Næste uge vil Apple begynde at blande reklamer ind i dine søgeresultater på App Store.
Når du søger efter en specifik iPad eller iPhone-app i Apples app-butik, vil du i fremtiden støde på reklamer.
Det sker, når Apple den 5. oktober introducerer ’Search Adds’ som giver app-udviklere mulighed for at promovere deres applikation, når brugere søger efter en given app.
Når du søger efter en bestemt app, bliver det derfor ikke længere det mest relevante søgeresultat der dukker op først, men den app der har betalt mest for en placering i toppen af søgehierarkiet.
Se også: Snapchat kan være på vej med reklamer baseret på dine fotos
Som bruger vil du kunne kende de sponsorerede søgeresultater på en lyseblå baggrund, mens almindelige resultater bevarer den hvide baggrund. Et lille ikon vil samtidig markere, at her er tale om en reklame.
Ifølge Apple behøver du dog ikke at frygte at blive bombarderet med reklamer for irrelevante apps, er en appreklame uinteressant i forhold til søgningen vil den slet ikke dukke op – uanset hvor meget udvikleren betaler for at ryge til tops.
Apple ’Search adds’ vil debutere i det amerikanske hjemmemarked i første omgang.
Hos ærkerivalen Google, giver selskabet allerede i dag udviklere mulighed for at købe sig til et bedre søgeresultat når smartphone-brugere leder efter nye apps.
Læs også: Snart får du reklamer i Facebooks Messenger-app
Forrige artikel | Næste artikel |
Mest kommenterede
131 kommentarer
Apple kommer snart med Netflix konkurrent
86 kommentarer
Nu kan du fortryde Facebook Messenger beskeder
50 kommentarer
Analytiker: Folk har nu i gennemsnit en iPhone i fire år
36 kommentarer
Samsungs Android browser runder 1 millard downloads
14 kommentarer
Afstemning: Når producenterne ved fejl afslører produkter