Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Trådløs Fatboy-oplader virker ikke kun til Nokia

Trådløs Fatboy-oplader virker ikke kun til Nokia

Er du faldet for den trådløse Fatboy-oplader, men drømmer om eksempelvis Nexus 4 i stedet for Lumia 920 – så frygt ej.

Er du brændt varm på den trådløse oplader fra Fatboy, som netop nu lanceres og markedsføres med Nokia Lumia 920, så skal du ikke nødvendigvis investere i en Nokia Lumia 820 eller 920.

 - Web-tv: Trådløs opladning på Nokia Lumia 920 – se det her

Den trådløse Fatboy oplader virker nemlig også med blandt andet Android-telefonen Google Nexus 4 by LG, som kommer i de danske butikker til julehandlen.

Nexus 4 understøtter også den trådløse opladningsstandard Qi (WPC).

 - Will it boil or charge? Nokia Lumia 920 på kogepladen

Fatboy-puden kommer i fem forskellige farver, så du kan vælge den du synes passer bedst til din telefon af varianterne; sort, cyan, rød, hvid og gul.

Opladeren kan ifølge flere webshops købes fra den 16. november og koster omkring 629 kroner.


Læs også:
 - Web-tv: Nokia Lumia 920 - testen er i gang

Fatboy trådløs opladning - de forskellige farvevarianter
Fatboy trådløs opladning - de forskellige farvevarianter
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

14-11-2012 16:46:05

Den skal helt sikkert indkøbes til min SGS3...Og kanon at nokia bruger brede standarder, det kunne andre godt lærer lidt af.

0 0
claus 14-11-2012 17:24:34

mener ikke at SG3s kan bruge den trådløs oplader fra nokia. Problemet er vist fra Samsung side af. læste det et eller andet sted. Vil se om jeg kan finde det igen

0 0
Frederik 14-11-2012 19:20:23

Selvfølgelig kan SGS3 det. Prøv at gå ind på eBay og søg på galaxy s 3 wireless charger. Så kan I se at der er sælgere der sælger Palm trådløs oplader sammen med et SGS3 cover der gør det muligt. :-) det vil også virke med denne nokia oplader da det er samme standard.

0 0
Hans Jákup Danielsen 14-11-2012 20:26:31

mener trådløs ladning var US only...

men kan være jeg tager fejl

0 0
Tbm2 14-11-2012 21:54:03

Jep Du tager helt fejl

0 0
14-11-2012 21:50:09

Sgs3 har helt 100% trådløs opladning, de er desværre bare mega langsomme til få det på markedet. De bruger også Qi standarden, så umiddelbart ville jeg tro at den kunne oplades på puden. Men det er svært at sige da tilbehøret til Sgs3 for trådløs opladning endnu ikke er tilgængeligt.

0 0
Frederik 14-11-2012 20:50:47

Hmm.. På min egen SGS3 (som er købt i elgiganten) ser det da ud til at der er gjort klar til trådløs opladning hvis jeg tager bagcoveret af. Jeg har sammenlignet med videoer på youtube, men kan da også være at jeg tager fejl.

0 0
patrick lønquist 14-11-2012 17:02:43

Har Galaxy S3 også mulighed for induktionsopladning? ikke noget jeg har læst noget om...

0 0
William 15-11-2012 09:21:22

Den officielle lader er ikke kommet endnu. Men S3 er bestemt wireless charging ready. Det var et at hoved punkterne da Samsung præsenterede Galaxy S3, ironisk nok blive de nu en af de sidste producenter som så rent faktisk kommer med en officiel løsning, selv om de var blandt de første der understøttede det.
Men så det kan ses her, er telefonen udstyret med to kontakt punkter, som kan tilsluttes en induktionplade inde i coveret, så når den officielle løsning kommer, skifter man bare sit bagcover. Hvis man ikke kan vente på dette kan man jo også bare selv sætte induktions plade i! http://www.ubergizmo.com/2012/10/diy-wireless-charging-kit-for-samsung-galaxy-s3-available-for-55-on-ebay/

0 0
Katron 15-11-2012 04:53:03

Tror vist de fleste nyere telefoner har mulighed for trådløs opladning, hvis ellers det rette udstyr er lavet til ens model.

Det er blot et spørgsmål om et specielt cover der skal købes. På mange modeller mister man desværre muligheden for at oplade med kabel, da det speciale cover kobles på ladestikket. SGS3 er vist første model der burde være forberedt så godt, at man skifter hele bagcoveret, således at det nye cover tilsluttes internt, og ladestikket forbliver brugbart.

Alle modeller kører efter Qi standarden, og eneste forskel på Lumia920 og de andre er, at L920 har hele herligheden indbygget fra fabrikken, så ingen ekstra covers eller tilbehør skal købes her, altså ud over laderen.

Alle JBL's højtalere til trådløs opladning og NFC, er baseret på Qi, så disse kan også bruges af alle producenter.

0 0