle være problemer med opdateringen til 2.2.1 til Samsung Galaxy S.

Hvis der skulle være problemer, så ville de da ikke udsende den via kiss 2.0

Jeg kan også opdaterer min fra 2.2 til 2.2.1
Men har ikke gjort det endnu.

0 0
JKay 07-03-2011 21:04:04

Så kom den endelig. Med XEE CSC (version JS1). Upgrader nu!

0 0
Storbank78 06-02-2011 19:47:03

Har prøvet Samfirmware og XDA...*suk*

0 0
Storbank78 06-02-2011 09:45:11

Hmmm jeg spurgte TDC til opdateringen på FB. og fik følgende svar:
TDC Hej Christian,
Jeg har undersøgt sagen for dig.
Opdateringen til 2.2.1 på Samsung Galaxy S skal ikke forbi TDC, før den bliver sendt ud til vores kunder; men da den findes i en TDC-tilpasset version, kan opdateringen til TDC-kunder godt komme cirka fire uger efter "standard"-opdateringen til telefoner uden TDC-tilpasning. Denne proces er noget, som Samsung er herre over, så vi kan desværre hverken gøre til eller fra.
Da lanceringsdatoen for den generiske version endnu ikke er fastlagt, kan vi desværre heller ikke sige noget om, hvornår den kommer.
Hilsen Ulf
- Få hjælp til dine spørgsmål på vores online forum. Besøg os på tdc.dk/forum

Det er ved at være lidt træls altid at være de sidste til at få opdateringerne :-( Jeg skulle aldrig have skiftet min Desire med en Samsung Galaxy S....
Er der iøvrigt nogen der ligger inde med en stock rom der hedder PDA : I9000XWJPA / Phone: I9000XXJPP / CSC I9000NEEJP4 ?

0 0
René 06-02-2011 11:38:41

check http://www.samfirmware.com
bare opret en bruger, det er gratis.

0 0
Bebat 30-01-2011 13:06:48

Er der nogle af jer der har Telmore og som har fået opdateringen via Kies? Jeg har ikke lyst til at gå uden om Kies og droppe garantien.
Det er da en anelse irriterende at ikke alle får opdateringen samtidig.

0 0
Morten 29-01-2011 11:27:35

nogen der kan fortælle mig hvad det er og hvad det vil sige.
jeg har lige købt min sgs og den kunne kun opdateres til android 2.2 brugte så den lille guide med reg patch, og det virkede,. men har jeg så ændre csc koden til NEE? - hvad hed den før. hvad med garanti ?

0 0
Danzki 02-02-2011 12:46:27

CSC filen er der hvor de fleste information omk. din udbyder. Den fortæller også kies hvilken region du er fra. Den betyder sådan set ikke særlig meget, da du kan få din udbyders information fra deres hjemmeside (mms, gprs ect.)

I Nordic (dk, se og no) er den xee. Der findes apps som kan ændre din csc, f.eks. sgs toolbox. Det kræver dog root.

0 0
René 28-01-2011 20:07:47

Er det bare mig der ikke kan finde dansk tastetur og dansk swype efter 2.2.1?!? nogen der kan hjælpe?

0 0
Storbank78 25-01-2011 22:15:53

Virker Registry Patcher også på Kies 2.0?

0 0
Danzki 24-01-2011 22:44:12

Tror i ikke at Samsung laver en rullende opdatering, så det ikke er alle der har adgang til den med det samme? Måske lidt tålmodighed kunne hjælpe her :)

0 0
kaja69 24-01-2011 20:25:49

Har en SGS leveret af 3. Den er så vidt jeg ved ikke låst, men jeg kan ikke hente 2.2.1 (som jeg primært skal bruge fordi Exchange Activesync skulle være opdateret).

Nogen der har fået opdateret en SGS fra 3?

0 0
Kofoed 25-01-2011 21:06:09

Jeg havde det samme problem, men Kies Registry Patcher løser problemet

0 0
Storbank78 24-01-2011 12:48:20

Nu må TDC godt komme ind i kampen og droppe at lægge deres "Bloatware" i vores FW opdateringer....Kom nu med den 2.2.1 opdatering så jeg endelig kan få lov at opleve hvorfor jeg har byttet min trofaste Desire for en SGS...

0 0
Kofoed 22-01-2011 17:28:22

Jeg er også blandt dem der må vente lidt endnu med at få opdateringen.

Betyder opdateringen at telefonen sættes tilbage til fabriksindstillingerne? Altså slettes ens apps?

0 0
William 22-01-2011 22:53:46

Ikke her!
Widgets blev fjernet men det var det! :-)

0 0
Ludvig 22-01-2011 17:01:58

Det helt samme problem ved mig :)

0 0
22-01-2011 16:37:19

Ja, jeg kan heller ikke opdatere min SGS til version 2.2.1

Jeg køre med 2,2 og kies fortæller mig at jeg køre nyeste version.

Sikken noget skidt

0 0
Ludvig 21-01-2011 01:29:19

Glæder mig sygt meget til at jeg kan opdaterer min, men gad godt at jeg ikke behøvede at vente til d. første uge i febuar. :)

0 0
BosseFreak 20-01-2011 15:20:22

Installereden den her forleden og min SGS er blevet så meget hurtigere, det er helt vildt, nu skal jeg slet ikke af med den!!!

0 0
michaelmau 20-01-2011 11:53:04

så må du vente til de er klar ind for samsung der går jo kun 14 dag til de er klar

0 0
Kasper 19-01-2011 23:16:22

Hej

Hvilken systemversion havde folk inden de opdaterede?? Jeg har forsøgt at opdatere, men siger jeg allerede har seneste version.

Hvordan fungere Kies Registry Patcher?

0 0
Kasper 22-01-2011 12:33:45

Så lykkedes det sku' at få opdateret via Kies Registry Patcher.

1. Download seneste version af Kies registry Patcher fra
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835628
2. Koble telefonen til Kies (Version 1.5)
3. Åbne Kies Registry Patcher, vælge true og NEE og write registry.
4. Gå over i Kies hvor telefonen kan opdateres til firmeare: PDA:JS3/PHONE:JPY/CSC:JS1. Så er det bare at opdatere. Det påvirker virkelig hastigheden på telefonen.

/Kasper

0 0
Anders 23-01-2011 20:17:32

Jeg fulgte også Kaspers beskrivelse. Simpel måde at opdatere på. Og må også sige at opdateringen er den hidtil bedste. Det hele kører bare meget hurtigere. Ingen lag mere. Specielt email klienten og markedsapplikationen kører langt hurtigere. Tænk at vi skulle vente 3/4 år før galaxy'en blev perfekt ;-)

0 0
William 22-01-2011 15:43:31

Du ændrer i princippet ikke på produkt-koden på telefonen vel? Du snyder bare Kies til at TRO at telefonen har en anden produkt kode.

Har jeg ret?
Får hvis du ændrer på selve produkt-koden, vil det vel fjerne alt garanti og/eller reklamationsret.

0 0
Kasper 22-01-2011 16:39:45

Tjaa... Angående garanti ved jeg ikke noget herom.

Men jo Kies Registry Patcher's formål er at snyde Kies til at tro telefonen er en anden version end det er.

/Kasper

0 0
William 22-01-2011 22:53:09

Okay mange tak for svaret alligevel!

Jeg har lige brugt ovenstående metode til at opdatere og woaw! Min telefon flyver afsted nu!

0 0
Andreas Hansen 19-01-2011 21:26:45

Nogen der har hentet 2.2.1 via samsung kies ?
Når jeg søger efter den nyeste firmwareversion er det den samme som jeg har i forvejen, nemlig PDA:JPB / PHONE:JP3 / CSC:JP7 (2.2)
Nogen der kan hjælpe mig ?

0 0
Dilbert 21-01-2011 21:05:15

Det er faktisk meget underligt. En kollega og jeg har lige fået hver sin SGS, leveret fra samme kilde. Jeg opdaterede med Kies til 2.2 forleden, og dagen efter var 2.2.1 kommet, som jeg naturligvis også installerede.
Min kollega opdaterede ligeledes til 2.2 forleden, men da han i dag prøvede at opdatere til 2.2.1, sagde Kies, at han allerede har nyeste firmware.
Det set altså ud til, at 2.2.1 er blever fjernet igen af Samsung.
MYSTISK!

0 0
Lassef 19-01-2011 17:46:30

Jeg kunne selvfølgelig godt tænke mig at opdatere min telefon til 2.2.1, men jeg har lorte TDC så det kommer nok først til at ske om mindst et år. Jeg vil gerne prøve at bruge registry patcher, men jeg aner ingenting om det. Jeg kunne også godt tænke mig en nordisk version. Nogen der kan hjælpe?

0 0
michaelmau 19-01-2011 17:43:21

hej det er kun nogle modeler af galaxy s der for opdateres nu vi andre må vente til første uge i februar

0 0
William 20-01-2011 13:19:39

Hvordan ved du det?

0 0
William 19-01-2011 17:42:28

Jeg kan ikke opdatere min.
Jeg har PDA:JPA PHONE:JPP CSC:JP4

0 0
spock123 19-01-2011 16:15:51

Så kører SGS som den burde have gjort fra starten. Opdater, opdater opdater hvis du kører stock Sammy software..

Har du OCLF+Root, så fjern OCLF før du opgraderer, men lad telefonen blive i root hvis du synes du får brug for det senere. z4root virker nemlig så vidt jeg har hørt ikke efter opdatering til 2.2.1

0 0
ij6210 20-01-2011 09:23:17

Nej, men så kan man bare installere CF root (via Odin). Det er bare en enkelt fil der skal flashes som PDA (kernel).

0 0
Jacob Madsen 19-01-2011 15:40:32

Jeg har overvejet at bruge Registry Patcher, da det før har taget evigheder, før opdateringen blev tilgængelig via Kies. Ved fx. at bruge XEU-produktkoden for England fik jeg fx. Froyo, da den første gang blev tilgængelig.

Er den version, som nogle folk for øjeblikket har adgang til via Kies, den samme som den JPY/JPY/JPY-version, som man kan få ved at bruge XEU-opdateringen? Nogen der kan svare på det?

0 0
Binici 19-01-2011 12:50:54

Man kan også anvende Kies Registry Patcher til at snyde Kies.

På den måde kan man få fat de seneste opdateringer uden at skulle vente på TDC, Telia eller andre sløve padder, der lige skal have deres branding med i rom-opdateringen.

Den nye rom, 2.2.1, får SGS til at flyve afsted. Kan varmt anbefales :)

0 0
Lassef 19-01-2011 18:14:21

Hvad brugte/Hvordan gjorde du til at få opdateringen med registry patcher?

0 0
Bøndergaard 19-01-2011 11:48:52

Jeg må godt nok indrømme at jeg kan ikke få Samsung Kies til at virke med min pc og mobil, hvilket jeg synes er lidt synd... Så tror jeg prøver med Odin og ser om jeg ikke kan få det til at virke til at få den nye opdatering...

Så ved man jo aldrig om man ender på Darky's vognen... Men fedt med en ny opdaterin!

0 0
René 19-01-2011 11:07:15

Efter opdateringen, kan jeg ikke få noget signal. Men sætter jeg simkortet i en anden telefon er der ingen problem...
Nogen der kender noget til det?

0 0
JKay 19-01-2011 14:23:48

Husk hvad der skrives:

I første omgang er det "ulåste" versioner af Galaxy S der kan opdateres. Tilpassede udgaver, solgt via teleoperatørerne, får stillet opdateringen til rådighed lidt senere.


Dvs: Hvis din SGS ikke er NEE så er det ikke sikkert det virker!

0 0
René 19-01-2011 15:28:38

Telefonen er ulåst, købt hos elgiganten uden abonnement.
Opdateringen gik smertefrit, ment det viste sig at jeg skulle op midt i byen bare for at få 1-2 streger i signal, så jeg var inde med den hos elgiganten så må de sende den ind..

0 0
René 19-01-2011 15:33:15

Skal lige sige at jeg har prøvet at sætte simkortet i en anden telefon og der var fuld signal..
Så det må være et problem med software/antennen..

0 0
Exert 20-01-2011 08:50:18

Som du skriver kan det være et softwareproblem. Altså kan signalet være helt fint selv om det kun viser 2 streger. Af samme grund kan det være lidt svært at sammenligne signal på forskellige telefoner, da de kan beregne deres streger forskelligt.

0 0
Sherra 19-01-2011 11:05:09

NEE er ikke kun for Finland
NEE kan bruges i hele Norden!

0 0
HrLaursen 19-01-2011 09:24:18

Det kan næsten ikke svare sig at installere Samsungs egen software. Det tager ca. 30sek at roote en SGS og herefter kan man installere Darky's Rom. Den giver Samsung udviklere baghjul. Den er selvfølgelig baseret på Samsungs firmware, men mange er de fejl Samsungs firmware har, er rettet i Darky's rom, + så kører den MEGA meget bedre. Har kørt med Darky's 2.2.1 siden december, da det er ved at være et stykke tid siden Samsung smed de første 2.2.1 versioner online.

-M

0 0
Danzki 24-01-2011 22:47:16

Jeg ville meget hellere andbefale Doc's Rom. Han kitchen (romkitchen.org) er uovertruffen. Du kan simpelthen lave din helt egen rom, med bootanimationer, start lyde, themes, programmer, kernel ect. Plus den er meget optimeret.

0 0
ij6210 20-01-2011 09:21:21

Darky's ROM er jo stort set bare en Samsung rom med nogen få ændringer og en anden grafik. Samsungs 2.2.1 ROM er rigtig hurtig, men kan naturligvis gøres hurtigere ved at roote og køre lag fix (OCLF). Darky er ikke ROM udvikler, han sætter bare nogen ting sammen på en lidt anden måde. Den er lidt overvurderet.

0 0
JKay 19-01-2011 09:15:23

Af nye ting i 2.2.1 kan nævnes:
* Hastigheden på filsystemet er meget hurtigere!
* Mere ledig hukommelse (fra 304 Mb til 339 Mb)
* Firmware kan opdateres trådløst.

PS: NEE er for Finland!

0 0
JKay 19-01-2011 09:04:27

Jeg har en I9000 med XEE som CSC (region Nordic). Kies siger at nyeste version er I9000XWJPA.
Men det ser ud til at hvis man har CSC kode NEE (som også indeholder Dansk) så kan man få I9000XWJS3 (2.2.1), hvor filsystemet er hurtigere.

0 0