Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   HTC One - den eneste ene (mobiltest)

HTC One - den eneste ene (mobiltest)

TEST: Denne smartphone er måske det mest interessante Android-produkt i nyere tid. HTC One er ”the only one” - fantastisk godt gået.

HTC One. (Foto: HTC).
HTC One. (Foto: HTC).

HTC har rykket sig gevaldigt det seneste års tid. Produkterne HTC One X (og One X+) samt HTC One S viste at den taiwanske producent, stadig har lidt innovation at skyde med.

I forhold til hvordan markedet så ud for et år siden, var der tale om virkelig gode produkter - men det er ikke nogle, som har flyttet HTCs markedsandele nævneværdigt.

HTCs udviklingsteam har afholdt en større hovedrengøring, sendt gamle designlayouts på pension og skabt noget helt nyt, der får selv i-Fanboys, til at vågne op.

Velkommen til et fantastisk produkt, HTC One! 

HTC One. (Foto: HTC).
HTC One. (Foto: HTC).

Ud med plastik

Uanset hvordan man drejer marketingordene så er polycarbonat fortsat plastik. Materialet har gode egenskaber; slagfast, holdbart, ridser er lettere at skjule, lav vægt osv. Men der er bare en anden følelse over rustfrit stål, aluminium og glas – materialer der tiltaler vores nordiske designhjerte.

Tak til HTC for at droppe plastik til fordel for et unibody i metal og et afbalanceret designudtryk, der bringer HTC helt frem blandt de bedste på markedet. Jeg holder fast i, at Apple kan noget med design – det samme kunne Nokia med særligt den sorte version af Lumia 800, og nu stempler HTC også ind i denne kategori.

Noget tyder på, at Android-mobilerne generelt får bedre designs. Ingen tvivl om at både Nexus 4, LG Optimus G og Sony Xperia Z alle har gode designs og lækre materialer, men HTC One er bare en tand bedre.

Telefonen ligger utroligt godt i hånden, blandt andet på grund af den let buede bagside (pillow-design) – og så skærer den ikke i øret ved samtale. Eneste ulempe er egentlig, at mobilen vipper hvis du vil skrive på den, mens den ligger fladt på et bord.

HTC: Om HTC One

HTC One. (Foto: HTC).
HTC One. (Foto: HTC).

Kæmpe oprydning i HTC Sense

HTC One kører på Android 4.1.2 Jelly Bean og med brugerfladen HTC Sense 5.0 lagt oven på. I forhold til tidligere Sense-versioner, har HTC haft gang i et ”kill your darlings”-projekt.

Ur- og vejr widget er komplet redesignet, HTCs egen Facebook oplevelse, Friend Stream, er droppet, desuden er programmenuen justeret i en MEGET positiv retning. Dertil kommer en stor bunke af andre smådetaljer.

Alt i alt er HTC gået fra en ”vi vil alt” – totalt rodet oplevelse, til en meget mere enkel og strømlinet stil. Det understreges også af, at der kun er aktiveret tre startskærme fra salgsæsken, hvor HTC Blinkfeed er den klart mest fremtrædende.

Der er også optimeret på opsætningsproceduren, der er blandt de allerbedste på markedet. Brugeroplevelsen af produktet er virkelig god, helt fra starten.

- HTC Sense 5 kommer også til andre HTC-mobiler

Det eneste jeg savner er, at topgardinet udnyttes bedre. F.eks. med genveje til WiFi, Bluetooth, lydprofiler osv., sådan som det kendes fra LG og Samsungs produkter.

Aktuelt indhold ved fingerspidserne

HTC Blinkfeed er den helt store nyhed i HTC Sense 5.0. Her kommer nyheder, Facebook, LinkedIn og Twitter-opdateringer, direkte ind på forsiden. Desuden rykkes informationer om kalenderaftaler til toppen om morgenen.

Indholdet vælger brugeren individuelt inden for forskellige emnekategorier. Ved lanceringen er der over 1.400 internationale partnere med i Blinkfeed, men ingen danske – endnu. HTC fortæller, at der arbejdes på at få lokalt indhold gjort tilgængelig. Endnu kendes der ikke en dato for lanceringen af dette.

- Ikke dansk indhold i HTC Blinkfeed, endnu

Blinkfeed ser lækkert ud, fungerer godt og giver inspiration til læsning af indhold, man ikke nødvendigvis ellers ville have set.

Jeg glæder mig til det danske indhold, men synes det er for dårligt, at brugerne ikke kan tilføje f.eks. egne RSS-feeds til listen – eller de-aktivere Blinkfeed helt.

HTCs grafik om mikrofonen på HTC One.
HTCs grafik om mikrofonen på HTC One.

Stor fyldig lyd

Mobilhøjtalere er næsten altid en vanvittig dårlig lydoplevelse. Her har iPhone og iPad været de eneste enheder, som har kunnet levere en nogenlunde fornuftig lydkvalitet med de indbyggede højtalere.

HTC One har en virkelig god lyd fra de to stereohøjtalere der sidder på fronten. Så når One lægges på bordet eller i en sofa, kvæles lyden ikke. Derimod spærres lyden delvist af hænderne, hvis der spilles spil, der kræver to håndsbetjening.

Beat Audio er også en del af lydoplevelsen på denne telefon. Det giver et ekstra løft, særligt når der anvendes headset.

Samtalekvaliteten, både på mobilen og i Bluetooth headset, er virkelig god, høj og fyldig. HTC har tilføjet støjreduktion (anvender dobbelt mikrofoner) og telefonen justerer automatisk lydstyrken op og ned, alt efter opgivelsernes støj.

HTC One benytter såkaldt HDR Mikrofon, til at opfange et bredere spektrum af lyd, ved f.eks. optagelse af lyd. Men eftersom andre producenter ikke opgiver deres data omkring mikrofonerne, er dette vanskeligt at sige så meget imod, om end det jo nok ikke skader, at sætte gode mikrofoner i produkterne.

I salgspakken ligger et in-ear headset, der spiller overraskende godt. Det har røde dutter på, og ligner dermed et Beats-headset, hvilket det dog ikke er.

Jeg er imponeret over lyden i HTC One, der i alle situationer, leverer et forrygende resultat.

Aperture på HTC One sammenlignet med konkurrenterne. (Foto: HTC).
Aperture på HTC One sammenlignet med konkurrenterne. (Foto: HTC).

Såkaldte Ultrapixels – ikke megapixels

Det bedste kamera er altid det kamera du har med. Netop derfor er det dejligt, når kvaliteten af dette er god.

HTC One har et kamera der tager billeder i 4 megapixels opløsning, men sensoren bruger såkaldte Ultrapixels. Én pixel (Ultrapixel) dækker et dobbelt så stort areal, som den typiske pixel der findes i f.eks. et 8 megapixels kamera.

Det betyder at hver pixel kan opfange meget mere lys, end tilfældet er normalt på kameraer i smartphones. Sammenlignet med et 13 megapixels kamera i konkurrerende smartphones, tager Ultrapixel-sensoren 300 procent mere lys ind.

Dertil kommer blænden (aperture) på F2.0 er den største åbning der findes på smartphones, ifølge HTC. Den tager 44 procent mere lys ind end iPhone 5s kamera.

Oven i alt dette skal lægges optisk billedestabilisering (2.000 Hz), der modvirker rystelser – og særligt i mørke omgivelser, giver det skarpere billeder. HTC har også gjort ekstra ud af selve billede-chippen og efterbehandlingen af billedet.

Alt i alt et vældigt imponerende arbejde omkring kameradelen.

Billedestabilisering på HTC One. (Foto: HTC).
Billedestabilisering på HTC One. (Foto: HTC).

Er billederne gode?

Uanset hvordan HTC i deres marketing præsenterer kameraet, så ændrer det ikke på, at fotoet i den sidste ende, bare skal være godt, men naturligvis har de færreste brug for 13 megapixels, da pixels ikke alene sikrer gode billeder.

Jeg har taget mange fotos i forskellige situationer, og resultatet er ikke altid imponerede – langt fra. Der skal ikke zoomes ret meget ind på et foto (ikke meget over 100 %) inden der viser sig støj i billedet.

Ved kraftigt lys, formår teknikken ikke selv, at justere lysindfaldet ned, hvilket kan betyde et overbelyst foto. Sættes eksponeringen manuelt til -2 bliver resultatet dog bedre. Dette problem sås også på Nokia Lumia 920.

Nogle gange er telefonen også relativt længe om at fokusere på motivet. Det er dog muligt at lave gode macro-shots, med skarp forgrund og uskarp baggrund.

Billeder taget med HTC One er ikke perfekte, men jeg tænker HTC måske justerer i softwaren omkring kameraet i kommende opdateringer.

Ingen tvivl om at HTC One har bedre muligheder for at tage gode billeder ved lavt lys, i forhold til konkurrenterne, men at gå helt ned på fire megapixels, er måske i underkanten. Overall – gode billeder til almindeligt brug, men One er ikke et ”kameramonster”.

Videooptagelse sker i øvrigt i full HD og med mulighed for at genfokusere på motivet mens optagelsen ruller, blot ved at vælge et nyt fokuspunkt på skærmen. Dette er en ret god feature.

Billeder taget med HTC One

HTC Zoe – marketing?

HTC One kan lave såkaldte Zoe-shots – små minivideo-optagelser bestående af 20 billeder. Det giver levende momenter i galleriet, og gør måske at øjeblikket huskes bedre. 

Efterfølgende kan telefonen ud fra begivenheder, som den selv har kategoriseret, oprette små hurtige men effektive slideshows, der kombinerer fotos, videoer og Zoe-shots. Det ser fedt ud, og giver en ekstra dimension på billeder og oplevelser – navnet for dette er Zoe Highlights. Resultatet kan eksporteres og deles på f.eks. mail.

Jeg er ikke overbevist om, hvorvidt dette i hverdagen er anvendeligt, andet end for sjov, men jeg mødt nogle personer, der synes det var vildt cool.

Når Zoe anvendes betyder det også mange enkeltstående fotos i hukommelsen på telefonen. Hvis du bruger f.eks. Dropbox til automatisk at overføre billeder til computeren, får du en stor mængde enkeltfotos – irriterede, men også et plus, da du kan plukke ét foto ud af et Zoe-shot.

Zoe-shots kan i øvrigt deles via HTC Share, der gør materialet tilgængeligt online i op til 180 dage.

HTC har en række redigeringsfunktioner, der er ret seje. F.eks. kan ansigter i et foto justeres med konturer, lysforhold, øjne m.v. Det er i nogle fotos, hvis de er taget med Zoe, mulighed for at fjerne objekter i billedet. Det virker, men funktionen er ikke helt optimal.

Alt i alt er Zoe sjovt at vise frem. Jeg tvivler dog på, at det er en funktion, man virkelig kommer til at anvende ret meget i dagligdagen.

Video: Demo af HTC Zoe Highlights

God batteritid

HTC One er en af de HTC-telefoner jeg har testet, der holder bedst på batteriet. Den kører snildt igennem en hel dag, og strømsparerfunktionen (kan slås til og fra) virker ganske fremragende.

Batteriet er på 2.300 mAh.

Telefonen kan automatisk de-aktivere dataforbindelsen når den ikke har været anvendt i længere tid. Og kører du Exchange mails kan Smart sync anvendes – jo oftere du går ind i indbakken jo oftere henter den nye mails. Den lærer altså af din adfærd. Almindelig push-mail er også tilgængelig. Mailoplevelsen er i øvigt blandt de allerbedste på smartphone-markedet lige nu. Og så er tastatur og ordbog spot-on!

I skærmdvale-funktionen kan vælges mellem de sædvanlige 15 sekunder til 10 minutter, men i HTC One er funktionen "Automatisk dvaletilstand" en nyhed.

Funktionen udvider skærmens standby tid, inden den automatisk går i dvale. Hvis du f.eks. ligger HTC One fladt ned på bordet eller den ligger med bagsiden op, så er timeren som standard sat til 15 sekunder, men hvis du så begynder at røre og flytte HTC One, vil den automatisk udvide timeren til 60 sekunder.

Hvis du holder din HTC One i en position på mere end 30 til mindre end 150 grader, så vil timeren automatisk blive udvidet til 60 sekunder, hvilket er ret smart, hvis du sidder stille og læser en artikel.

HTC One, screenshot. (Foto: HTC).
HTC One, screenshot. (Foto: HTC).

Fuld power hele vejen rundt

Denne smartphone er udstyret med noget af det mest aktuelle hardware på markedet. Skærmen er 4,7” med 468 PPI samt Full HD 1080p opløsning, og med en virkelig god betragtningsvinkel. Uanset hvordan telefonen holdes, står billedet klart.

Processoren er Qualcomm Snapdragon 600 en quad-core type på 1,7 GHz.

Sammen med 2 GB RAM og 32 GB hukommelse (der ikke kan udvides) og de nyeste Wi-Fi standarder og ikke mindst 4G, der virker på alle danske netværk, er der tale om en fuldblods topmoderne smartphone - der reagerer omgående når den bliver bedt om det.

One er desuden virkelig effektiv til internetsider, og den automatiske tilpasning af tekst til skærmbredden, afhængig af zoom-niveau, er utrolig genial. Dertil kommer at HTC har den aktuelt bedste mailapplikation til Exchange-mails, set i forhold til de andre topmodeller på Android.

HTC One ved siden af Samsung Galaxy S 4. (Foto: Mobilsiden.dk).
HTC One ved siden af Samsung Galaxy S 4. (Foto: Mobilsiden.dk).

HTC One eller de andre?

HTC One er i konkurrence med tre andre meget stærke produkter, og der er ikke et entydigt svar på, om det skal være det ene eller andet.

Jeg synes Sony Xperia Z er en stærk telefon, men det er LG Optimus G og Samsung Galaxy S 4 bestemt også. Niveauet er virkelig højt dette forår.

- HTC One er brugernes favorit

HTC One er samlet set, i den prisklasse omkring 5.000 kroner, et bedre produkt end Sony Xperia Z. Men Optimus G holder også hele vejen, særligt på grund af den lave pris på cirka 3.500 kroner.

HTC One har det bedste design, over all. Om den så er bedre end Samsung Galaxy S 4, kan vi først sige senere, når S 4 lander til test.

- HTC One mod Galaxy S 4 - så ens er de

HTC One, screenshot. (Foto: HTC).
HTC One, screenshot. (Foto: HTC).

Konklusion: Ny smartphone, ny standard

HTC One er et af de flotteste, hvis ikke dét flotteste produkt, i HTCs historie. One er en fremragende smartphone, der på betjening, software og nyskabende design, formår at sætte ny standard i Android-kategorien.

- Web-TV: HTC giver ikke op uden kamp

Jeg bliver helt varm inden i, når man ikke hele tiden skal slås med bump på vejen – men i stedet kan glæde sig over, hvor godt smartphonen fungerer.

Lyden er fremragende, på samtale såvel som i højtaleren, samt ved musikafspilning. Skærmen er flot detaljeret og det lille tvist, at den infrarøde port gør det muligt, via HTC TV, at anvende telefonen som remote til fladskærmen, bringer smilet frem.

HTC Sense med Blinkfeed og oprydningen i HTCs tidligere Android-layouts, har skabt en telefon der på én gang er både klassisk, imødekommende og moderne.

- Sort HTC One kræver tålmodighed

Jeg er ikke imponeret over kameraets formåen, sandsynligvis mest fordi HTC har hypet det så højt op, som tilfældet er.

- Vigtigt: Køb den rigtige HTC One

Samlet set er jeg ikke i tvivl om, at HTC One er "den eneste ene" og en topkarakter-telefon. 6 ud af 6 stjerner.

Prisen er dog ganske høj, lige under 5.000 kroner uden abonnement. Men det er også en telefon, måske den eneste i den dyre ende af Android-kategorien, der er alle pengene værd.

HTC One, screenshot. (Foto: HTC).
HTC One, screenshot. (Foto: HTC).

PLUS

- Skærm, lyd, batteritid
- Notifikationsdiode
- Design


MINUS

- Billeder ikke helt i top

Web-TV: Første indtryk af HTC One

HTC One
,
1 2 3 4 5 6
Samlet Karakter:
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sille 07-05-2014 19:17:06

Jeg har både kiggede på HTC One og HTC One M8, er i tvivl om hvilken en af dem jeg skal vælge... min gamle Nokia Navigator er ved at dø nemlig :>
Har ikke haft en smartphone før, men har siddet en del med min partners HTC One X, som jeg er positiv overfor, på nær at den hele tiden genstarter i lommen og tager billeder!

Jeg synes at den nuværende pris på over 5300 kr. er en høj pris for m8´eren.. Hvornår mon prisen falder til de max 4000 ??

Noget andet jeg er bekymret for er at jeg læste et sted at man ikke kan slå de der nyhedsopdateringer på forsiden fra M7?? Kan man det på M8´eren ??
Eller har jeg helt misforstået..

Kan man selv arrangere forsiden, hvad der skal være på ?

Jeg er lidt forvirret om kameraet, jeg har nu en Nokia mobil med 5 mp, og det synes jeg er ganske fint, der er jo også Carl zeiss i.. hvordan er det sammenlignede ?

Håber nogle har lyst til at svare på mine spørgsmål :)

VH
Sille

0 0
Ã’li Hans Hansen 20-10-2013 18:13:15

Min HTC One fra Telenor fik 4 uger.
Så gik den død efter en systemopdatering fra Telenor.
Mobilen blev sendt ind, og der blev skiftet den ene højtaler, bundkortet samt batteri.
Telenor (eller HTC værksted) påstår at de udmærket kan reparere sådan en mobil.
I min verden er det totalt idioti at bruge tid på en mobil, som går i sort efter en opdatering. Og hvor efterfølgende tjek af software ikke kan få mobilen op at køre igen.
Jeg skal ikke have mobilen retur. Kommer aldrig på tale.
Mobilen har været defekt inden levering.
Me det kan jo ikke bevises da en eller anden idiot hos HTC værksted har leget med den. Forstået således... Vi bytter lidt her og så bytter vi lige lidt der...

Latterligt.

Det er ellers en rigtig god mobil.....

Mvh

0 3
beikes 15-05-2013 11:39:18

iPhone har altid været en øjebæ, og jeg forstår slet ikke folk synes den er en vinder på designfronten. Når iPhone så derudover er en hamrende ringe smartphone, hvor både Motorola, HTC og Samsung må klaske sig på lårene af grin over den handikappede konkurrent, ja så forstår jeg slet ikke hypen. Men det er de færreste mennesker, der rent faktisk kan undgå at blive en del af det normative, deraf begrebet, men Apples markedsføring er nu alligevel noget specielt.

HTC One skal helt sikkert prøves, ligesom jeg også måtte eje One X og S. Jeg er ikke ubetinget fan af HTC, men de bliver bedre og bedre. Samsung og Motorola er stadig toppen af poppen, men jeg vil nu stadig hellere eje en ny HTC end den næste iPhone. Alligevel ender jeg altid op med den nye iPhone også, bare for at blive så inderlig skuffet. Men efter 3 iPhones i træk, er mine forventninger nok en kende lavere, og jeg forventer mere og mere noget decideret crap i al for fimset indpakning.

1 2
Erik jensen 23-04-2013 14:46:09

HTC ONE kan ikke få skiftet sit indbyggede batteri eller andre komponenter - da telefonen er limet sammen, og selv for professionel er den vanvittigt svært, (reelt umulig) og tidskrævende at åbne og reparere.

Telefonen må derfor under alle omstændigheder KASSERES, når batteriet eller en af de andre komponenter svigter, hvad enten det er dig selv som laver en skade, eller du er så heldig at kunne benytte dig af garantien !

Du skal altså selv vurdere om den forventede levetid på 2 år(garantiforpligtelse) er udsalgsprisen på 5000 kr værd. Du skal også vurdere om, du vil smide 5000 kr i skraldespanden, hvis du ved et uheld ødelægger skærmen, da garantien jo ikke dækker skader forvoldt af dig selv

http://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+Teardown/13494/1

Den kendte webside iFixit skriver (i min oversættelse):

Reparations sværhedsgrad: En ud af 10! (10 er det nemmeste at reparere)

Meget, meget vanskeligt(antagelig umuligt) at åbne denne enhed uden at ødelægge kabinettet. Dette gør, at hver eneste komponent ekstremt vanskeligt at udskifte.

Batteriet er gemt neden under bundkortet og limet til midterrammen, hvilket forhindre udskiftning.

Den mest almindelige reparation, ødelagt skærm, er gjort reel umulig. Skærmen kan derfor ikke udskiftes uden at fjerne (og ødelægge)kabinettet.

Tyndt kobberfolie på mange interne komponenter betyder, at de er vanskelige at fjerne og udskifte.

_________________________________

Apple har ofte fået kritik omkring deres indbygget batteri på deres enheder, men der kan et værksted trods alt skifte batteriet oginterne andre enheder, men som noget helt nyt inden for denne teknologi har HTC bevidst valgt at HELE telefonen skal kasseres, hvis der opstår fejl!

Hvis du alligevel har købt en HTC ONE, hvilket IKKE kan anbefales, da en sådan filosofi omkring bevidst forældelse på hele telefonen, er noget forbandet svineri, så gør du klogt i at skille dig af med den hurtigst muligt, før du laver en skade på den

0 1
Peter 09-04-2013 19:30:57

Jeg har netop modtaget min HTC One fra udlandet, den virker fint i DK og der er dansk indhold i Blink. Jeg får fint feeds fra TV2. Så ingen problemer her. Bedste telefon nogensinde efter min mening, og specielt BoomSound lyden overraskede mig meget, utrolig fyldig og dyb lyd ud af de indbyggede højtalere.

0 0
Søren 09-04-2013 14:00:48

Jeg har lige været i kontakt med HTC og de fortalte at de ikke var sikre på, hvornår HTC ONE ville være i butikkerne. De sagde slut april nok var mere realistisk end midt april.

0 0
Torbjørn 03-04-2013 17:47:59

LSTV Interview om kameraet i HTC ONE – 3 udsendelser...

http://www.livingsmarttv.dk/tag/4-mp/

0 0
Torbjørn 01-04-2013 13:40:31

I mange år er priserne på elektronik faldet år efter år. Fladskærms TV , Computer mv. lavere priser og bedre produkter...

Smartphones i Danmark er nu > 5000.- kr.!
HTC One koster kr.5200.- men Apple iPhone 5 , Samsung GALAXY S4 , Sony Xperia Z mv... koster det samme...

I USA er priserne ca. halvdelen af Danmark...

Kun LG Optimus G koster under kr.3500.-

Et prisleje på kr. 3000-3500.- ville være det rigtige..

Rigtige mænd bruger ikke mobilen til at tage gode billeder med, men et rigtigt kamera med rigtig zoom.
God 1.April

0 0
Michal 07-05-2013 20:32:23

Husk der er flere ting i det, I EU har du 2år reklamationsret (de fleste steder 2års garanti)
I USA har du maks. 1 års garanti, men de tager så mange forbehold så det gør ondt.

Du betaler 25% moms i Danmark plus noget afgift. mener momsen er ca. 8% i USA

Lønnen til de folk som står på et lager eller butik er også højre end i USA.

0 0
Peter Frederiksen 01-04-2013 17:33:16

Priserne er ikke meget billigere i USA eller resten af EU... (andet end Nexus 4)

Når vi nu render rundt og giver fuld pris for vores smartphones, skyldes det den korte bindingsperiode på 6 måneder, hvor andre lande har bindingsperioder på mellem 1 og 2 år, derfor giver teleselskaberne en større rabat på smartphones.

http://goo.gl/PkPWD

0 0
Torbjørn 01-04-2013 19:19:55

Kære Peter , jeg er nu ikke enig med dig.
Priserne er da en del billigere i USA på Cell Phones...

eks.
Samsung Galaxy Note II N7100 USA $299.99 = kr.1740.- i Danmark er prisen kr 3.990.-
I USA er der ofte bedre indmad i telefonerne end dem man kan købe i Danmark.

Apple iPhone 5 koster ca. kr. 3500.- i USA
og jeg kunne finde flere eksempler...

-Men det er nu ikke kun det, Smartphones er for dyre...I mange år er priserne på elektronik faldet år efter år. Fladskærms TV , Computer mv. lavere priser og bedre produkter... Hvorfor skal Smartphones koste
over 5000.- kr.?

Kun LG Optimus G koster under kr.3500.-

Et prisleje på max. kr.3000-3500.- ville være den rigtige pris...

0 0
Torbjørn 02-04-2013 19:58:33

Hov, har lige set at, LG Optimus G er blevet sat små 500.- ned i pris...

LG Optimus G kr. 3.079.-

http://www.elgiganten.dk/product/mobil-gps/mobil-uden-abonnement/LGE975BLACK/lg-optimus-g-e975-smartphone-black


http://www.callme.dk/lg-optimus-g-sort/
kr3240.-

0 0
Peter Frederiksen 01-04-2013 20:17:56

Men du binder dig også typisk 2 år....

http://goo.gl/WCh2w

Prøv at vælg "Without a Service plan"!

0 0
Peter Frederiksen 01-04-2013 20:25:50

PS. en S4 komponenter koster $241 i komponenter, hvor efterfølgende kommer samling, lønninger, shipping, fortjeneste, diverse Royalties i pantenter osv...

0 0
Torbjørn 30-03-2013 09:03:41

http://www.phonearena.com/news/You-have-seen-the-iPhone-clone-GooPhone-HTC-One-fans-meet-the-HDC-One_id41357

"It was just last month that we saw the first clone of the HTC One before the handset was even announced. The copycats at GooPhone, known for making some pretty impressive copies of Apple products among others, had renderings of the GooPhone One out with a list of anticipated specifications.

Enter the HDC One, another interesting and accurate looking clone with a bargain basement price in China. Forgone are the aluminum body, 1080p display and Qualcomm CPU.

In this bad boy, you get plastic, a middle of the road 720 display and a quad-core 1.2GHz MediaTek processor. You also have to make do with 1GB of RAM and unlike many other clones from China, this device does not support dual-SIM cards.

Ultrapixel camera? Forget it. There is an 8MP shooter on the back and a front facing 2MP camera. There is not much of a battery on board either, a 1,600mAh cell is there to provide some power. On the plus side, Android 4.2.1 is on board. How much will the HDC One cost? Only $160. Of course, there are a heap of compromises with the deal, but as you can see from the pictures, outwardly speaking, that is one impressive copy.

The only other caveat we can offer is that this device will apparently be going on sale in China on April 1st, so remember the saying about a fool and his money."

0 0
Jim Flower 30-03-2013 09:00:31

Kom nu ind i kampen, John. Der findes flere tablets med gode højtalere - eks nexus 10.

0 0
Erik jensen 30-03-2013 00:58:38

Fastmonteret batteri (i bogstaveligste forstand ),http://ifixit.org/4425/htc-one-teardown/ med en i øvrigt ringe batterilevetid i løbet af dagen, som trækker rigtig meget ned for den almindelige bruger.

Faktisk er det temmelig vigtigt, at den kan yde max hele dagen, og ikke kun formiddagen og lidt over frokost, før den skal havde pat igen

Benchmark test viser også, at den får alvorlige tæsk af Samsung Galaxy S4 og kameraet har andre såmænd fremstillet bedre..Heller intet nyt her.

6 ud af 6 er altså rent pop og gejl uden baggrund i virkeligheden - faktisk præcis som når Appels produkter vurderes af samme anmelder.

Flere har nok læst, at HTC vil forøge deres reklamebudget ganske kraftigt, så mon det ikke spiller lidt ind i den noget overraskende positive vurdering af John G. fra Mobilsiden.dk..


Andre producenter har altså lavet det samme bedre,og end ikke en lav pris kan retfærdiggøre 6 tallet - den er jo pissehamrende dyr!

Måske har anmelderen set sig blind på designet som ganske rigtigt er superflot, den ros skal HTC ONE bestemt havde, men så skal man også bare huske, at den ikke kan adskilles uden at kabinet går i stykker.

Om seneste 2 år skal batteriet skiftes, da det normalt holder til ca max 1000 op/afladninger


Dvs, at den om 2 år reelt ikke kan sælges for ret meget, da den ny ejer (eller dig selv)skal bekoste et nyt alu kabinet, da det gamle ødelægges ved åbning, dertil nyt specialbatteri der skal loddes og fleredyre teknikertimer, da HTC ONE er ekstraordinær svær at adskille.

Det problem er der ingen andre smartphones der har, (måske lige med undtagelse af Iphone5 men den fik jo også topkarakter.

Andre High End smartphones kan altså derimod sælges til en rigtig god brugtpris,- også om to eller 4 år for den sags skyld, da ethvert barn lynhurtigt selv udskifter det billige standard batteri og evt. frisker den op med nyt flot bagdæksel, så den ser helt ny ud igen.

Alt sammen til en samlet pris for et par hundrede kroner, modsat HTC ONE, der nok vil kræve et par tusinde kr ud af lpmmen for at opnå det samme resultat.

Jeg betaler altså ikke to gange for den samme telefon, så disse betragtninger er bestemt værd at tage med i det samlede regnestykke, når HTC ONE skal bedømmes op imod andre smartphones.

I virkeligheden er det også en ret ordinær smartphone, hvis man ser bort fra det fantastiske design - den minder på mange måder om en iPhone og så forstår man måske bedre at Mobilsiden har givet den et rent 6 tal .

0 1
christian 30-03-2013 11:57:15

Erik Jensen: Du kommer desværre med mange forkerte påstande:
1. "ringe batterilevetid": One´s batteri holder bedre end de fleste konkurrenter, incl Samsung s4 når det gælder webbrowsing (IMØ meget vigtigt) - se http://blog.gsmarena.com/htc-one-battery-test-is-complete-results-are-in/
48 timers "endurance rating" er et meget flot resultat og standby tiden vil utvivlsomt øges med Android 4.2
2. Alvorlige tæsk i benchmark tests er vist en overdrivelse da der næsten ingen forskel er mellem den europæiske udgave af s4 og htc one. Begge har scoret over 12000 i quadrant og 25000 i antutu, mens htc´s score i vellamo browsing tests er bedre end S4´s pga bedre browser.

0 0
Torbjørn 30-03-2013 13:13:03

Enig...

0 0
Torbjørn 30-03-2013 13:13:51

Enig med Erik Jensen...

0 0
Torbjørn 30-03-2013 13:15:02

hovsa det var jo christian som skrev det....
ikke Erik...!

0 0
Alex 30-03-2013 09:56:39

Med hensyn til batteriet så har HTC brugt et li-po batteri fremfor det mere almindelige li-on batteri, li-po batterier har 3-4000 ladninger FØR de overhovedet begynder at miste kapacitet!!

0 0
31-10-2013 00:16:19

Li-polymer er kendetegnet ved at de har lidt kortere levetid end li-ion-batterier. Li-pol har ca. 300-500 fulde opladninger, mens li-ion har ca. 500-1000 fulde opladninger. Begge batterityper mister max-kapacitet fra den første dag efter, det er produceret. Der er naturligvis tale om et mindre tab med tiden.

HTC One indeholder den "dårligste" batteritype mht. til levetid; altså li-pol. 300-500 er ikke meget, når man hurtigt kan have brug for en opladning om dagen. Dog kan de helt nye generationer af li-pol have lidt flere opladninger i sig, men man skal ikke regne med noget.

1 0
Jonas_a 29-03-2013 19:24:28

Kan ikke helt forstå bedømmelsen!
6 stjerner burde kun gives til den perfekte telefon!
Jeg synes mangel på SD-slot og dermed muligheden for at udvide pladsen er en stort minus, hvis man ser bort fra det dårlig kamera ift. andre telefoner (f.eks iPhone 5).
Indtil videre har jeg ikke set andre anmelder giver telefonen så et højt karakter.
Må sige at jeg selv er lun på telefonen, men venter stadig på at se hvordan GS4 kommer til at klare sig..

1 0
christian 30-03-2013 11:25:11

Den perfekte telefon findes ikke men for den enkelte kan en given telefon være perfekt.
Mht. andre anmeldelser der har givet topkarakter er her blot et udpluk:
http://www.expertreviews.co.uk/smartphones/1298431/htc-one
http://www.lydogbillede.dk/test/htc-one/
http://www.stuff.tv/review/htc-one

0 0
Mirzad 30-03-2013 13:48:47

5,8 ud af 6?Hvor har du det fra?
Der er ikke givet karakter i mange af de links du er kommet med.
Endvidere har nogle af dem givet 4 ud af 5.
Ser ud til at du bare har tastet htc one i søgefeltet, og så copy-paste søgeresulaterne!

0 0
Torbjørn 30-03-2013 21:33:48

Til Mirzad

Hvorfor hænger du dig kun i karakter ?

Hvis en anmeldelse er rigtig god er det vel ligemeget om de giver 5 ud af 6
eller 9.5 ud af 10 !

0 0
LarsH 31-03-2013 09:25:21

Jeg er meget enig med dig Thorbjørn...
Mobilsiden laver anmeldelser af det produkt de står med i hånden ikke en egentlig test. Selvfølgelig skal den have 6 stjerner, når diverse tidligere Samsung og Apple telefoner har fået det. Og som du også påpeger ovenfor så der rigtig mange andre sites som er enige.
Jeg tror man skal lade være med at forveksle en "anmeldelse" med en "test". Altså målbare facts, hvor man har testet på forskellige områder og får et resultat, man direkte kan sammenligne med andre telefoner. Det med test og anmeldelse har diverse fanboys meget svært ved at forholde sig til....

0 0
Torbjørn 31-03-2013 11:26:58

Hej LarsH

Jeg er enig med dig i dine betragtninger.

Det virker som om du har forstået hvordan en billedsensor virker.Det giver mindre støj når man har færre Megapixels på samme størrelse chip.

At der er mange "ungersvende" som hopper på "salgsgimick" med flere jo bedre..!

På en lille sensor er det ikke altid bedst med en masse Megapixels , det giver kun mere støj...

http://6mpixel.org/en/6-megapixel-the-best-compromise/


PS. man skal dog ikke gå for langt ned , da det giver dårlig opløsning.

(Dog giver en 13 Megapixelsensor fin opløsning når der er meget sollys. - men når det bliver overskyet eller man skal tage fotos/film indedøre,eller aften/nat så kommer der en masse støj)

0 0
LarsH 31-03-2013 12:28:18

... nu er jeg nok også næsten mere fotonørd en mobilnørd!
Har ejet adskillige kameramobiler og del flere digitalkameraer. Må sige at jeg sjællent har været begejstret over mobilkameraer og for den sags skyld kompaktkameraer. Årsag: for langsommme, dårlig belysning og billedstøj. Derfor har jeg også kun et spejrefleks + mobil.
Jeg tror ikke HTC One´s kamera løser dette til topkarakter, men et skridt i den rigtige retning. Man kunne håbe på, at de stadig tør udvikle på teknikken og måske få det op på 6 MP i næste topmodel.

0 0
Torbjørn 01-04-2013 23:00:04

Er der nogen som husker Fujifilm Finepix F30 og F31fd ? (2006-2007)

Her brugte Fujifilm deres "Super CCD" en billedsensor på 6.3 million pixels.

Dette kamera kunne tage vildt skarpe og fantastiske billeder.Alle andre producenter som brugte 7-10MP fik "bank" selv store og dyre spejlrefleks fik noget at tænke over...

Det jeg vil fortælle med denne lille historie er; det er ikke antallet af Megapixels som gør billederne gode.

Test: 18sider...
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd

0 0
CJ 02-04-2013 05:22:52

Det behøver heller ikke gøre dem værre. Har ofte et Sony RX100 i lommen og det tager ganske gode billeder ;-)

0 0
Torbjørn 02-04-2013 23:17:54

Hej CJ
Når du skal tage gode billeder, så bruger du et rigtigt digitalkamera med en super stor billedsensor på 1"(næsten 3-4 gang så stor som dem der sidder i en mobiltelefon og et rigtigt godt Carl-Zeiss optik.

-Man bruger da ikke en mobiltelefon til fotos... (kun skæg og ballade)

-Men det bekræfter jo også, at kamera i mobiltelefoner, ikke skal tages så seriøst, det kan jo aldrig hamle op med et godt digitalkamera.

Jeg forstår ikke alle dem som flipper ud over HTC One bruger et 4MP kamera i deres telefon.Hvis det er så vigtigt med et godt kamera så brug da et ægte digitalkamera som også har ægte zoom...

PS.
Mobiltelefoner bliver mere og mere avancerede, men samtidig bliver de dårligere til at ringe og modtage opkald. Tænk har testet antennekvaliteten af 228 mobiltelefoner, og de nyeste smartphones fra Apple, HTC og Samsung opnår kun en middel karakter.


Antenneekspert og professor ved Aalborg Universitet Gert Frølund Pedersen har testet mobiltelefoner , der er 7-8 sider om antenne-problemer på smartphones.

http://ing.dk/artikel/ny-undersogelse-antenner-i-smartphones-er-gaet-fra-darlige-til-chokerende-ringe-135280

http://ing.dk/artikel/enorm-forskel-pa-effektiviteten-af-telefoners-antenner-125984
mv…

I Forbrugerrådets blad “Tænk” fra marts 2013 skriver de også om Smartphones har dårlige antenner. Her er der også blevet offentligtgjort hvilke mobiler som er gode og dårlige…

Link:
http://taenk.dk/nyheder/se-antennekvaliteten-paa-228-mobiltelefoner

pdf-fil: http://taenk.dk/sites/taenk.dk/files/telefonantenner1.pdf

PS. En af de bedste mobiler er Nokia 113 til kun kr.300.-

0 0
03-04-2013 06:37:55

Nu skal man lige huske på at den undersøgelse ham Gert frølund foretog kan læres på flere måder. Der hvor smartphones virkeligt faldt igennem var på gsm nettet. Man hvor mange smartphones bruger det særligt meget? Til gengæld var mange af dem faktisk rigtigt gode til 3G netværk, som ligesom er der hvor de gerne skulle arbejde mest. Man kan altid konkluderer en masse negativt, hvis man kun fokuserer på ting der ser negative ud.

Med hensyn til kameraerne, så tror jeg ikke at du skal regne med der er mange ejerandel der tror at en mobilos skal føre det ligeså godt som et spejlreflekskamera. Men derfor må den da stadigt gerne performer så godt som teknikken nu tillader, uden at det skal blive til en Nokia 808 pureview....

0 0
Torbjørn 31-03-2013 23:01:10

Ja det er næsten befriende at HTC går imod strømmen.

Jeg har mange års branchekendskab inden for digitalkamera , og her har der år efter år, været et våbenkapløb inden for markedsføring af jo flere Megapixels der kan skrives på fronten af kameraet,jo nemmere er det at sælge.

Nikon har i mange år været gode til at fremstille super gode kamera med få megapixels , hvor andre producenter fik store problemer med støj når de blot år efter år kom flere megapixels på kameraet.


HTC One har med sine "blot" 4 MP ultrapixel, vist at der er andre veje til målet. HTC One viser ved dårlig/svag belysning nogle gode billeder, som har mindre luminans og chroma støj.

Det betyder dog ikke at det ikke kan forbedres, hvis HTC i næste model kommer med 6-7(ultra)MP vil det give flere detaljer.Det næste som kan gøres bedre er en større sensor.

HTC One bruger en CMOS sensor fra ST Microelectronics

0 0
Torbjørn 30-03-2013 13:11:17

hov.. theverge testen:

http://www.theverge.com/2013/3/11/4086390/htc-one-review

0 0
Jonas_a 30-03-2013 13:23:40

Torbjørn..nu går du helt amok. :D
Jeg har ikke sagt at HTC One var noget dårlig tlf, men at den ikke fortjener 6 ud af 6, i det der er nogle mere eller mindre væsentlige mangler.
SD kort betyder meget for mig, da jeg er stor-forbruger af film, musik og spil på min smartphone, i øvrigt vil jeg ikke mene at prisen på 64GB versionen er så billigt at jeg kan tilgive mangelen på SD-kortet i telefonen.
Som sagt står jeg selv og skal vælge mellem One og GS4.
Indtil videre ser jeg One's byggekvalitet som den eneste fordel ift. GS4.

0 0
Torbjørn 30-03-2013 21:30:19

Technobuffalo skriver om HTC One
"It’s so close to perfect we’re awarding it a well-deserved 9.5 / 10 and an editor’s choice."
http://www.technobuffalo.com/reviews/htc-one-review/

"We found that the low light shots were amazing … the camera is one of the best on the market right now."

Så har HTC One et rigtigt godt kamera...

0 0
Jonas_a 31-03-2013 14:33:43

Som sagt er der også andre telefoner der har fået lige så høje karakterer!

og ang. kameraet:
http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/htc-one-review-50010439/

"Camera doesn't impress"
"In general, the image quality from the One's camera isn't good enough to justify HTC's decision to lower the megapixel count to four."

Så har HTC One ikke et rigtig godt kamera... ;-)

0 0
31-03-2013 08:54:34

Sorry, men deres billeder kan ikke bruge til noget som helst. I den test ser HTC one jo bedre ud end deres Canon 5D, hvilket jo er fuldstændigt latterligt. Ellers er de bare vanvittigt dårlige til at tage billeder.

0 0
Jonas_a 30-03-2013 12:08:35

Tja, det kan så diskuteres..Jeg mener ikke at der kan ses bort fra mangel på SD-slot og dårlig kamera, og så give den 6 stjerner:

Mange (mere anerkendte)anmelder har ikke givet den topkarakter:(også et udpluk) ;)
http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-one-1131862/review
http://www.trustedreviews.com/htc-one_Mobile-Phone_review
http://reviews.cnet.co.uk/mobile-phones/htc-one-review-50010439/

0 0
Peter Frederiksen 30-03-2013 12:54:39

Men techradar har dog HTC one, som den bedste smartphone til dato.

Jeg tror nu heller ikke jeg har set at techradar nogensinde har givet fulde 5 stjerner...

Men SD kort eller ej syntes kommer på hvor meget intern memory telefon har.

HTC one kan fås med 32 GB eller 64 GB, som er mere end rigeligt for den almindelige brugere. (ved dog ikke om 64gb versionen fås i DK)

Kameraet er ikke decideret dårligt, men har måske i forhold til forventningerne svigtet.

Men over all syntes jeg HTC har leveret et top produkt...

0 0
Jonas_a 30-03-2013 13:35:40

Bedste tlf til dato, og så nævner de at GS3 (og ikke GS4) ånder den i nakken:
"As we said, this is the best HTC phone ever, without a doubt. But we'll go one better than that: it's the best phone on the market full stop. The Samsung Galaxy S3 isn't too far behind at all as it's a lot cheaper than the HTC One, but for sheer level of functionality, innovation and just overall effect it has in the hand, we can't help but recommend the HTC One to anyone looking to buy a new smartphone."
Og hvis man kigger til højre, har telefoner som iphone 5, Xperia Z, GS3, One x+ har fået lige så høje karakter.
Og så mangler der GS4..
Igen nævner de mangel på SD-slot og dårlig batteri som ulemperne.

0 0
Peter Frederiksen 30-03-2013 14:16:05

Men de har heller ikke testet S4 endnu, som vel overtager nummer 1, på deres top 20!

http://goo.gl/32o1

Jeg syntes det er forvirrende med battery tiden, nogle mags giver ros og andre ris..

http://goo.gl/SW12t

VS S3

http://goo.gl/wkWMr

Har selv S3 over har været meget tilfreds med batteri tiden..
Så umiddelbart er det ikke helt dårligt hvad HTC one leverer, og mon ikke der kommer nogen updates der forbedre batteri tiden..

0 0
Erik jensen 29-03-2013 16:36:18

Køb ikke HTC ONE - som brugt!

HTC ONE IKKE kan skilles ad!

iFixit har nettopp demonstrert, at HTC ONE ikke kan skilles ad uden at ødelegge kabinettet!

Når batteriet efter ca 2- 3 år (1000 op/afladninger) skal skiftes, må hele telefonen kasseres.

Det betyder også, at hvis der er feil på enheden skal den byttes til en ny, Sælg derfor din HTC ONE inden den er to år gammel, og lad den nye ejer tage tabet...

Se selv her, hvordan telefonen skilles ad trin for trin. (virkelig interessant!)

http://ifixit.org/4425/htc-one-teardown/

iFIXit teknikerne er blandt de mest erfarne man kan oppdrive til dette job, og de giver den alligevel sværhedsgraden 1 ud af 10 , den værste karakter nogensinde! man kan med andre ord ikke stikke en skruetrækker i den uden at ødelægge lortet...'
Kan sagtens finde på at købe den fra ny, men jeg vil huske at skyde den af inden det er for sent.. Samsung S4 er på mange måder langt bedre, så hvis du kan undvære det lækre design, så er Samsung S4 et betydeligt bedre køb på sigt

0 0
Martin 16-06-2013 14:40:38

Hmm... De fleste på trods af, at det grundlæggende er noget miljøsvineri smider deres telefoner ud efter 2 år og ofte endda endnu kortere tid !!!

F.eks. retarderet som direkte i skraldespanden ! Det skader virkelig miljøet samt men "dog mindre vigtigt", der mistes mineraler som bliver sjældnere og sjældnere...

Når det er sagt, er Apple, nogle af de værste til at lave produkter, der IKKE KAN SKILLES AD EJ HELLER REPARERES !!! KØB ET NYT !!! Det være sig næsten uanset, hvad der er galt med produktet..... Jeg har personligt oplevet, at gå ind i Apple butik, hvor ekspedienten, sagde at det umuligt kunne betale sig at reparere en Ipod og at det ville være meget billigere at købe en ny.. På trods af, at det var en classic... ! Hmm..

Så vidt jeg er orienteret og ved, er teknikerne, der startede iFix, mennesker, der tidligere har haft tilknytning til Apple, samt mennesker, der var umådeligt og sindssygt frustrerede over, at Apples produkter ikke kan repareres !!! Produkter, der stort er konstrueret, så de er umulige af adskille eller reparere som udgangspunkt
.... Desuden er det fra Apple, så jeg er orienteret en JURIDISK klausul, om, at det er ulovligt, at modificere og endda sågar åbne kabinettet ! Say WHAT !

Jeg tror dog alligevel og håber alligevel, at teknikerne hos f.eks. HTC eller andre mobil producenter er bedre til at splitte produkter ad end iFix...

Hmm.. Det er jo alligevel, de færreste, der skiller deres elektronik ad. Det er desværre en forkert vej at gå... De fleste producenter laver mere og mere plastik LORT! Der er umuligt at reparere... F.eks. på grund af skruer med plastik..

Gør noget seriøst for miljøet aflever din telefon til producenten optimalt ellers på genbrugspladsen. (Vær ikke retarderet !)


Ps. Metal kan bedre genbruges end plastik ! ;)

0 0
Torbjørn 29-03-2013 16:21:32

Se også mine kommentarer her: (4 stk.)

http://www.lydogbillede.dk/test/htc-one/

Hilsen Torbjørn.

0 0
CJ 29-03-2013 21:56:54

Smartphone kamera blindtest på phonearena. Prøv selv testen
http://www.phonearena.com/news/Battle-of-the-megapixels-6-way-blind-camera-comparison_id41207



Og brugernes dom (Ikke snyde :-))
http://www.phonearena.com/news/6-way-blind-camera-comparison-the-results_id41342

0 0
Peter Frederiksen 30-03-2013 09:55:03

Damn, var splittet mellem Iphone5 og S4 lige ind til Medium og low light testen, hvor Iphone5 blev en klar vinder.

0 0
CJ 30-03-2013 16:20:18

Landede også mellem iPhone og SG4, men havde også Apples produkt som det bedre :-)

0 0
29-03-2013 23:11:01

Ja den er fandme irriterende den test :-) havde sq også æble telefonen som bedst :-)

0 0
29-03-2013 21:03:53

Du linker til en stortest af billedkvaliteten på den anden side. Men den er sq lidt misvisende. HTC one ser jo bedre ud end deres Canon 5D Mark III.

0 0
Torbjørn 29-03-2013 16:15:15

Ang. Pixel i kamera

Hvis man har en lille sensor så giver en masse Megapixels f.eks(13MP)blot mere støj...

se dette link:

http://6mpixel.org/en/6-megapixel-the-best-compromise/


PS. man skal dog ikke gå for langt ned , da det giver dårlig opløsning.

0 0
or 04-05-2013 17:27:37

4 MP er i underkanten når man, som jeg, viser billederne på en fladskærm

0 0
Peter 04-05-2013 18:26:30

Øhh, hvad snakke du om..! :D

Din fladskærm er nok ikke mere end Full HD(Altså 1920x1080p) Det er det samme som 2073600pixel, altså ca. 2mp(mega pixel)
Og da HTCen tager 4mp er det dobbelt så mange som din fladskærm kan vise!

Personligt synes jeg htc er på det rigtige spor, med få mp.
Derfor synes jeg det er lidt synd der også har været så mange andre problemer med kameraet!
Men mon ikke meget kan løses i softwaren. Også eller i næste mobil fra dem!

0 0
or 04-05-2013 21:30:00

Øhh, fladskærmen har en opl. på 6,22 MP (FullHD)
Endvidere bruger HTCs CCD 2/3 af pixels til at kode grøn og resten til at kode rød og blå.
Som skrevet andetsteds vil en 6 MP CCD nok være optimal.

0 0
Henning 21-06-2013 15:14:54

Jeg ved godt det er 1½ måned siden dette er blevet skrevet, men NEJ!

Dit normale TV er ~2MP.

Det er en skam at Peter ikke holder på det han skriver, for han har ret. Din fladskærm er ikke 6,22MP. Jeg ved heller ikke hvor du får den skæve opløsning fra.

Og det er en CMOS sensor der sidder i HTC One, så der tager du også fejl.

Generelt så er det du siger bare forkert :)

0 0
Peter 21-06-2013 16:11:26

Hej.

Er glad for du giver mig ret, men ville ikke side og fortælle en masse som jeg ikke har så forstand på.

Og da han begynde at snakke om censoren tænke jeg også, om det var den samme telefon vi snakkede om!

Har en ven der lige har købt telefonen, og den tager da billeder i meget fin kvalitet.

Men jeg er også ligeglad, har mit kamera til at tage billder med, og min telefon til alt det andet. :D

Goddag!

0 0
Peter 04-05-2013 22:47:32

Okay, kan sagtens være du har ret. Men hvordan får du det til 6mp.
Jeg er ikke specielist på området. Jeg lavede bare en hurtig udregning! :)

0 0
Uffe Wichmann 29-03-2013 08:54:50

Hej alle sammen.
forliger der nogen test af antenne forholdene??? Nu lover HTC jo at den har meget gode antenne forhold men er der ikke nogen der har testet om det holder vand???

0 0
René Christensen 29-03-2013 03:07:54

I skrev følgende vedr Sony Xperia Z:

Xperia Z er en af de bedste Sony telefoner og med en opdatering, der kan løse lyd og forbindelsesproblemerne, så er telefonen 5 stjerner værdig, men indtil da Sony Xperia Z nøjes med 4 ud af 6 stjerner.

Den nye HTC får 6 ud af 6 trods dårlig kamera, burde 5 ud af 6 ikk havde været mere retfærdig

0 0
Sven A. 29-03-2013 09:50:55

Det var også min begrundelse længere oppe. Jeg mener at kamera er en så vigtig ting i en smartphone at er ikke det i orden trækker det ned. 6 ud af 6 er en perfekt telefon med det den har at tilbyde på det tidspunkt den testes. Derfor burde den kun få 5, da kamera holder ikke. Jeg kan finde 5-6 andre tests som siger det samme om kamera, hvorfor får den så 6?

John: kunne være rart at høre hvorfor denne mobil får 6 og ikke 5, da andre telefoner bliver trukket for kamera. Ja, vi kender din lidenskab for metal rammer, men det er ikke nok for at holde en mobil op 1 point pga en så stor mangel på kamera. Det er en typisk HTC gimmick, hvor der skal spare et sted, I stedet for at give den hele armen på et top produkt.

0 0
Sonny 31-03-2013 10:48:21

HELT enig. Der er for store udsving i de anmeldelser der kommer fra mobilsiden (eller John G...det er vel reelt ham der tester det hele lader det til) Hos nogen smartphones trækker noget ned, og i andre tests gør det ingenting. Den røde tråd i det hele er, at de firmaer der har store events for at hype deres produkt, ligger liiiidt bedre i svinget i tests. Håber at det er ubevidst, men det virker sådan. (Ja, det er bare min mening) Udover det, så er der andre tests der ikke er imponeret over samtalekvaliteten i HTC One.

0 0
Sebastian H. 29-03-2013 00:20:24

Er det værd at udskifte sin Optimus G, for denne? :-)

0 0
Freddy Nielsen 29-03-2013 02:06:53

Nej !!!!!

0 0
Tbm2 01-04-2013 00:09:14

Det har du 100% ret i Freddy:)

0 0
LarsH 28-03-2013 23:24:56

Jeg er meget uenig i bedømmelsen af kameraet - ikke fordi jeg selv har testet, men begrundelsen med at zoom er dårligt holder bare ikke... ud fra et fototeknisk synspunkt, så er zoom på en mobil uinteressant - Det er jo kun digital zoom - altså man skærer i princippet billedet til og forstørrer det der er tilbage op = færre pixels... det kan man også gøre bagefter billedet er taget. Og ved HTC one´s kamera bliver det så hurtigere "kornet" fordi det kun er 4 MP, men det har kun noget at sige hvis du vil lave store billeder.
Ingen tvivl om at HTC går den rigtige vej med dette kamera - færre pixel på mere plads... lidt det samme som at et spejlrefleks kamera tager bedre billeder v. f.eks. 6MP end et kompaktkamera v. 12MP. Et større pixel kan opfange mere lys og detaljer.
Så hvis du vil zoome med din mobil så gå tættere på motivet..... Det er det eneste der virker..
Så man skal egentlig bare gøre op med sig selv hvor mange gange man tager et billede, hvor man ikke kan komme tæt nok på.

0 0
29-03-2013 07:42:52

Den er jo dårlig selv om man ikke zoomer. Teorien holder sikkert fint på rigtige kameraer, men HTC har kun fået en salgsgimick der ikke holder i den virkelige verden...

0 0
LarsH 31-03-2013 09:52:03

Det passer jo ikke hverken at den har et dårligt kamera eller at det kun skulle være et salgsgimick - Der er masser af tests/anmeldelser, som viser at kameraet ikke er dårligt, men derimod udemærket (ikke det bedste). Det mangler detaljer når man går tæt på eller forstører. Mange test/anmendelser viser også at (som HTC lover) er overlegent andre kameraer i dårlig belysning, samt at der generelt er mindre billedstøj, derudover også væsentlig bedre til video.
Det holder da i den virkelige verden! - lad nu være med at kigge så meget på de 4MP!

0 0
31-03-2013 18:05:02

Jeg kigger hellere ikke på MP, men på de billeder der bliver vist i div tests. Og der imponerer den da på ingen måder. Jeg er fløjtende ligeglad med teknikken, det er resultatet der tæller. Hvorfor er det at man bare er endnu en megapixelelsker bare fordi man ikke syntes at den HTC one laver gode billeder. Fri mig vel, de er da ikke dårlige, men vi snakker sq en 5k kr top mobil i 2013, så skal den fandme leverer varen og det gør den ikke (jo om natten, men der sover jeg). Og sammenlign den nu ikke xperia Z der er endnu mere ringe. Utroligt at Sony vil sende det skrammel på markedet.

0 0
LarsH 31-03-2013 09:52:03

Det passer jo ikke hverken at den har et dårligt kamera eller at det kun skulle være et salgsgimick - Der er masser af tests/anmeldelser, som viser at kameraet ikke er dårligt, men derimod udemærket (ikke det bedste). Det mangler detaljer når man går tæt på eller forstører. Mange test/anmendelser viser også at (som HTC lover) er overlegent andre kameraer i dårlig belysning, samt at der generelt er mindre billedstøj, derudover også væsentlig bedre til video.
Det holder da i den virkelige verden! - lad nu være med at kigge så meget på de 4MP!

0 0
CJ 31-03-2013 10:35:06

Selvfølgelig er det et salgsgimmick. Kan godt være det er den rigtige vej HTC går, men der er lang vej igen. Fint nok det tager nogenlunde billeder om natten men ærgerligt det ikke er ok i dagslys.

0 0
LarsH 31-03-2013 12:09:02

Hold nu op med at være sort/hvid. HTC One billeder er ikke dårlige i dagslys...de er udemærkede. Ja selvfølgelig prøver de at sælge telefonen med argumenterne omkring bedre lysfølsomhed mv.... men det virker så også...og så er det vel OK som salgsargument? Hvis man vil læse det! - så står det i stort set alle anmeldelser.. og ja færre pixels = færre deltajer ved store billeder... har jeg brug for store billeder... 90 % af tilfældene - nej. Antallet af Megapixels kan ikke afgøre kvaliteten af en kamera alene. Blænde og lukkertid er ligeså vigtigt... men det har de fleste mennesker bare svært ved at fodholde sig til/ved ikke hvad det er!

0 0
christian 28-03-2013 23:18:09

Må alt i alt indrømme at det skuffer mig lidt at HTC´s kamera ikke klarer sig bedre end tilfældet er. S4´s kamera er derimod overraskende godt også i svagt lys men irriterende at brændvidden/Fov for både kamera og især video er så lille. Video optagelser på HTC one vinder dog over S4 så alt i alt et close call.
For mig er design, lyd, videooptage kvalitet, webbrowsing tid og auto zoom-tekst justering dog vigtigst så det bliver nok "the only one"
- spændende at se tests hvor HTC´s kamera software er opdateret.
SE: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s4_vs_htc_one-review-913p9.php

0 0
AndroideVSios6 28-03-2013 23:08:43

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan du ville sammensætter den "ultimative"
Smartphone.

0 0
Sven A. 28-03-2013 21:06:29

forstår ikke hvordan en mobil kan få topkarakter når en så vigtig ting som kamera ikke fungerer som det skal. spørg hvor mange som bruger kamera.

kamera er noget de fleste bruger dagligt. Det skal derfor fungere.

5 ud af 6 pga kamera er en rigtig karakter. nu har jeg læst rigtig mange anmeldelser på mobilen og alle slagter kamera, så å mener jeg jeres karakter er forkert.

0 0
Brylle 30-03-2013 19:45:50

kameraet er ikke dårligt. Det er bare blevet hype'et for meget og er nok heller ikke det bedste der er set i en smartphone, men dårligt tror jeg bestemt ikke det er.

0 0
Martin 20-04-2013 08:27:58

Tage gode billeder : køb et kamera

0 0
Martin 20-04-2013 08:27:56

Tage gode billeder : køb et kamera

0 0
Sebastian 28-03-2013 19:47:13

Hej jeg syndes det er en rigtig god anmeldelse du har lavet.
Men jeg kunne godt tænke mig hvis du lavede en video test,så kunne man bedre se overgangen og hvordan alt det andet.
Kan du ikke nok lave en video test af den. :-)

0 0
Peter Jensen 28-03-2013 14:46:55

Jeg har nu lige købt en Xperia Z og er ovenud tilfreds med den!

Jeg ved godt at der har været lidt kritisk af den synsvinkel, men jeg kigger altså ikke på telefon fra en 45graders vinkel...

Og hvad angår dens volume på højtaleren, jah den kan i hvert fald spille højere end min gamle Xperia S... og nåh ja, så virker den også under vand... det tænker de fleste ikke lige på... :)

0 0
bimsebasse 28-03-2013 17:57:28

"og nåh ja, så virker den også under vand... det tænker de fleste ikke lige på..."

Hvor tit sidder man ikke også på bunden i den dybe ende af svømmehallen og ærgrer sig over at man ikke kan bruge sin telefon. Personligt venter jeg på den Xperia der kan tåle flydende lava så man kan holde sig opdateret mens man befinder sig i en vulkan.

0 0
Bepper 28-03-2013 23:47:32

Bimsebasse you're on to something! ;-) Men personligt vil jeg vente til den telefon kommer, som kan modstå Big bang!

0 0
bimsebasse 29-03-2013 00:15:44

Ja, den bliver helt sikkert en game changer.

0 0
Henrik 28-03-2013 16:54:17

Xperia Z er sikkert en god mobil, men jeg må ærligt indrømme at jeg er ret ligeglad med at den også virker under vand, for jeg skal ikke bruge en mobil under vand.

Og jeg har aldrig haft brug for en mobil som også virkede under vand.

0 0
Peter Jensen 28-03-2013 17:04:43

Henrik det er du jo ikke selv herre over, med mindre du sidder indendøre resten af dit liv... det regner jo engang imellem i det danske kongerige, og så er det altså rart at man ikke skal bekymre sig over om ens mobil nu bliver våd...den koster trods alt 5000kr!

0 0
hellas7 28-03-2013 19:44:46

jeg har brugt alle mine mobiler i regnvejr (har haft både LG, HTC, Apple, Nokia og Sony Ericsson) og ingen har taget skade af det. Som Henrik hentyder er forskellen med Xperia Z og andre mobiler at man kan hælde en spand vand over Zperia Z eller kaste den i søen - og det synes jeg også er ligegyldigt for mig.

0 0
Cebastian 28-03-2013 16:22:30

Super godt at høre :)
Personligt er jeg også mere tiltrukket af Xperia Z ift. design og generelt Sony's version af Android.

0 0
bimsebasse 28-03-2013 14:13:43

HTC One har fået en opdatering til kameraets software der skulle have forbedret billedkvaliteten betragteligt - ærgerligt det ikke bliver testet i denne anmeldelse. Se f.eks. http://androidandme.com/2013/03/smartphones-2/htc-ones-camera-greatly-improved-with-software-update/

0 0
Peter Frederiksen 28-03-2013 14:30:29

Update er vist ikke udrullet, ifølge dit link har de fået en ny HTC one med opdateret software...

0 0
Kurt L Andersen 28-03-2013 14:09:32

Hvadså med det plastik dæksel der dækker for kameraet ??
Har hørt og set i So Ein Ding at det er samme bløde plastik som på One X, og det vil sige at hvis jeg ligger den på mit marmor sofabord og tager den op 5 gange er det fyldt med ridser..

Det kan godt være at den super godt bygget osv osv men der mangle vist lige det sidste og især til 5000 kr hvad med et sdkort plads ;)

0 0
bimsebasse 28-03-2013 14:19:38

Båden damen og jeg har en Legend med samme kamerabeskyttelse, jeg har haft min i 2 år, og der er ingen ridser at spore på linsen. Sålænge du ikke tager en papirsclip og selv ridser på linsen kan du være helt rolig.

0 0
Jacques 28-03-2013 14:29:33

Jeg har også haft min One X i 1 år, og der er heller ingen ridser at spore i kameralinsen.

0 0
Peter 28-03-2013 14:07:01

- Det må vidst være årets test!
Det må jeg sige, var ellers ved at gå lidt kold i dine andmeldeser. Men den her, er da for vild.
Og så for HTCen 6 ud af 6!
Kan man andet end være glad. Jubbii! :D

0 0
Teletoppen 28-03-2013 13:33:10

Det eneste jeg kan sige til det et da vist..
Sådan en skal jeg ha'. Helt sikker :)

0 0
Bepper 28-03-2013 12:47:28

Hej , tak for en god anmeldelse.
Jeg har prøvet den flere gange inde i HTC butikken, og jeg er bare ikke imponeret. Irriterende med de manglede almindelige knapper, dødirriterende billedeblæs på starskærmen med blinkfeed? Ikke imponerende i sit greb, og sidst men ikke mindst virkede ALLE de modeller jeg har prøvet meget varme!? Jeg har ikke oplevet varme mobiler i den grad, siden SE Arc og LG optimus 4x.

0 0
Sebastian H. 28-03-2013 12:32:41

Og så har man selvfølgelig lige, købt en Optimus G...

0 0
Nikolai 28-03-2013 21:33:40

Det har jeg også og jeg fortryder intet.
Jeg synes LG'en er den klart bedste telefon jeg har haft. Kommer fra sgs 2 og 3.
LG opfylder mine behov til fulde, den er hurtig, har en flot skærm og der er vitterlig ingen lag. Og så er den da ganske pæn at kigge på også.
Jeg var inde i htc concept store og prøve One flere gange, men prisen sammen med den lange ventetid til levering fik mig til at hoppe på LG. Og man kan sige, HVIS jeg mod al forventning skulle blive lokket til at købe en One om et par måneder, så er det jo ikke værre end at LG' kan sælges ;-)

0 0
Sebastian H. 30-03-2013 17:40:33

Yep, synes og Optimus G'en er en fantastisk telefon, men er mest bange for fremtiden af denne telefon. Håber ikke det ender som Optimus 2X...

0 0

Om brug af cookies