Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Sony Ericsson Xperia Mini og Mini Pro relanceres

Sony Ericsson Xperia Mini og Mini Pro relanceres

Sony Ericsson kommer med nye opgraderede versioner af succes-modellerne Xperia Mini og Xperia Mini Pro. 1 GHz processor og Android 2.3 er blandt nyhederne.

Her ses den nye kommende udgave af Sony Ericsson Xperia Mini. (Foto: Sony Ericsson)
Her ses den nye kommende udgave af Sony Ericsson Xperia Mini. (Foto: Sony Ericsson)
Foto: Sony Ericsson

De to mini-modeller, Mini og Mini Pro fra Sony Ericsson, får nu en ordentlig overhaling, og relanceres hen over sommeren.

Processoren bliver Qualcomms Snapdragon 1 GHz og Android-versionen bliver version 2.3 Gingerbread.

På skærm-delen er der også nyheder. Størrelsen går fra 2,6 til 3,0 tommer og opløsningen forøges fra 240 x 320 pixels i de gamle modeller, til 320 x 480 pixels i de nye. Desuden er er tale om ridsefrit mineralglas.

Præcis som på Xperia Arc får de nye minier også Sonys Reality Display med Mobile Bravia Engine, der skulle give en endnu bedre oplevelse for brugeren.

Kameraet er fortsat på fem megapixels, men videodelen kan nu optage i HD-opløsningen 720p, hvilket gør de nye minier til verdens mindste Android-smartphone med HD-videooptagelse.

Også i softwaren er der en række nyheder, her i blandt en ny Facebook-app kaldet “Facebook Inside Xperia”.

Der er fortsat FM-radio i mobilerne og der medfølger 2 GB microSD i salgspakken.

Selvom de kommende mini’er er en smule større end de oprindelige, der blev præsenteet i februar 2010, er det stadig lykkedes at holde vægten nede.

Den nye Xperia Mini vejer 94 gram (88 gram på den gamle) og den nye Xperia Mini Pro ligger på 136 gram (120 gram oprindeligt).

Xperia Mini og Xperia Mini Pro kommer i tredje kvartal 2011.

Her ses den nye kommende udgave af Sony Ericsson Xperia Mini Pro. (Foto: Sony Ericsson)
Her ses den nye kommende udgave af Sony Ericsson Xperia Mini Pro. (Foto: Sony Ericsson)
Foto: Sony Ericsson

Læs også:
 - Mobiltest: Xperia Mini (oprindelig version)
 - Mobiltest: Xperia Mini Pro (oprindelig version)

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Charlotte 24-08-2011 16:39:15

Er der nogen, der ved, om der er/kan komme t9 "tastatur" på den nye xperia mini???

0 0
Martin 26-08-2011 13:23:27

Der er T9-tastatur på den nye Xperia mini. :)

0 0
Charlotte 26-08-2011 20:39:52

Tak...har bestilt den og glæder mig til at modtage den :-)

0 0
03-06-2011 23:30:49

Dette er mest til dem som har en SE Mini Pro.
Er/ har I været meget tilfredse med fysiske tastetur eller ? Her tænker jeg respons osv. :-)

0 0
primestr_ 04-06-2011 11:30:28

Jeg er lige med på en lytter. Jeg synes nemlig ikke tastaturet på den gamle X10mini Pro var særlig godt. Det var hårdt og meget plastik..

0 0
Henriette 06-05-2011 14:55:47

Til efteråret tror jeg da godt jeg kunne finde på at købe en ny mobil. Har pt. den "gamle" X10 mini, men lidt større skærm og Android 2.3 ville da være lækkert. Især når den ikke kommer til at veje mere end den gamle.

Har I bemærket den nye feature i hjørne-ikonerne? Det ser ud på billedet som om man kan have 4 apps pr. hjørne. Det ville heller ikke gøre noget med plads til mere end én widget pr. screen.

/Henriette

0 0
henrik Jensen 06-05-2011 12:58:57

Jeg syntes bare den ser super fed ud savner android 2.3 i den gamle (ejer experia mini pro) så man selv ka vælge hvor ens apps skal indstalleres. Min mini pro klager over pladsen og ville ha jeg skal ryde op i telefonen for at frigive mere plads men gør jeg ikke dette kan jeg modtage smsèr øv siger jeg bare.

Den nuværende experia mini og mini pro er også meget langsomme. Så det er helt klart tiltrængt med en opgradering

0 0
henrik Jensen 06-05-2011 13:00:55

Der skulle stå at jeg ikke kan modtage smsèr før at der frigives plads på telefonen

0 0
Anders Thingholm 06-05-2011 13:07:31

Som jeg skrev tidligere til en anden.. kik på XDA.. hvis man rooter og opdatere kommer der også JIT mv, så der sker virkelig noget ved farten..

0 0
Henrik B. 06-05-2011 14:16:00

Anders.

Jeg er velvandret udi PC'er, som jeg bygger, tuner, rep'er m.v. Men derfra og så til at skulle bruge timer , først på at sætte sig ind i, hvordan man Root'er, hvilken man skal bruge o.s.v., det er jeg ikke sikker på jeg gider. Der er jo også muligheden for fejl. Ligesom APP's m.v. vel slettes/nulstilles ved rootning?

Findes der et indlæg - på den side du link'er til - hvor man får en trin-for-trin vejledning for dummies? :o)

M.v.h.

0 0
henrik Jensen 07-05-2011 00:33:16

Roote telefonen er ikke for alm. bruger og det opgradere jo heller ikke android. Der er nu også en del forskel på en 600 mhz og 1 ghz. processor det ændres heller ikke ved at roote telefonen. så jeg syntes stadigvæk at den nye experia mini er en god opgradering af den gamle telefon

0 0
Henrik B. 06-05-2011 08:16:47

Jeg har de sidste mange år været glad for SE mobiltelefoner, da jeg mener de har en hø kvalitet og er meget brugervenlige. Jeg fik i december en X10 Mini Pro. Det bliver uden tvivl min sidste SE mobil, da SE har valgt at tage røven på X10 Mini (+Pro) ejere! Man har valgt fra SE's side, IKKE at opgradere X10 til mere end Android 2.1. Dét er i dén grad at pisse på - ofte - loyale kunder. Så må vi se, om disse nye Mini'er nogen siden kommer over version 2,3....

Ihvertfald ikke flere SE hér...

M.v.h.

0 0
Jesper 06-05-2011 10:39:55

Hvis du går så meget op i Android versioner, så burde du måske have tjekket lidt op på produktet før du købte.

SE har været meget klare omkring opdateringerne af deres x10 linje, 2.1 og ikke længere.

At den store x10 nu får 2.3 er en ekstra service for de kunder som har betalt for deres high-end enhed. Det kan jeg ikke se noget galt i.

Jeg synes derfor ikke din kritik er berettiget. Men køb da for alt i verden et andet mærke næste gang. Så slipper SE også for den dårlige omtale i fremtiden.

0 0
Henrik B. 06-05-2011 14:11:05

Nu blev telefonen købt med version 1,6, som så siden er opdateret til version 2,1. Hvor i alverden skulle jeg vide fra, at man havde truffet en beslutning om, at den ville være forældet allerede ved køb?

Hmmm, det lyder som om man skulle lade det afprøve ved Forbrugerklagenævnet, for det er da om noget en mangel..

M.v.h.

0 0
BallonPedro 07-05-2011 22:30:15

Stod det nævnt nogle steder da du købte din mini at den ville modtage fremtidige software versioner?

Man kan jo egentlig ikke forvente at et produkt kan køre alt hvad der kommer af nyt. Hvis du købte en PC kunne du jo heller ikke forvente at den ville kunne køre alle fremtidige versioner af windows?

Har selv haft en mini og den var vildt god, nu har jeg Arc'en. SE er ikke de hurtigste til at sende ny software ud, men de har det pæneste og bedste UI.

0 0
Anders Thingholm 06-05-2011 09:18:16

Hvis du har lidt mod på det, så kik på XDA
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=727
Jeg har rootet min x10 mini pro og leget med lidt af de forskellige rom der ligger der (og MIUI skulle efter sigende også snart komme).
Men jeg er ret glad for at have tethering, app2SD mv, som man får på de nyere versioner af Android.
lige nu kører jeg en der er bygget på 2.2, men tror jeg vender tilbage til en der kører på 2.3.3

0 0
Hans Jákup Danielsen 05-05-2011 21:36:23

hvilken generation snapdragon er det?
1. som i desire, eller
2. som i desire s

0 0
Lindberg 05-05-2011 21:15:27

Er jeg den eneste der synes QWERTY-tastatur hører fortiden til? De gøre telefonen meget tykkere og de er jo stort set ikke hurtigere at skrive på. Især ikke når man skal "slide" dem ind og ud hele tiden.

0 0
primestr_ 06-05-2011 02:23:02

Jeg er mega tilhænger af fysisk tastatur.. Tror der vil være et marked for det i mange år endnu.

0 0
Thomas Nygaard 05-05-2011 22:21:47

Det er faktisk ikke rigtig :) jeg bruger det meget på min mini pro når jeg fx er på nettet eller skal skrive noget engelsk eller tysk, og jeg ikke gider slå tysk eller engelsk ordbog til ^^

0 0
Madsvegas 05-05-2011 20:07:23

Lyder som en rigtig god mobil, som nok skal blive et hit igen, når den kommer på market.
Jeg skifter nu alligevel min SE xperia mini ud med en Galaxy s2.
Da jeg vil prøve noget nyt, og ikke en begynder smartphone.

0 0
LSK 05-05-2011 19:28:03

De lyder faktisk ret lækre ja. Ikke dårligt.
Gad vide hvad prisen bliver.. De "gamle" mini'er var jo super billige, hvilket nok er en af grundende til at de har solgt så godt.
Men mon folk vil vælge at skifte den gamle x 10 mini ud med den nye version, i stedet for at skifte til en helt anden model.. I wonder.

0 0
primestr_ 06-05-2011 02:21:46

Jeg tror jeg skal have pro udgaven. har den nuværende pro og den har jeg været glad for. lille og billig.

0 0
Jannick R 05-05-2011 19:06:37

de lyder faktisk ret lækre. :)

0 0