Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Samsung stopper udrulningen af Lollipop

Samsung stopper udrulningen af Lollipop

Samsung døjer med problemer med stabiliteten i den nye Lollipop-opdatering. Derfor stopper de nu udrulningen i Danmark.

Den nye opdatering til Lollipop er fyldt med fejl, der er til gene for brugerne. Derfor har Samsung set sig nødsaget til at stoppe udrulningen af den nye Android-version. Det oplyser Samsung Danmark på deres Facebook-side.

Det er problemer med blandt andet WiFi-forbindelsen, batterilevetiden og ustabile apps, der stopper med at svare, som Samsung har måtte høre brok om fra kunderne, siden opdateringen til version 5.0 kom ud til Galaxy S5 og Galaxy S4 herhjemme.

Læs også: Det betyder Lollipop for driftstiden

I forbindelse med tilbagetrækningen af den fejlbehæftede opdatering introducerer Samsung også en lydløs-funktion, der fungerer på samme måde som i tidligere Android-versioner. Dette har også været et klagepunkt fra mange af Samsungs kunder, efter Google ændrede lydløs-tilstanden til en tilstand med enten alle, begrænsede eller ingen underretninger.

Den nye Lollipop-opdatering er allerede ude

Der er ikke angivet nogen tidshorisont for, hvornår den nye opdatering lander til de danske Samsung-ejere. I Storbritannien og Tyskland er opdateringen med fejlrettelserne og den nye lydløs-funktion allerede under udrulning. Da der er tale om den samme europæiske model som her i Danmark, bør der derfor ikke gå lang tid, før udrulningen kan genoptages her.

Læs også: Android 5.0 Lollipop på vej til Galaxy Note 2, 3 og 4

Den meget efterspurgte lydløs-funktion genintroduceres i form af en ekstra knap i vinduet med hurtige indstillinger. Se tilføjelsen i de to screenshots fra Storbritannien nedenunder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Linne 26-02-2015 20:14:49

Godt skrevet Thomas. :) noget helt andet er.. Hvordan kan det være man ikke kan bruge smileys herinde?? (Emojis)

2 1
Thomas Ulvedal 26-02-2015 20:28:09

Tak :-) vi har valgt at lave vores kommentarer som rene tekst kommentarer. Men hvis du savner Emojis kan du finde dem på Mobildebat.dk ;-)

3 1
Linne 26-02-2015 19:23:10

@dippe: nu vil jeg ikke gå i en større diskussion, men at mene Thomas ulvedal ligefrem truer med at smide dig ud er vist at stramme den :) han spørger pænt om i ikke kan lade den ligge og ordne det på mail istedet... Det kan jeg sådan set godt forstå, for man bliver sku lidt langhåret af alle de fuldstændigt ligegyldige diskussioner. Nej jeg siger ikke det er din skyld, men der skal to til en diskussion. Kan ikke forstå hvorfor i ikke bare hver især lader være med at hidse jer op og holder jer til den artikel der bliver kommenteret på? Kan være det bare er mig der er mindre bemidlet:)

6 2
Thomas Ulvedal 25-02-2015 18:40:28

Vi opfordrer alle til at holde en god tone i deres indlæg. At man er uenig er ikke et sjældent syn, men hold det sagligt og lad være med at køre det på person niveau herinde. Skriv som hovedregel ikke noget her, som du ikke ville sige ansigt til ansigt til personen. Personlige angreb og grimt sprog bliver slettet herinde, og i værste fald sletter vi i sidste ende brugeren. Der skal være plads til forskellige holdninger og smådrillerier, det har vi også dagligt på kontoret, men hold en god tone, tak :-) Mvh Thomas Ulvedal Mobilsiden.dk

17 8
Lars Rander 25-02-2015 13:09:19

Øhm... er det ikke en nedgradering, når screenshottet viser Version 5.0? Jeg har 5.0.1 på min S4, og den har ikke mute-funktionen... :-(

0 0
Dan Molberg 25-02-2015 22:50:27

Det er to forskellige udviklings grene, for det første startede S4 opdatering først da 5.0.1 var udkommet og det er så også to forskellige teams der opdatere de forskellige enheder.

4 0
N 25-02-2015 12:24:49

Den udrulning de har stoppet, må vist mest handle om S5. Da der endnu ikke er nogen GT-i9505 S4 der har fået en opdatering til lollipop, uanset land.

6 3
dippegalant 25-02-2015 12:18:05

Der er vist nogen, der trænger til at læse artiklen en gang mere. Fejlene er allerede rettet og den fejlrettede opdatering er under udrulning i Tyskland.

Samsung er hverken den første eller den sidste producent, der finder fejl i deres opdateringer under første udrulning.

16 3
Dan Molberg 25-02-2015 23:11:05

Både i England og Tyskland er udrulning på vej. G900FXXU1BOB7 hedder den.

8 0
carsten guldhammer 25-02-2015 12:08:52

ennu et insitament til ikke at købe samsung

1 21
Dan Molberg 25-02-2015 22:46:42

Samsung har i det mindste stavekontrol, så den ville have foreslået du skrev: "Endnu et incitament til ikke at købe Samsung"... Just saying...

12 1
Da Nizzel 25-02-2015 17:52:34

@ Carsten
Hvis du vil prøve lollipop på din Note 3 kan du installere cyanogenmod. Den er stadig under udvikling, så den er ike helt fejlfri. Men lave en backup, så kan du alting gå tilbage =)
Jeg er super godt tilfreds med min lollipop =)
https://download.cyanogenmod.org/?device=hlte

10 0
carsten guldhammer 26-02-2015 11:58:30

jeg takker for diot svar og forsøger at prøve om jeg kan smide den ind på min tlf

du skulle vel ikke vide om man kan finde en verision til Samsung Galaxy Note 10.1 ?

jeg har prøvet at søge men finder ikke umiddelbart noget der ???

2 8
dippegalant 25-02-2015 12:19:27

@ carsten

Nu har du tudet i en måneds tid over at du ikke har fået Lollipop, og nu hvor du så får en fejlrettet udgave med ekstra funktioner i forhold til andre producenter, så tuder du også?

Er du generelt så svær at stille tilfreds?

23 7
carsten guldhammer 25-02-2015 13:33:12

jeg har slet ikke fået version 5 eller version 5.1

da jeg nærmest dagligt har søgt med tlfs opdatering efter opdateringer. og hele tiden siger den "de seneste opdateringer er allerede instaleret"

selvom jeg hakker afsted på en v 4.4.2

1 22
dippegalant 25-02-2015 15:07:52

@ carsten

Du har en Note 3. Du kan ikke forvente at din gamle model skal opdateres hurtigere end den nye Note 4, der heller ikke har fået Lollipop endnu. Din mobil er 15 måneder gammel og har allerede fået en stor opgradering fra Jelly Bean til KitKat.

Du HAR allerede fået at vide at din opdatering kommer, blot at den ikke kommer lige nu, så hvorfor du vedbliver med "dagligt" at søge efter opdateringer, ved jeg ikke, men det virker ikke umiddelbart som om du er den hurtigste knallert på molen!

22 4
N 25-02-2015 13:17:05

Nej nej det bliver meget bedre på hans nye platform ;-)

19 2
TF 25-02-2015 15:34:12

det kan det vist kun blive i forhold til nu :-)

1 25
N 25-02-2015 16:09:24

Ja du er jo ekspert i note 3, så fint at du kommer med dit besyv. Eller noget, du snakker tydeligvis om ting du ikke aner en pind om :-) Men så er det jo selvfølgelig ved det gamle :-)

18 2
TF 25-02-2015 16:46:04

Hmm den skal jeg huske næste gang du spiller klog på iphone's ;-)

1 22
N 25-02-2015 17:01:17

Kære tf, forskellen er at det jeg siger er noget jeg har sat mig ind i. Du viser Jo tydeligvis at du tror updateringen er kommet til carstens note 3. Det er den ikke, ergo udtaler du om noget du ikke lige er med på beatet om. Når jeg udtaler mig om iphonen, så er det enten ting jeg har læst andre opleve, selv oplevet eller hørt andre opleve. Jeg digter ikke bare på en historie bare for at få sat lidt gang i tingene.

18 2
TF 25-02-2015 17:28:17

Helt sikkert n :-) vi får at se ;-)

2 24
TF 25-02-2015 13:10:53

Syntes du selv det han har fået indtilvidere er noget at juble over, nej vel.

Kunne det være dig der er lidt for let at stille tilfreds ?

3 27
lasse 25-02-2015 12:03:51

Problemer med stabiliteten skulle være rettet med version 5.0.1

3 0
Dan Molberg 25-02-2015 23:14:16

Memory leaket er kun delvist rettet i 5.0.1, 5.0.2 er det helt næsten væk. 5.0.1 har stadig memory leak på boot logoet og vist også et par andre steder.

Læs evt http://www.phonearena.com/news/How-to-fix-the-Android-5.0-Lollipop-boot-animation-memory-leak-and-possibly-speed-up-your-devices-boot-time_id66233

3 0
Kurt L Andersen 25-02-2015 11:48:43

er det ikke normalt for Samsung "vi vil være først" og så Shit lortet duer ikke der efteraber de også Apple ;) Samsung er sku gode nok til hardware meeen software der går de sku på krykker eller med rollator.

5 14