Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Forventningerne til Samsung Galaxy S III - få det nu til at virke

Forventningerne til Samsung Galaxy S III - få det nu til at virke

Kommentar: Samsung er på vej med Galaxy S III, men bliver det et brag af en mobil, eller blot endnu en i rækken? Her er mine forventninger forud for præsentationen.

Det er lykkedes for Samsung, at skabe et Apple-lignende hype omkring det producenten selv kalder ”Den næste Galaxy”. I folkemunde omtales produktet dog som Galaxy S III.

Jeg er rimelig sikker på, at Samsung vil dele verdens mobil entusiaster i to lejre; en med ”var det bare det” og en ”hvor der det bare et fantastisk produkt”. Personligt ligger jeg lige nu midt i mellem.

Min forventning er, at produktet på specifikationerne kommer til at ligne meget af det, som vi allerede har set, fra andre producenter. Således tror jeg hardwaren i kassen, meget godt kan matche f.eks. HTC One X. En Galaxy S III vil sandsynligvis ligge en smule over, men det er nok mest på papiret, at dette giver mening.

Skærmen vil således ligge omkring 4,7 tommer mens processoren vil være af quad-core typen med omkring 1,5 GHz.

Designmæssigt forventer jeg bløde og runde linjer. Jeg håber på noget metal i en eller anden sammenhæng, men Samsung har jo desværre en kedelig tradition, for at lave topmobilerne i ”ægte plastik”.

Det skal virke – første gang!

Når jeg sidder ved Samsungs stort anlagte pressemøde i London, sammen med 2.000 andre deltagere, vil jeg forsøge at holde hovedet koldt. Dette er Samsungs tredje store smartphone i nyere tid, så der er INGEN undskyldninger, hvis noget ikke spiller.

Her taler jeg ikke om design og specifikationer, der altid kan diskuteres nørder imellem, men om softwaren.

Når produktet er salgsklart, skal der ingen ”men’er” være – ej heller ”der kommer en softwareopdatering, der kan løse det”.

Nok er Samsung virkelig gode til at producere hardware, men på softwaredelen, har de en kedelig tradition. Både i Galaxy S og Galaxy S II blev det først rigtigt godt, efter nogle opdateringer – særligt ting der hakker og hænger, eller bare er langsomt, har været på listen over problemer, og i Galaxy S II blev det ikke nødvendigvis en forbedring, at man opdaterede til Android 4 Ice Cream Sandwich

Teleoperatørerne skal stille krav

Ved Samsungs arrangement sidder også en masse indkøbere fra teleoperatører forskellige steder i verden. Jeg synes det er deres pligt, at lægge pres på Samsung, og ikke acceptere salgsgas og ”det ser vi på”-forklaringer, når det kommer til produktets performance. Indkøberne er Samsungs vigtigste indgang til butikshylderne, og netop derfor har de en del magt, når det kommer til at få ændret og optimeret ting i et produkt.

Hvis ikke, at Samsung denne gang har styr på softwaren, vil min anmeldelse bære en del præg af dette. Nyhedens interesse omkring Galaxy topmodeller har nemlig lagt sig, så nu skal der præsteres. Præcis som da HTC gik fra HTC Hero til Desire.

Nu lyder jeg måske sur på forhånd, men det er jeg ikke. Jeg har faktisk været ovenud begejstret for Samsungs to Galaxy-forgængere. Kravene er blot strammet, fordi konkurrencen på smartphones er blevet hårdere – og kunder der betaler mange penge for et produkt, skal ikke holdes hen med snak.

Hvad siger fans?

Fanskaren vil være delt i to halvdele, når det kommer til Galaxy S III.

Der vil være nørderne og Samsungs trofaste fans, der uanset hvad, vil købe produktet – og ikke mindst tale for, at det er verdens ottende vidunder. Her er Android-fangruppen ikke så forskellige fra Apples fans.

En lang række websites verdens over, vil også give Samsung en hel masse medvind, og der er på forhånd sikret en masse god omtale.

Den anden gruppe er de mere afventede, og irriterede.  Altså dem som vil pege fingre af fangruppen og som vil anlægge en ”Ja Ja – så prøver Samsung igen at kopiere iPhone” holdning.

Jeg glæder mig til deltagelsen i pressemødet på Earls Court Exibition Center – og ikke mindst til at få Samsung Galaxy S III i hånden.

Mobilsiden.dk dækker begivenheden hele torsdag aften - følg med og deltag i livechat på dette link...


Læs også:
Er dette Samsung Galaxy S III?

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

beikes 08-05-2012 14:13:34

Jeg skal da ellers love for det har lykkedes Samsung at gøre mobilsiden.dk til et savlende vrag af ligegyldige sIII "nyheder".

Jeg kan ikke udstå fanatisme, og om lortet hedder Apple eller Samsung er mig uendelig ligegyldigt (jeg ER fyldt 14), men er alle disse "nyheder" ikke en kende gennemsigtige? Det er jo ikke ligefrem en revolutionerende enhed, Samsung har smidt på banen med sIII, men bare en almindelig opdatering af deres i øvrigt velfungerende sII. Ja selv designet er så anonymt som noget kan være..

Så slap nu af, og I skal vel ikke skrive "nyheder" bare for at skrive noget? Så kan jeg meget bedre bruge jeres baggrundsartikler til noget. Man kunne eventuelt sætte fokus på, hvorfor vi ikke får alle de fede smartphones til DK, som lander på det amerikanske eller kinesiske marked, eller noget baggrundsjournalistik omkring de forskellige firmaers interesser og ejerskaber, der dermed kan danne dagsorden, for mange af de beslutninger vi ser på mobilmarkedet..

Hvis det kun er nyhedsstrøm og anmeldelser, så findes der rundt regnet 25 sites på www, der gør det LANGT bedre, mere detaljeret og upartisk end mobilsiden.dk. Sorry to say, men I må kæmpe kampen et andet sted, hvis I vil tages en anelse alvorligt.

0 0
Belgarion 03-05-2012 09:25:25

Vi kom desværre aldrig til at opleve Samsung Galaxy S2 med Windows Phone, men noget tyder på, at den nye Samsung Galaxy S3, som lanceres i morgen, kommer i en version med Windows Phone 8.

Det skriver WP-life.com, der citerer det, de kalder for en ”pålidelig kilde” tæt på Samsung. Den kommer ikke til at hedde noget med Galaxy S3, men Samsung Focus S II, skriver WP-life.com.

Samsung skulle kunne bruge Galaxy S3’s hurtigere processor og større og højere opløste skærm, da det er sket nogle fundamentale ændringer i Windows Phone 8.

Telefonen skulle få enten dual eller quadcore-processor (afhængig af region), 4,7 tommer skærm, 12 megapixelkamera, NFC og 4G.

Det lader til, at den i første omgang er møntet på det amerikanske marked, men vi krydser da fingre for, at den også kommer til Danmark på et tidspunkt.

0 0
Peter Frederiksen 03-05-2012 10:44:23

Du skal nok tag det med et grant salt!

Der var det samme rygter og pålidelige kilder, som skrev det samme om S2 og WP7 sidste år.

MS og Nokia har indgået et partnerskab, hvor Nokia skal udgive WP's Flagskibe.

Hvor i WP7 må der kun bruges single core Qualcomm chipset med Andreno 200/205 GPU og at dette skulle skyldes, at Nokia skal have tid til at sætte sig ind i Qualcomm teknologien og var ikke klar til Dual core.

Så der er spørgsmål der skal besvares fra microsoft og nokia, før man vil se en WP8 baseret på S3.

Så hvis Nokia skal være dem, med den bedste WP8 mobil, så er det meget afhængigt om Nokia kan lave en telefon, som har samme eller bedre specs end S3eren? Hvor langt er de nu?

Vil Microsoft tillade at der må bruges andre chipsets end Qualcomm? Tegra2/3/3+? Exynos? TI omap? Quad Core?

Personligt håber at Samsung og andre for lov til at sparke krudt i WP8 kombineret med egne teknologier som Allshare+ og Kies air.

0 0
Peter Frederiksen 03-05-2012 10:44:23

Du skal nok tag det med et grant salt!

Der var det samme rygter og pålidelige kilder, som skrev det samme om S2 og WP7 sidste år.

MS og Nokia har indgået et partnerskab, hvor Nokia skal udgive WP's Flagskibe.

Hvor i WP7 må der kun bruges single core Qualcomm chipset med Andreno 200/205 GPU og at dette skulle skyldes, at Nokia skal have tid til at sætte sig ind i Qualcomm teknologien og var ikke klar til Dual core.

Så der er spørgsmål der skal besvares fra microsoft og nokia, før man vil se en WP8 baseret på S3.

Så hvis Nokia skal være dem, med den bedste WP8 mobil, så er det meget afhængigt om Nokia kan lave en telefon, som har samme eller bedre specs end S3eren? Hvor langt er de nu?

Vil Microsoft tillade at der må bruges andre chipsets end Qualcomm? Tegra2/3/3+? Exynos? TI omap? Quad Core?

Personligt håber at Samsung og andre for lov til at sparke krudt i WP8 kombineret med egne teknologier som Allshare+ og Kies air.

0 0
Casper Bang 02-05-2012 23:34:52

Jeg kan allerede nu gætte mig til, at John G. bliver skuffet i morgen. Det er jo svært andet når man fyrer denne type overskrifter af og historisk set har en tendens til at sammenligne med iPhone på punkter udvalgt så næsten kun iPhone kan vinde.

Nuvel, jeg glæder mig til at se hvad Samsung kommer med. Til forskel fra sidst, har Steve Kondik (better known as Cyanogen) jo fået arbejde hos Samsung og kan om nogen finde ud af at tweake.

0 0
serpent 02-05-2012 21:05:28

Der er rigtig mange telefoner med nikkelproblemer, kinøjserne er ikke til at stole på og selskaberne kigger måske også lidt rigeligt til siden når bare prisen er lav.

Plastik er ikke så ringe endda

0 0
Mark Gjøl 02-05-2012 15:51:55

"Jeg er rimelig sikker på, at Samsung vil dele verdens mobil entusiaster i to lejre; en med ”var det bare det” og en ”hvor der det bare et fantastisk produkt”. Personligt ligger jeg lige nu midt i mellem."

Du... Ligger imellem? På hvordan du reagerer i morgen? Det ved du simpelthen allerede nu?? Det er en af de underligste udtalelser jeg længe har læst, og det gør det ikke bedre, at du i en artikel om en telefon pludseligt begynder at skrive om dig selv!

0 0
Footiefan 02-05-2012 17:32:56

Nu skriver han jo om sine egne forventninger til mobilen - se lige under overskriften. Så fair nok...

Og NÅR den er ude, vil den nok dele i to lejre. Lige NU er han midt i mellem. Kan ikke se det er så svært at forstå ;-)

0 0
Hj0rt3n 02-05-2012 15:35:56

Hvor mange fejl har iPhone's ikke haft, der til nogen grad blev fikset hen af vejen?!!? Virkede de fra starten? var det et issue?

Og Windows Phone med dets mange mangler. Men nok om det.

Så lad os da endelig have SGSIII i fred. Om du synes om den skal virke 100% første gang, er da ret ligegyldigt. Det ønsker vi vel alle, men ikke sikkert alle får det, hver gang.

0 0
Birger 02-05-2012 14:17:16

.. vi ville aldrig komme til at opleve en overskrift fra Apple-fanatikeren John G. Pedersen, der lød: "Forventningerne til iPhone5 - få det nu til at virke", og videre i teksten:"Det skal virke - første gang!"
Næsten alt hvad der omhandler andet end Apple-produkter - og Samsung i særdeleshed - er JGP på forhånd negativ indstillet overfor. Det er så træls at læse om, når man gerne modtager seriøse nyheder fra mobilsiden.dk. - Jeg forstår ikke, hvorfor han skal deltage i pressemødet i London, når "Samsung desværre har en kedelig tradition for at lave topmobilerne i plastic."

0 0
Mobilsiden.dk 03-05-2012 17:43:00

Hej Birger,

Jeg er IKKE "Apple fanatiker". Men et faktum er, at Apple ikke har haft nævneværdige, af de problemer med softwaren, som vi har set fra Samsung tidligere. Blandt andet derfor, er iPhone den bedst sælgende smartphone i Danmark - altså fordi den generelle opfattelse er, at det bare virker.

Jeg håber sådan, at Samsung nu har lært det. Og at de viser, at de ikke blot kan producere lækker hardware, men også software der hænger sammen.

Negativ er ikke det rigtige ord at bruge om mig. I virkeligheden er jeg nok bare en smule mere realistisk, og har prøvet langt flere produkter, end fanskaren i den ene eller anden lejr har.

0 0
Kim 03-05-2012 18:02:09

Dont feed the trolls... Ups, that is your job, troll-keeper ;)

0 0
kasper 02-05-2012 12:52:54

Jeg har helt samme forventning som dig John G.

0 0
DX 02-05-2012 12:32:49

i testen af Samsung G3 - 5 stjerner.

0 0
02-05-2012 12:21:46

Jeg glæder mig sq til at se windows versionen, er ved at blive træt af android. Ikke fordi det ikke virker, fordi det gør det da, men hvis man ikke vil prøve noget nyt, så kommer man sq ikke særlig langt i livet. Så samsung med wp (og den kom vist nok først omkring november eller deromkring) også skulle alle småfejl i hardwaren også være rettet til, ikke ligesom HTC.

0 0
Kim 02-05-2012 12:30:41

Jeg ser også frem til at se hvad de har på WP fronten.
Jeg er på vej til USA og havde i den forbindelse overvejet en tablet; Så prøvede jeg Samsungs prototype WP tablet, og alle tanker om at investere i en Android er forsvundet som dug for solen...
Men det er spændende at få et prej om hvornår vi kan forvente WP8 - og se hvor kraftigt et signal Samsung vil sende om, at de ikke "bare" er en Android producent.

0 0
02-05-2012 12:38:42

Nu laver Samsung jo massere af windows-computere og derudover har de deres eget styresystem Bada og udvikler kraftigt for Tizen, der er OS, men som lige pt ligger meget tæt på samsung. Så "bare er en Android producent" er nok i forvejen ikke helt korrekt.

Mon ikke de kommer med en tablet(2 måske, en x86 og en arm) til oktober når w8 rent faktisk udkommer.

0 0
Kim 02-05-2012 12:52:28

bada har jo ikke just været nogen succes, hvilket også er medvirkende til at det er en del af smeltediglen TiZen - det ville være fantastisk hvis den nye galakse var TiZen, men chancerne for at det ikke er et Andriod 4.x device er små. Men, nogen skal jo også kunne sælge nogle 4.x telefoner ;)

Når Samsung er verdenens bedst sælgende smartphone producent, så er det på Android-devices. De fleste identificere Samsung med Android.

0 0
Peter Frederiksen 02-05-2012 15:33:06

Bada udviklingen er blevet skrottet, men bliver erstattet af Tizen.

Og fordi Bada koden ligner Tizen ville alle apps være en nem konvertering!

0 0
02-05-2012 13:38:42

Jamen så giver du jo også selv svaret. Samsung er ikke "bare" en android producent. Samsung sælger bare det som forbrugerne gerne vil have - Android.

0 0
Kim 02-05-2012 14:05:50

Jojo, men det er ikke spørgsmålet. Spørgsmålet er om det er Samsung eller Android forbrugerne vil have. Altså om man ligesom med iPhone har en Saamsung, ikke en Android.

0 0
Thomas 02-05-2012 12:17:41

Syns bestemt ikke din holdning var så hård ved iPhone 4S, hvor det bestemt ikke bare virkede til at starte med. Nej, der skulle en opdatering til for at det bare blev nogenlunde acceptabelt.

Den kom med et fuldstændig uhørt elendig batteritid.

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 14:29:25

Batteritiden som ikke var god, skyldes alene det, at "indstiller tidszone" var et problem. Den eneste funktion den havde, var at den selv indstillede tiden, hvis man f.eks rejste til et andet land med en anden tidszone. Slog man det fra, så var der ingen problemer.

Desuden så fik jeg min iPhone 4S, efter de var kommet med opdatering 5.01 - for det gjorde de relativt hurtigt, så det har aldrig været et problem for mig.

Min iPhone 4S holder snildt 2 dage den dag i dag, og det er vist længere tid, end en Samsung nogensinde kommer i nærheden af.

0 0
Thomas 03-05-2012 09:48:28

Min Arbejds iPhone 4S holder ikke engang en hel dag med mit forbrug på iOS5.1...

Min Galaxy Nexus holdt længere og det var endda med et endnu vildere brug, eftersom jeg på den kunne se 720p mkv filer på vej på arbejdet og hjem igen hver dag.

0 0
Peter Frederiksen 03-05-2012 01:49:16

Nu har jeg selv Samsung S2 og kollegaer med 4/4S.

Jeg syntes det er en sindsyg strøm holdbarhed,2 til 3 dage og så endda snildt.

jeg skal være heldig at min S2 kan holde 30 timer, pt har den kørt 18 timer med 24% tilbage.. Mine Æble kollegaer deler denne "snildt" oplevelse, jeg oplever at USB datakablet bliver da brugt i løbet af Ugen?

Eller handler dette om, min Far er bedre end din far?

Eller hvad er hemmeligheden bag disse fantastiske batteri tider?

Eller måske skulle vi synge Krøller eller ej som en tribute til Tommy Seebach.

0 0
spawn 02-05-2012 18:51:37

min Samsung Galaxy SII holder snildt 2-3 dage
Jeg har også en iPhone 4s (arbejdstelefon), den løber tør hurtigere end min Galaxy selvom jeg bruger Galaxyen mest.

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 22:58:54

yeah right! Nu virker du jo bare barnlig.

0 0
Footiefan 02-05-2012 19:32:50

2-3 dage......så bliver de vist heller ikke slidt op dagligt ;-)

0 0
02-05-2012 15:39:51

John G. skriver:

Det skal virke – første gang!


Det gjorde det heller ikke på 4S.

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 23:02:31

Spørgsmålet er jo lidt, om hvor hurtige de er til opdateringer. Her er der INGEN android producenter der kan være med - heller ikke Samsung. Men måske du vil bruge HTC eller LG for at understrege din argumentation? Ja, for du vil ævle løs i det uendelige N.

0 0
02-05-2012 23:40:52

Jamen vi kan da godt hive HTC frem. De er lige kommet med one X, og den har da allerede fået bug fixes, så de kan jo godt ;-)

Og tro ikke at jeg kun er til samsung, jeg er til alt der ikke er æbler på, hvis det tiltaler mig og mit behov.

0 0
TF 03-05-2012 10:32:12

Nu er jeg lige nysgerrig,hvorfor må der ikke være æbler på ?

0 0
03-05-2012 12:39:57

Fordi apple skal bestemme hvordan jeg bruger deres produkter. Og så fordi jeg godt lige lide at rode/tweake tingene. Det er der bare ikke plads til i apples univers.

0 0
Jesper 02-05-2012 15:58:43

...eller på 4'eren! (Var der nogen, der sagde antenne problemer???)

Men klart at mobilsiden.dk stiller krav til alle andre producenter end lige netop Æble!

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 23:03:53

Hvad så med Samsungs WIFI problemer på SGS II? Det er da så vidt jeg ved aldrig blevet løst. Det er også umuligt at rette dårligt hardware med software opdateringer.

0 0
02-05-2012 23:37:48

Hvilket wifi problem?

0 0
Benjamin Jensen 03-05-2012 00:52:24

tsk tsk N ! Det er da et almindeligt kendt problem, som jeg har set rigtig mange steder på forskellige tech forums.

Problemet går enten på dårlig signal modtagelse, eller den simpelthen bare mister forbindelsen random.

http://www.youtube.com/watch?v=w9-j4nUJFro

0 0
Søren D 02-05-2012 10:50:52

...og til det svære valg - jagten på den helt rigtige model er jo halvdelen af fornøjelse ved at skifte mobil :-)

Ingen tvivl om at rigtig mange Android brugere har ventet med spænding på hvad Samsung kommer med og ikke mindst hvor meget de har skubbet til udviklingen - håber ikke de skuffer og kommer med en sminket og lettere opdateret SII!

Fankrigernes indlæg bliver nok mindst lige så ubrugelig som de plejer, men der er jo nærmest garanteret underholdning når der lanceres en ny topmodel og ikke mindst når alverdens selvudråbte mobilkommentatorer tror at alt kan/skal sammenlignes med en iPhone - og traditionen tro vil de af os der sværger til Androids tilgang til styresystemer være bedøvende ligeglade - vi er bare intr. i hvordan de enkelte Android telefoner performer indbyrdes.

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 11:08:44

Søren>> Et eller andet sted er det jo fair nok, at sammenligne med iPhone, da det er Samsungs største konkurrent. Men du har ret i, at det er 2 vidt forskellige telefoner, men Samsung har jo tydeligt prøvet at efterligne iPhone 4 med SGS II i deres design, så det bliver da spændende, om de vil skille sig ud fra mængden, som de jo selv reklamere med, og komme med noget vi ikke har set før på designsiden. Vi ved jo stort set allerede hvad den vil indeholde softwaremæssigt.

Telefonen kunne komme med octo core processor, men det er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, hvis ikke det spiller med softwaren. På det område, er der helt sikkert mange android fans være uenig med mig.

0 0
Søren D 02-05-2012 16:51:38

Benjamin -> Fair,, ja måske men sammenligningen er egentligt ligegyldigt for de fleste - for år tilbage havde iOS sin styrke i de mange Apps og brugervenligheden overfor Android - Men hvor er den forskel henne i dag? iOS og Apple minder squ mere og mere om en isoleret fæstning, hvor tingene virker på indersiden og dem der bor derinde er super tilfredse med det de har ,,,,indtil de stikker snotten ud og opdager at der er en hel verden udenfor hvor der er frit valg mellem flere hundrede forskellige modeller og man kan smarte ting som at synce med Dropbox, bruge andet end iTunes til musik, spille C64 spil, se Flash på nettet, installere apps uden nogen har bestemt hvad de skal indeholde, kan tjekke strålingen fra deres mobil osv... uden at give afkald på brugervenligheden, men ovenikøbet få muligheden for at personliggøre oplevelsen med andet en en sort gummikant eller et rødt plasticcover med simili-sten. Og de dage hvor hardwaren var et salgsargument er vist længe overstået... Move on!

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 22:57:53

Undskyld Søren, men jeg kan virkelig ikke se hvorfor den bemærkning var til mig, da der blev diskuteret design. Men ok, jeg svarer da gerne.

For lige at sætte tingene i perspektiv, før du begynder at belærer mig om mulighederne "udenfor".

Min første computer var en ZX Spectrum, dernæst en Amstrad CPC 464, Commodore 64, Amiga 500, rigtig mange PC'er som jeg slet ikke har tal på, men hvor 90% er samlet af undertegnede. Min debut med computere var altså i 83 - det er 29 års erfaring.

Når vi har det på plads, så har jeg aldrig ejet en Mac, og jeg troede ALDRIG jeg skulle have en iPhone. Indtil min kone købte en iPhone, og så var jeg totalt solgt. Alle de der Apple fans som jo bare forgudede deres produkter fattede jeg jo ikke en brik af. Indtil jeg så hvor brugervenlige og intuitive de var. Jeg elsker at synce med Dropbox, altid få de bedste spil - og den kanone grafik og gameplay de har. PT elsker jeg at spille Rumble, som jo endnu ikke er udkommet til Android. Jeg kan så mænd også se signalstyrken på min telefon, selvom du ikke mener jeg kan det. Det bedste er jo næsten, at de snart 2 år jeg har haft iPhone, der har den aldrig genstartet. Det er kun den gamle Nokia 2110 der har klaret det, og den levede endda ikke engang så lang tid. Jeg elsker også at have den nyeste hardware, som er betydeligt bedre end i SGS 2, men som selvfølgelig bliver overgået af 3'eren - nok ikke på GPU dog. Flash er en død sild, og har været det i et stykke tid nu. Der bliver ikke udviklet til mobile platforme, og tak for det. For det har aldrig været egnet - ikke engang til PC'er.

0 0
Søren D 03-05-2012 08:11:55

@ Benjamin Hvad har din kommentar "Telefonen kunne komme med octo core processor, men det er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, hvis ikke det spiller med softwaren. På det område, er der helt sikkert mange android fans være uenig med mig" med design at gøre?? Jeg har ikke kommenteret på din kommentar omkring kopi af design,,,tror du blander tingene sammen...

Javist kan du synce med Dropbox, men appen med link til din desktop fik du aldrig på iPhone for den stoppede Apple - Rumble,,,,just my point Du er glad for det du har, men det gør det jo ikke dårligere at stå på den anden side af hegnet - der er bare andre spil. Signalstyrke?? jeg henviste til stråling - men den app kom heller ikke gennem Apples fintmaskede net - fordi den slags skal Apples brugere ikke gå op i...iflg. Apple. Flash lever i bedste velgående - se bare på alle de sorte boxe når du surfer på nettet...

0 0
Peter Frederiksen 03-05-2012 01:19:30

Og microsoft stjal workbench og ikoner fra Amiga og kaldte det Windows! Sataner!

0 0
Footiefan 02-05-2012 17:38:33

Hvorfor skal folk "Move on!"? Må man ikke selv bestemme - eller skal alle partout synes om Android og de muligheder det giver? For så er du/I jo ikke bedre selv?! ;-)
Har selv begge de "to store", så måske ser jeg bare ikke det hele så sort/hvidt som mange her gør.... Religion!

0 0
Søren D 02-05-2012 20:22:41

@ Footiefan ?? Slap dog af!

Min bemærkning "Og de dage hvor hardwaren var et salgsargument er vist længe overstået... Move on!" var et svar på udsagnet længere oppe i tråden:

"Telefonen kunne komme med octo core processor, men det er jeg sådan set bedøvende ligeglad med, hvis ikke det spiller med softwaren. På det område, er der helt sikkert mange android fans være uenig med mig."

Læs dog hele tråden inden du kommer med dit sort/hvid/religions-pladder.

0 0
Footiefan 02-05-2012 21:16:40

Øhh, jeg slapper helt af. Siger det hele i sjov og med en smiley. Men okay, vil man føle sig ramt, såå.... ;-)
Og ikke mig der kom med en historie om at stikke snotten frem og opdage den frie verden. Hold da op, det er mobiler det her... Og nogen er da frelste ;-)

Og sort, hvid, religion, det var jo ikke kun dig, men generelt. Skrev jo netop "som mange". Folk bliver alligvel aldrig enige.....så derfor religion.

Så bare slap af lille du :-)

0 0
Søren D 02-05-2012 22:08:37

ja ja - hal du bare i land med dine små smileyer....

0 0
Footiefan 02-05-2012 23:45:25

Nåhh... Ja vi kan jo ikke alle være seriøse tech eksperter som dig!

0 0
kasper 02-05-2012 12:51:41

Benjamin Jensen du får lige mit indlæg fra en anden artikel, så du i fremtiden kan sige at SGS II ikke er en kopi af iPhone 4 men af en LG-mobil.

"Alle journalister og mobilelskere stod verden over og beundrede det nye design på iPhone 4 for et par år siden. Steve Jobs glemte blot at fortælle hvor deres designteam havde hentet inspirationen fra. Samtlige medier har siden hen accepteret at det var det originalt design lavet af Apple, men i virkeligheden stammer det fra LG's Prada mobil. Ja, Apple har fjernet de 3 sølvfarvet knapper i bunden og erstattet dem med med én sort knap, samt gjort bagsiden helt sort hvor kameraet er, men ellers er resten stort set copy-paste.


http://www.gsmarena.com/showpic.php3?sImg=reviewsimg/lg-prada/gsmarena_004.jpg&idPhone=1828 "

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 14:21:08

Enhver kan se designligheden, medmindre man er blind. Om en telefon er lavet af glas eller plastic har ikke en pind med design at gøre. Det har med materialebrug at gøre! Kend lige forskellen! Om en telefon er større eller mindre, gør heller ikke, at man bare kan sige, at SÅ er designet ikke det samme. Gid det var så vel, for så havde vi ikke de stridigheder om design i denne verden.

Enhver der har set de danske Crocs sko, har også set de utallige ulovlige kopier der flyder rundt på markeder og på internettet. Ja, selv i danske butikker finder man dem. Den eneste ydre forskel er den, at hullerne i skoene er lavet enten firkantet eller trekantet. Men vi ved jo godt alle sammen, at det er en kopi.

http://www.crocs.eu/home/homepage,en_ES,pg.html

Det samme gør sig gældende ved SGS II. De har fjernet de fysiske knapper, og lavet dem til touch - undtagen den i midten, som de så har lavet firkantet. Det øverste af telefonen er næsten 100% identisk.

At sige at en Samsungen ligner iPhone 4, passer dog ikke. Men designligheden er simpelthen for stor til at man kan sige, at de ikke har stjålet med arme og ben - ligesom der bliver gjort ved Crocs sko.Materiale mæssigt er de slet ikke lavet af det samme, og der er også tydeligt forskel når man prøver begge par sko, men derfor er det stadig en kopi.

I 80'erne var det japanerne der kopierede alt. I dag er det sydkoreanerne der gør det. Om det så er forbruger elekronik eller biler kommer ud på et.

Godt eksempel her:

http://thedailydrivers.com/is-that-a-hyundai-or-a-mercedes-with-a-bentley-badge/

0 0
02-05-2012 14:33:49

Fint, hvis det bare design ligheden. Så har apple jo stjålet deres iphone4/4s design fra LG som kasper linker til. Det skulle så heller være første gang de lige låner lidt...

0 0
Benjamin Jensen 02-05-2012 14:46:25

Ja, det ligner dig at komme med beskyldninger uden fakta. Prada er en pæn telefon, men der er alt for mange designforskelle til at den ligner overhovedet.

Den har et relativt grimt kamera bagpå, og den skiller også på midten - går ud fra det er batteriet som kan tages ud. iPhone har jo droppet den mulighed, alene for designets skyld.

Foran ligner den bare slet ikke. Det ligner simpelthen at Prada er en meget gammel telefon, og Apple har jo heller ikke just prøvet at smide taster på deres telefon. Her har Samsung jo prøvet at skjule dem, da Android jo kræver disse knapper.

0 0
kasper 02-05-2012 15:47:26

Hvis du benægter at iPhone 4 ligner LG Prade på det overordnet design, men samtidig mener at SGS II's design er tyvstjålet fra iPhone 4, ja så kommer vi nok ikke længere i den diskussion.

0 0
02-05-2012 15:37:29

Nej her kommer en faktuel beskyldning:

http://www.apple.com/dk/ios/features.html#notification

Det er at kopierer.

Men hvis vi kigger lidt på de to mobiler.

Bagsiden: Iphone 4 har en helt glat bagside lavet af glas, med kameraet oppe i venstre hjørne. SGS2 har en struktur på bagsiden, derudover er kameraet i midten og det "stikker" lidt ud. Antenne delen i bunden stikker også lidt ud.

Kanterne: Iphone 4 har en kant i børstet stål el. lign. SGS2 har sort plastic.

Fronten: Iphone 4 har en skærm og en rund knap. SGS har en skærm og en firkanten fysisk knap, samt 2 touch knapper. Og så den bedste ting.... Der står samsung på fronten ;D

0 0
Benjamin Jensen 03-05-2012 00:45:37

N>> Nu begynder du at blande software relationer ind i billedet. Er det så meningen jeg skal skyde den anden vej?

Hvad med push beskeder? Det har android sgu da også tyvestjålet så.

Notifikationer eller push er da bestemt ikke nogen ny ting, og er hverken opfundet af Google eller Apple. Det har eksisteret i århundrerede på PC - ligesom Androids Widgets.

Der har været en verden før Google og Android min lille perfide ven.

0 0
spawn 02-05-2012 12:11:22

Jeg ville ønske nogen kunne fremkomme med nogle helt konkrete eksempler på hvordan Samsung har prøvet at efterligne iPhone 4's design - det er skrøner man konstant møder - skrøner der er fuldstændig hen i verjet.

Det er ingen samsung mobil overhovedet der har bare det mindste design mæssige til fælles med en iphone 4 - mindst af alle en Galaxy SII

iPhone 4 har et skarpt glas og metal design, galaxy SII er lavet i plast, er væsentligt større og ligner overhovedet ikke en iPhone 4 på nogen designmæssige punkter hverken foran eller bagpå. Ved en head to head sammenligning kan ingen mennesker på denne jord være i tvivl om hvad der er en iphone 4 og hvad der er en galaxy SII, ikke engang en der er blind.

Det er så tåbelige beskyldninger at man kun kan ryste på hovedet.

0 0
02-05-2012 11:53:54

sgs2 efterligning af iphone4 ? Ja de er firkantede og sorte, og der stopper det vidst også.

http://techie-buzz.com/mobile-news/apple-iphone-4s-vs-samsung-galaxy-s-iiwhich-is-the-ultimate-smartphone.html

0 0