Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her er Galaxy Nexus fra Google og Samsung

Her er Galaxy Nexus fra Google og Samsung

Verdens første smartphone med Android 4.0 Ice Cream Sandwich, Galaxy Nexus, er en realitet.

Galaxy Nexus.
Galaxy Nexus.

Google står for softwaren. Samsung for hardwaren. Dette samspil er blevet til Android-smartphonen Galaxy Nexus, efterfølgeren til Nexus S, der kom sidste år.

Galaxy Nexus bliver tilmed verdens første smartphone med Android 4.0 Ice Cream Sandwich, og i pressemeddelelsen står der, at når man køber enheden, får man som de første adgang til kommende opdateringer af Android-systemet.

Skærmen på hele 4,65 tommer, der er baseret på Super AMOLED teknikken, har en opløsning på 1280 x 720 pixels. Processoren er af dual-core typen, med en hastighed på 1,2 GHz.

Galaxy Nexus.
Galaxy Nexus.

4G LTE og NFC

Galaxy Nexus har den seneste nye teknologi indbygget, og kan således både benyttes på 3G-nettet, samt det 4G LTE-mobilnet, som blandt andet Telia og TDC er i gang med at rulle ud i Danmark. Det betyder meget høj datahastighed, direkte på mobilen, der også kan fungere som trådløst hotspot.

Der er desuden blevet plads til NFC (Near Field Communication), som i fremtiden kan anvendes til blandt andet mobilbetalinger i forretningerne.

Vægten er 135 gram, og de ydre mål er 135,5 x 67,94 x 8,94 mm.

Galaxy Nexus kommer i de europæiske butikker omkring november i år. Produktet bliver tilgængelig i to versioner med henholdsvis 16 og 32 GB indbygget hukommelse.

Opfølgning: Galaxy Nexus kommer kun i discountversion i Danmark

Læs også:
- Specifikationerne på Galaxy Nexus
Det koster Galaxy Nexus

Kommentar

x

Opret bruger
Martin Jensen 20-10-2011 10:24:43

jeg har ikke kunnet finde den før idag:
http://www.youtube.com/watch?v=Ts5WBm0tXzI
Synes det ser super fedt ud. Håber der kommer et godt mod der kan kører på HTC Desire, ellers må jeg jo købe så'n en nexus :)

0 0
Benjamin Jensen 19-10-2011 17:05:19

Det er da absolut for ringe, at der altid kommer en discount version her til landet. Sådan var det jo også med den forrige Google mobil, der ikke fik Amoled skærm. Jeg ved ikke lige hvad det skal til for med den differentiering, men det er altså stadig Androids akilleshæl.

LTE er da til stede her i DK allerede hos Telia især. Der er f.eks. allerede LTE på min adresse, og hvis folk søger på deres dækningskort, vil de nok selv blive overrasket over, at det har de også selv.

Jeg gad også nok vide, hvor lang tid batteriet vil holde i denne mobil. Med det batteriforbrug de forrige android mobiler har haft, så kommer det til at se grelt ud med denne mobil. Medmindre altså de endelig har fået gjort noget ved det i version 4.0.

0 0
N 19-10-2011 20:40:37

Ja for der er jo bare så mange andre OS der understøtter LTE. Og mon ikke den holder på juice som SGS2.

0 0
Kim 20-10-2011 09:00:27

Syntes der er en del andre OS der understøtter LTE. At iOS pt ikke gør giver fint mening. Det er en ny feature der kommer med iP5, når netværkene har nået en vis standard. Faktisk skulle det overraske mig en del, hvis understøttelsen ikke allerede er klar. Den kan endda være rullet ud med koden i iOs5 uden hardware delen.

Men der ud over har alle andre OS da LTE understøttelse? bada måske som undtagelsen?

0 0
Benjamin Jensen 19-10-2011 22:03:09

Jeg forstår ikke rigtig hvad den kommentar går ud på. Men det er så heller ikke første gang, når det kommer fra dig.

Det er da for ringe, at man for 2. gang i træk skal have sekunda vare i DK. nu har jeg ikke læst specs på den, men hvis det er WIMAX den understøtter, så hjælper det jo ikke meget at slæbe den her til landet.

Men så igen, så er det da et mærkeligt produkt at komme med, hvis den kun kan bruges i nogle lande og andre ikke.

Du sidder og kommentere på hvad konkurrenterne har, fordi du gerne vil have en krig på Apple vs Google. Du er jo bare endnu en android troll N !

0 0
N 20-10-2011 09:05:45

Jeg kommentere ud fra hvad du skriver. Du starter med at nedgøre android/google fordi de ikke sender en 4G/LTE model til DK. Har du overhovedet overvejet at det måske er fordi den 4G/LTE version de sender på markedet slet ikke understøtter de frekvenser Telia og TDC bruger ? Og når du så lige vælger at trække dit evindelige adroid-kort, ja så spørger jeg om der er andre OS der overhovedet understøtter 4G ? (her snakker vi selvfølgeligt mest om iOS og WP7).

0 0
JensHolm 19-10-2011 13:32:36

Er det gorillaglas?
Er der problemer ved at købe en 32GB i fx Tyskland eller England?

0 0
Jon 19-10-2011 15:44:07

Medmindre at Apple ikke sagsøger Google og Samsung, fordi de mener at Galaxy Nexus ligner iPhone 4S, så burde der ikke være noget problem! Den kommer jo med dansk, lige meget hvor du køber den.

0 0
Kalle 19-10-2011 13:26:00

Den ser super og så størrer skærm SG2 og mindre ydre mål det tiltaler mig
SG2 mål : 141,3 mm H, 78,2mm B, 11,9mm Skærm 4,2ca.
Ny Nexus ydre mål er 135,5 mm H 67,94mm B 8,9mm D skærm 4,6ca.

Alene de't er da det meste positive .... for mig

0 0
AllanL 19-10-2011 15:10:54

Men Samsung Galaxy S2 er mindre end Galaxy Nexus ( http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=4219&idPhone2=3621 ) Galaxy Nexus er faktisk en hel cm højere end sgs2 og næsten 2mm bredere..

0 0
Martin Jensen 19-10-2011 13:03:53

Hvor ser jeg præsentationen af 4.0 ?

0 0
MoDe 19-10-2011 11:16:41

Hej alle

det kan være jeg spørger dumt men er der overhovedet noget info om ICS kommer til SGS2 eller andre mobiler?

0 0
Martin 19-10-2011 11:02:11

Helt enig med udtalelserne rundt på nettet at 4.0 ICS er et lækkert system. Især kan jeg li de tiltag de har gjort sig med kamera delen. Men så fatter jeg så ikke hvorfor Galaxy Nexus er udkommet med den lade side på hardware delen. Kun 5MP i kamera, og meget sløv mAh i batteriet, der sikker nogen der ærgre sig, når man hurtigt finder ud af den løber tør på en 1/2-2/3 dag. Lidt syndt. For her kunne Google virkelig konkurrere over for Apple, hvis de ville. Software delen er jo i hus. Fx. Genialt med panorama funbktion i kamera.

0 0
John G. Pedersen 19-10-2011 11:00:21

Desværre så kommer Galaxy Nexus kun i den lille udgave i Danmark:

http://www.mobilsiden.dk/nyheder/galaxy-nexus-kommer-kun-til-danmark-i-discountversion,lid.17577/

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 11:56:31

Tror næsten kun at det er dig og dem der brokker sig for at brokke sig der siger sådan!

Det er kun to selskaber i Danmark der er ved at opbygge LTE, så i det store billede er behovet nok ikke så kraftig.

Det samme gælder nok mængden af ram. Der kan alligevel være meget musik, billeder og video på 16Gb.
Og idag har vi jo skyen ;-) enda i mange udgaver.

0 0
Kim 19-10-2011 13:05:06

Syntes du udviser en noget aparte form for passiv agressiv trolling Onkel Per. Men du om det.

De to selskaber som du snakker om dækker så også mere end 70% af kunderne i DK, så der kunne jo være en enkelt Androide imellem?

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 14:13:12

Det var s.. nok ordet "discountversion" der lige fik mig op af stolen der :-)

Som evilguy skriver: "LTE bliver stort i 2012". Og så er den næste Nexus vel ved at være på vej.

0 0
Kim 19-10-2011 15:50:15

Discount er måske også at trække den... ;)

0 0
evilguy 19-10-2011 12:33:31

Det er så ikke helt rigtigt - alle 4 store danske teleselskaber har lagt sig fast på LTE. Telia og TDC har åbnet deres netværk kommercielt og både Telenor samt 3 har lavet en lancering i 2012. LTE bliver stort i 2012.

0 0
Lars 19-10-2011 10:36:08

at selv Android fans ikke kan lade være med at nævne Apple, når artiklen omhandler en ny Android telefon. Og så brokker de sig bagefter over, at Apple får for meget hype - I er selv medvirkende til det.

Synes ikke den har de buede design, man så i nogle af teaser reklamerne. Hvad med materialerne - er det Samsung plastic igen?

0 0
Hest 19-10-2011 10:19:24

Den ser fed ud, men ALT for stor for mig desværre, ellers havde jeg været den første til at købe.

0 0
Henrik 19-10-2011 09:30:15

Endelig en Android telefon (som ikke stinker) med 16:9 skærm, ja, lækker opløsning. Det kunne godt være man skulle kigge lidt mere på den :-)

0 0
JensHolm 19-10-2011 09:27:13

Er det Super AMOLED Plus eller kun Super AMOLED med pentile som på Galaxy S?

0 0
N 19-10-2011 10:13:50

Det er PLUS :D med en RIGTIG HD opløsning :D

0 0
Anders 19-10-2011 10:41:24

NEJ!!
det er IKKE en plus skærm, men bare en almindelig super amoled, med pentile display ( Men det bliver nok svært at se, med den fantastiske opløsning)

0 0
N 19-10-2011 20:34:18

Ja sorry, der var jeg lige lidt for hurtig på aftrækkeren :-) Men som du selv siger, så ses det nok ikke med den opløsning :-)

0 0
Antonio Guerra 19-10-2011 09:01:16

ingen sd kort ingen hdmi ingen android telefon for mig i denne omgang havde håbet på bedre spec.
når jeg beholder min N9 :)

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 09:11:30

Trolling så tidlig på dagen?

Men ok.

Jeg fatter altså ikke helt det "smarte" med HDMI-forbindelse til min Smartphone. Så skal jeg altså også til at slæbe rundt på et ekstra kabel?

Jeg kan da så bedre forstå DLNA via trådløs.

0 0
Kim 19-10-2011 13:02:45

Er der ikke HDMI-kabler i nærheden af de fleste steder man har lyst til at afspille noget? Det er min erfaring...

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 14:05:30

Må nok indrømme, at på det plan er alle de HDMI-kabler jeg har i nærheden allerede bundet op mellem forskelligt udstyr.


Og så kan min Nexus S det jo så heller ikke alligevel ;-)
Så jeg bruger det trådløse, og smider det op på NAS'en i stedet

0 0
Jan Ålund 19-10-2011 09:33:06

+1 onkel_Per

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 09:00:45

Nu var der jo allerede NFC i Nexus S!
Og ud over betalingsmuligheden kom der en lækker detalje til Ice Cream Sandwich, kaldet Android Beam.
Hvem kender ikke det med at man lige ser et spil på kammeratens mobil, skal have en hjemmesideadresse...
Så er det bare at sætte de to mobiler mod hinanden, og med et enkelt tryk på skærmen er man på spilles side på Market, eller samme sted i Google Map.

Startskærmen har nu direkte adgang til notifikationsbaren og kamera. Og derer kommet ansigtsgenkendelse der kan bruges i stedet for oplåsningskode.

Lige for at komme med et par af de nye ting.

0 0
BallonPedro 19-10-2011 08:54:01

Dejligt med noget nyt fra Google og Samsung :)

Designet er jeg dog ikke vild med, ej heller det som Nexus S havde. Er ikke meget for de buede kanter og kameraet der popper helt ud af bagsiden.

Glæder mig til at se hvad Samsung disker op med i en kommede Galaxy S II-III version eller SonyEricsson med en ny topmodel alá Arc.

0 0
SJN80 19-10-2011 08:53:11

SGS2eren er så vidt jeg husker ca 125mm høj og ca 66 bred, og rimelig svær at manøvrere rundt i med en hånd, hvilket for mig er et must i hverdagen. Prime er endnu højere og endnu bredere :/. Jeg tror de mister en del potentielle købere på den konto. Jeg er ihvertfald stået af.

0 0
BallonPedro 19-10-2011 08:59:45

SGS2 er fin i størrelsen og det samme er min Arc (næsten det samme), men Galaxy Nexus er lige det større. Synes ikke det gør så meget, det der virkelig trækker ned for mig er vægten.
Den er jo snart oppe at være på iPhone-mursten-niveau :(

0 0
Jesper Søgaard 19-10-2011 09:28:21

SGS2 er for stor til min hånd, som er ret average size. Det er sgu lidt en skam for skærmen er rigtig fed. Og jeg er venstrehåndet, hvilket gør det tæt på umuligt at nå øverste højre hjørne

0 0
madsen 19-10-2011 08:38:43

okay det lyder rigtig godt. glæder mig helt vildt, er der nogle der ved hvorfor den "kun" kommer med 32 gb... kan hukommelsen gøres større.....
er der nogle der ved hvornår man kan få den i danmark, forresten god hjemme side john;)

0 0
Anders W 19-10-2011 08:51:17

Desværre ser det ud til at Samsung går samme vej som Apple, og mener at der ikke er nogen der har brug for mere end 16 eller 32 Gb hukommelse i deres telefoner, og derfor fjerner muligheden for at tilføje hukommelse.

Eneste grund til at man gør det, som jeg ser det, er at hukommelsesudvidelse muligvis ville kunne forlænge levetiden af din telefon, og det er de jo ikke videre interesseret i. Du skal jo helst snart skifte til en ny model.

Man kan jo så håbe at de danske fohandlere rent faktisk gider at føre begge typer, så man ikke skal til udlandet for at få mere end 16Gb hukommelse (som ikke er nok til min musiksamling), som man skal med Galaxy Tab 10.1.

0 0
Mikkel 19-10-2011 10:54:39

grunden til at der ikke kan udvides vil jeg tro, er pga adgang til lager i skyen. Apple fx har lige givet 50 gb (så vidt jeg husker) i skyen til alle deres kunder. Og med udrulning af 4g er det vist også vejen frem.

0 0
BallonPedro 19-10-2011 22:03:03

Det med plads i skyen ja, og så også at hukommelseskort har det med at forringe ydelsen.

Ses feks. tydeligt i galleri på mobiler.

0 0
madsen 19-10-2011 13:12:32

okay så er det måske der den ligger..........

0 0
Martin 19-10-2011 08:34:04

Så tror jeg vist at det blev tid til at skifte min gamle HTC hero ud ;)

0 0
John G. Pedersen 19-10-2011 08:33:33

Inden diskussionen tager en skæv drejning i forhold til snakken om Apple og Android m.v., så er der lige et par facts.

Mobilsiden.dk er IKKE "Apple-side" eller "Android-side" for den sags skyld.

Siden 1/1 2011 har vi skrevet 563 artikler med mærket "Apple" og 564 artikler mærket "Android".

0 0
19-10-2011 14:24:49

@John nu tror jeg det er de færreste af os der ser noget forkert i at i skriver om apple i artikler omhandeldende apple. Problemet er at stort set samtlige artikler indeholder små bemærkninger om at Apple altid gør alt bedre.

Det er ikke ligefrem fordi i gør det samme med jeres Apple artikler hvor der lige kommer en note om at Android eller WP7 gør noget bedre.

Hvis jeg læser et bilmagasin og vil læse om Toyota så bliver det altså træls hvis der i hver eneste artikel er en note om Ford, det virker som reklame for Ford. Dette er årsagen til vi er nogle som føler at i giver gratis reklame til Apple i utide.

Denne artikel er undtagelsen og ja jeg ved godt jeg starter et slagsmål, men hvis i gad holde Apple ude af artikler som ikke har noget med Apple at gøre, så kunne i selv spare en masse slagsmål.

0 0
Jan Ålund 19-10-2011 09:31:22

Hvis vi kigger på antallet af modeller på markedet så må man sige at iPhone kun har en brøkdel. Så den holder jo ikke vand og det er ikke sund fornuft at så lille et antal får så megen opmærksomhed.

0 0
Footiefan 19-10-2011 09:58:34

Måske, men så kan de, et dansk site, jo lave artikler efter hvordan de enkelte modeller (smartphones) sælger i DK. Hvordan ville det mon se ud? så skal vi stort set ikke læse om Motorola ;-)

0 0
Urbanus 19-10-2011 08:55:32

Hvorfor var der ikke live-dækning af denne begivenhed, hvor jeg nok vil sige der er noget mere kød på, og en del mere nyt, end i Apples selviscenesatte massehysteri-show?

Hvorfor er der ikke allerede 10-20 artikler om hver enkelt lille detalje, som da Apple lancerede en ny variant med små justeringer af en eksisterende telefon. Tilmed med en styresystem-opgradering der allerede var old news. Her er tilmed en markant ny version af det mest udbredte mobilstyresystem i verden.

Og jeg tvivler på at det også bliver breaking news når den første dansker får fingre i denne telefon.

Jeg skal gerne indrømme at Apple er formidabelt gode til at iscenesætte hype omkring deres produkter. Men I burde også indrømme at I hopper på limpinden hver gang. Og at I formentlig ikke engang får noget for at deltage i dette Apple-iscenesatte show, og bidrage til den hype og markedsføring der gør at iPhone har den status den har, siger vist mere om jer.

0 0
Footiefan 19-10-2011 09:08:32

Det var kl 4 i nat dansk tid. Det var meldt ud af mobilsiden, at de ikke ville dække på det tidspunkt, såå....

0 0
Urbanus 19-10-2011 09:16:10

Jamen det viser da i den grad forskellen på prioriteringerne!

0 0
Footiefan 19-10-2011 09:19:14

Ja, de vil hellere update kl 19 end kl 4 ;-))

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 09:30:02

Nogen af os kunne da fint finde ud af at sætte alarmen i vores Amdroid-mobil så vi var sikker på at komme op og se det.
(her er der måske brugt lidt i-ironi;-) )

Så ville man jo også have lidt mere tid til at lave en lidt mere fyldestgørende første artikel.

0 0
Kim 19-10-2011 13:06:03

Men hvorfor gjorde i så ikke det, i stedet for at kigge efter nyheder her? ;)

0 0
Onkel_Per 19-10-2011 14:01:04

Som du gerne skulle kunne læse ud fra det jeg skrev, så gjorde jeg det også ;-)

Men det havde da været fint med en dansk live dækning som vi så kunne sidde og komenterer på.

0 0
Kim 19-10-2011 14:16:29

hehe fair nok - eventet var i sig selv for kedeligt (det er de jo...) ;)

0 0
Anders Thingholm 19-10-2011 08:41:26

Men hvor mange Apple telefoner er der på markedet, og hvor mange Android telefoner?

Det er jo stadig et enkelt produkt der får uforholdsmæssigt meget opmærksomhed. Ikke at det er uden grund, for Apple ER hypet af mange. Så der er også mange der gerne vil læse om det.

0 0
Jesper Søgaard 19-10-2011 08:58:54

http://www.droid-life.com/wp-content/uploads/2011/01/android-over-ios.jpg

Det handler om markedsandele fordi det er 1:1 med antallet af brugere (læsere).

Og Apple er mest populær at læse om fordi Android-trolls elsker at smide ild på bålet.

0 0
Jan Ålund 19-10-2011 09:41:32

Hvor fik du lige den fra Jesper!! rystede du den lige ud af ærmet.

Apples markedsandel på Mobilmarkedet(og ikke smartphone)retfærdiggør på ingen måder den hype. Men det tror jeg iPhone-pixie trolls har rigtigt svært ved at forstå ;)

0 0
Jesper Søgaard 19-10-2011 11:28:36

John skriver jo at på Mobilsiden er der det samme antal artikler omkring iOS og Android. Det hænger da meget godt sammen med at iOS og Android har samme andel af markedet. Om det så er iPhone, iPad, Android, Xoom eller Samsungs tablets er vel ligegyldigt?

Du tuder bare over at de 2 gange om året Apple lancerer nye telefoner så er koncentrationen af nyheder om det stor. Det er vel meget fair?

0 0
evilguy 19-10-2011 08:55:47

Hvis man nu deler det op i styresystemernes markedsandel, så er iOS og Android jo næsten lige store - så bør hver styresystem ikke få lige meget omtale?

Skal Android telefoner have mere omtale fordi der er flere modeller af dem end iPhones?
Den logiske konsekvenser må så være at Nokia jo har 100 gange mere omtale end de får i dag, for de sprøjter jo den ene telefon ud efter den anden...

Drop nu det der "Android mod iOS" og fokuser på indholdet.

0 0
N 19-10-2011 10:21:13

Giver dig fuldstændigt ret.. Lige meget omtale. Men det er jo ikke ligefrem det der bliver udøvet her på siden. Efter iPhone 4s launch har man endda skullet se EKSLUSIV indlæg om en eller anden fanatiker, der har ligget i kø i flere dage i london.

0 0
Jan Ålund 19-10-2011 08:24:36

Ja men så er det jo spændende om Mobilsiden giver den lige så megen plads og opmærksomhed som iPhone fik. Men da de jo ikke er iPhone fikseret så kan vi regne med en msse hype om denne fede mobil.

0 0
19-10-2011 08:31:32

Jeg synes du skal give dem ros for ikke at nævne iphone i en artikel som ikke omhandler iphone

0 0
KimDotDK 19-10-2011 09:00:57

Eftersom I ikke kan holde jer on topic i forhold til artiklen, skulle man jo tro at emnet ikke interesserede jer..

0 0
Jan Ålund 19-10-2011 09:28:01

Sorry jeg vidste ikke at du var den ansvarlige for hvad vi må debatere. Det gentager sig ikke ;)

0 0
KimDotDK 19-10-2011 09:33:59

Nej Jan og jeg vidste ikke at du var en lille prinsesse, der ikke kunne tåle lidt modgang.
Hold dog op med at ynke og glæd dig over at der er artikler om noget der rent faktisk interesserer dig.

0 0
Jan Ålund 19-10-2011 09:44:42

He he KV tjek lige dit eget indlæg. Det er vist dig der ynker over at jeg glæder mig til en masse hype over en ny mobil ;)

Der er ingen grund til at lege meningspoliti fordi du ikke er enig.

0 0
KimDotDK 19-10-2011 13:17:51

Leger hverken det ene eller det andet. Jeg har set meget frem til en ny Nexus model.
Synes bare det er dumt at brokke sig, når der så endelig kommer noget der ikke handler om iPhone.
Du ser heller ikke mig pive over at der ikke er ret meget om Symbian^3, på trods af at det er mit foretrukne mobil OS.

0 0
Footiefan 19-10-2011 09:54:53

Men det er da sjovt, at i ikke-Apple relaterede artikler, så bringer folk selv Apple på banen ;-)

0 0
N 19-10-2011 08:17:04

Så tjek den her side, der har MEGET mere omkring ICS og nexus:

http://phandroid.com/

0 0
x