Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Ingen ny iPhone ved Apple-event

Ingen ny iPhone ved Apple-event

Der var ingen ny iPhone ved dette års åbning af Apples WWDC.

Dem der havde ventet en ny iPhone lanceret i juni, traditionen tro, er blevet slemt skuffet. 

Apple viste nemlig ikke nogen ny iPhone frem under åbningen af udviklerkonferencen WWDC.

Traditionelt har det ellers været her, hvor Apple-overhovedet Steve Jobs er gået på scenen og vist verden den næste iPhone.

Op til konferencen har der dog også været en del rygter og spekulationer om, at den næste iPhone først vil blive lanceret til september, eller måske endda endnu senere.

Apple fulgte til gengæld traditionen ved ikke at sige noget om, hvornår vi kommer til at høre mere om en ny iPhone, om der overhovedet kommer en ny iPhone, og hvad grunden er til at ændre på traditionen.

Læs også:
Her er det nye iOS 5
Brugerne skuffede over iPhone-event
iPads runder milepæl
Her er Apples iCloud
Apple stjæler Android-funktioner
iPhones kan snart opdateres uden kabel
Gamle iPhones får også iOS 5

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sebastian Gravengaard Hirsch 08-06-2011 11:56:47

Sjovt at artiklen skriver "for første gang i 5 år", når det kun er 4 år siden den første iPhone blev lanceret ;)

0 0
May Frederiksen 08-06-2011 15:21:05

Hej Sebastian, du har ret, det er kun 4 1/2 år siden, den første iPhone blev præsenteret :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Frka 06-06-2011 21:40:10

Jeg er ikke Apple tilhænger, overhovedet ikke.. Har en Nexus S og en Sony Vaio pc.. MEN når det er sådan en stor event som det er i dag.. og med så mange nyder så det fadme i orden... Samme skete til Google I/O

0 0
Bo 06-06-2011 21:53:34

Prøv at tænke, hvis sony Ericsson ikke lancerede en ny telefon, eller hvis Geesung Choi blev sygemeldt. Ville de rydde forsider? Og btw Geesung Choi er Samsungs CEO - en koncern, der har et overskud der er næsten tre gange større end Apples.

0 0
Benjamin Jensen 06-06-2011 22:31:03

Der er da vist noget du har fået galt i halsen. Nu har jeg ikke nær studeret Samsungs og Apples regnskaber, men selskabets værdi plejer at afspejle deres regnskaber.

Apple er faktisk den 2. største virksomhed i verden målt på aktieværdi. De har forlængst overhalet Google og Microsoft. Apple er næsten dobbelt så meget værd som Google.

Hvem skule have troet det for 10 år siden?

0 0
Zeb 07-06-2011 09:58:02

Er de ikke kun den største elektronikvirksomhed? Jeg tænker at diverse olieselskaber stadig er mere værd?

0 0
Frka 06-06-2011 22:14:35

mener ikke at samsung har større overskud end apple( eller google, microsoft).. og når der det tilgengæld "for det meste er" de nyeste nye som ICLOUD eller at iOS få stor opdatering så det vel fint..

0 0
Jesper 06-06-2011 22:34:53

Lad mig se: Samsung er sydkoreansk. Sydkorea er er storeksportør af elektronik, biler og supertankere! Gæt lige på, hvilken sydkoreansk virksomhed, der står for næsten en femtedel af eksporten!!!
Samsung har godt tres (60!) datterselskaber, hvoraf Apple, størrelsesmæssigt, kunne være et af dem!

Som jeg ser det, er denne lancering en tynd omgang kopiering af kinesiske dimensioner!

0 0
Pedro 07-06-2011 04:53:32

Lad mig se, hmm hvis vi liige skær ind til kun Samsung! og glemmer "biler og supertankere" for en stund - så er Apple rent faktisk hastigt på vej mod toppen! - selv olie, bank, og benzinselskaber haler de ind på.

Udover at Apple (på Forbes Fortune 500 liste) er på en 35. plads over firmaer målt på omsætning, så er Apple også at finde på en 8. plads når det kommer til overskud, hvilket er baseret på et overskud på svimlende 15 milliarder kroner. (og nej, Samsung er ikke med i top 10)


Her er et par links (fra sidste år!!!)

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/apple-kan-blive-verdens-mest-v%C3%A6rdifulde/?id=34341552

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/apple-mere-v%C3%A6rd-end-mircrosoft/?id=30804561

Ps. husk på vi snakker stadig "kun" elektronik!

0 0
Bo 07-06-2011 10:24:45

Samsungs "total assets" var i 2009 294,5 milliarder dollars, mens Apples i 2010 var 75 milliarder dollars.

Men debatten trækker væk fra det væsentlige spørgsmål, nemlig hvorfor alle medier skriver om alt, hvad Steve Jobs og/eller Apple foretager sig, uanset hvor totalt ligegyldigt det er.
Selv en artikel om noget de IKKE foretager sig lander på forsiden af flere danske aviser. Det er jo helt til grin!

Sandheden er, at alverdens medier fungerer som Apples forlængede PR-maskine, og det er rimelig ulækkert at se på.

0 0
Bo 06-06-2011 21:28:58

Selv når Apple IKKE lancerer en ny telefon, så er det en nyhed. Apple behøver simpelthen ikke lave reklamer - det klarer alverdens medier for dem helt gratis.

0 0
Zeb 06-06-2011 21:38:16

Det er meget heldig de kan spare på reelle reklamer, for deres product placement budget er jo helt sindsygt :D

Men jeg giver dig helt ret. Specielt fordi stort set alle steder er det blevet rapporteret at der ikke ville komme en ny iPhone. Der er heller ikke blevet lækket nogen billeder eller noget i det omfang der plejer op til lanceringen af Apple's nye produkter. Der har kort sagt intet være der tydede på en ny iPhone. Men det skal så nok blive rapporteret alle steder på lige fod med hvis der faktisk var blevet annonceret en telefon...

0 0
May Frederiksen 07-06-2011 10:06:39

@Zeb: jeg synes ikke det er rigtigt at sige, at der INTET har været, der tydede på en ny iPhone. Når man fem år i træk har lanceret en iPhone på PRÆCIS samme tidspunkt, og i øvrigt er en virksomhed, der hænger sig meget i traditioner (se bare på Jobs tøjvalg - kan vel umuligt være fordi han ikke har råd til nyt tøj ;)), så er det vel naturligt, at mange forventede, at de ville holde den linie.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Zeb 08-06-2011 08:59:40

Hehe det er sandt nok. Men når man på den anden side har set på hvor meget der har været lækket de andre år i forhold til i år, så har det jo set helt anderledes ud. Bare tænk på iPad2 hvor man praktisk talt kendte alle specifikationer før den var annonceret..

0 0