Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Opdatering til LG Optimus 2X udskudt igen

Opdatering til LG Optimus 2X udskudt igen

Den længe ventede opdatering, til Optimus 2X’ere, der spontant genstarter og går i sort skærm, er blevet udskudt i et par uger.

En opdatering, der skal løse problemet med Optimus 2X’ere der fryser og genstarter spontant, blev i første omgang lovet i påsken

Men opdateringen kom aldrig, og blev sidenhen lovet til udrulning fra midten af maj måned.

Men ejere af defekte Optimus 2X’ere må væbne sig med endnu mere tålmodighed. Opdateringen er nemlig yderligere et par uger forsinket. Det skriver LG Italien på deres Facebook-side.

Tjekker lige nu opdateringen

LG Danmark bekræfter, at opdateringen først er klar i næste uge eller næste uge igen - altså uge 23 eller 24.

-”Opdateringen er lige på trapperne, og er klar om én til to uger”, siger LGs danske mobilchef Morten Aagaard til Mobilsiden.dk.

Han forklarer, at de i Danmark lige nu tester opdateringen på alle operatørernes net, for at sikre at den virker hundrede procent - og det samme skal de i de andre lande. Når det er en fælles europærisk release skal den nemlig frigives samtidig i alle lande.

-”Derfor er det svært at sige, hvornår den præcis kommer. Det er fair nok, at folk bliver sure, men den skal jo også bare være i orden,” slutter Morten Aagaard.


Læs også:
LG: Kun meget få har problemer med Optimus 2X
Lovet opdatering til LG Optimus 2X er udeblevet
Andorid 2.3 til Optimus 2X har lange udsigter
LG: Alligvel problemer med Optimus 2X
LG afviser problemer med Optimus 2X  

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Svave 16-06-2011 01:46:12

Kære LG Optimus 2x ejere. Hvis i er trætte af konstante problemer med enheden bør i helt klart undersøge jeres mulighed for at køre en reklamationssag imod sælger. Software der fryser, eller mobilen er slukker af sig selv eller lignende problemer er alle valide reklamationsårsager.

Jeg vedhæfter link til forbrugerstyrelsen hjemmeside som forklarer.
Link: http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/mangelsbefoejelser?tc=740F1814A3D24C089538501A55EC0D6A

Vælger i at køre sådan en sag imod sælger, bør i henvise til det utal af online indlæg (udprint evt A4 med links til de forskellige indlæg) som alle peger på problemer med LG's O2X.

Jeg synes også det er mega ærgerligt at en smartphone med sådanne spec's ikke bliver serviceret og fejl udbedret, men hvis LG og andre sælgere ikke indser fejlen ved dette produkt må de indse det igennem jeres reklamationssager.

0 0
Svave 16-06-2011 13:32:24

Ja det er ærgeligt at det skal gå sådan, men LG synes bare ikke at ville servicer deres kunder. Og jo, det er absolut valide reklamationsårsager. Så reklamerer endelig over jeres telefoner hvis i vil videre i livet. Det kan godt være det tager noget tid, men i ender med at få pengene tilbage. Vi kan trods alt kun reparer eller ombytte 2gange, 3gang skal de udbetale penge retur hvis kunden ønsker dette.

0 0
Kevin 15-06-2011 21:32:54

"LG Danmark bekræfter, at opdateringen først er klar i næste uge eller næste uge igen - altså uge 23 eller 24"

Og hvad er der sket ?? ikke en disse fra det plat Firma, nu sender de snart deres 3D mobil ud, håber folk har lært af deres salgsmetoder og ikke køber noget som helst fra dem.

Aldrig mere LG.

0 0
Svave 15-06-2011 18:59:59

LG salgsmetode er tydeligvis baseret på "Pistol salg" frem service baseret salg. Dvs at de sælger billigt i forventning om at kunderne så heller ikke regner med nogen særlig service. Alt ved LG's Optimus 2x har været problemfyldt fra starten af, alt fra hardwaren, softwaren og servicen har fejlet. Hvis de virkelig var seriøse omkring deres lancering og salg af O2X'en så havde de da også leveret den 2.3 Gingerbread opdatering i tide fremfor at lade deres godtroende kunder vente forgæves i utallige måneder. Personligt har jeg heldigvis kunne returner min og fik mine penge tilbage, og er herfra smuttet direkte over til Samsung. Min LG er "Long Gone". Til jer derude der stadig brænder inde med den, held og lykke med at få performance og god batteri-tid ud af den på samme tid.

0 0
Mads Laursen Vig 15-06-2011 23:15:31

Hvordan har du haft held med at få pengene tilbage? Er også selv på nippet til at gøre det, til fordel for samsung eller htc. Ville sætte stor pris på hvis du kunne fortælle mig hvad jeg skal gøre! :)

0 0
Svave 16-06-2011 01:39:44

@Mads Laursen Vig: Jeg var stadig indenfor min 14dags returrets periode og nåede lige at returner den på den 14 dag:) I butikken hævdede de at man ikke kunne returner den da emballagen var brudt. Så måtte jeg forklare dem at den allerede var brugt da jeg købte telefonen for ellers kunne sælger jo ikke have fremvist mig den som han nu engang gjorde før jeg købte den. Og deres "bryd klister mærket og du mister returretten" holder ikke en meter i retten.

0 0
Kasper HK 09-06-2011 15:53:11

inde på LGs hjemmeside står der at android 2.3 først kommer til efteråret:
Hvornår bliver Optimus 2X opdateret til Android 2.3?

LG P990 Optimus 2X bliver opdateret til Android 2.3 (Gingerbread) i efterår 2011. Flere oplysninger om den præcise dato følger, når vi kommer tættere indpå sommeren.

http://www.lg.com/dk/support/product/support-product-profile-mobile-redux.jsp?customerModelCode=LGP990&matchedModelCode=5700002660&searchEngineModelCode=LGP990&initialTab=documents&targetPage=support-product-profile

0 0
Hoder Jensen 09-06-2011 19:53:49

Det er lige før de skulle meldes til forbruger-ombudsmanden for falsk markedsføring, for hold da op hvor det stinker langt væk det her.

LG beviser igen igen hvorfor man ikke kan tage dem seriøse. Aldrig LG, ikke nu og aldrig i fremtiden.

0 0
madslvig 10-06-2011 10:20:09

Kunne ikke være mere enig! Er godt nok begyndt at ærgre mig over, at jeg købte en Optimus 2X! Havde egentlig regnet med, at jeg kunne opdatere den med det samme (købte den i slutningen af maj), netop fordi der havde stået, siden den blev sat til salg, at den kunne opdateres meget snart. Det er virkelig for dårligt, og det kommer godt nok til at koste dem!
Kunne godt overveje forbruger-ombudsmanden, det er godt nok for dårligt!

0 0
spawn 09-06-2011 18:41:43

Ja - det er simpelthen ufatteligt at se hvordan LG ufortrødent fortsætter med at pisse på deres kunder. Ikke nok med at brugerne nu i måneder har måttet kæmpe med diverse fejl i telefonen hvor LG konstant bare har nægtet eller udskudt problemløsning, som stadig ikke er kommet - nej nu udskyder de fandme også Gingerbread opdateringen fra juni/juli til en eller anden ukendt dato i "efteråret" som jo nok først bliver til Jul eller næste år, eller aldrig. Vel at mærke en Gingerbread som oprindeligt var lovet skulle være på telefonen ved lanceringen.

Aldrig nogensinde i mit lange liv indenfor teknologi branchen har jeg oplevet en så grotesk elendig produkt support som det LG har budt deres Optimus 2x kunder.

Jeg kan godt forstå at Samsung og HTC og andre nu løber med alle kunderne, og at LG helt er røget ud af listen over de 10 mest søgte mobiler på mobilpriser.dk

0 0
Mads P 05-06-2011 14:12:09

hvor jeg havde en lækker, velfungerende mobil og slet ingen af de beskrevne problemer. Så meldte telefonen en opdatering som jeg hentede. Efterfølgende har lag, crash og genstart været en daglig oplevelse. Super irriterende når man først har oplevet, hvordan telefonen kan præstere.

0 0
Engell 03-06-2011 12:17:26

...nu forsvandt min tålmodighed her i onsdags, så nu kører jeg med MoDaCo ROM. Så nu har jeg ENDELIG en problemfri og hurtig mobil.

Utroligt LG ikke kan gøre det bedre!

0 0
madslvig 31-05-2011 18:19:56

Jeg har godt nok også kun prøvet, at den frøs en enkelt gang, så skal ikke kunne sige hvor irriterende et problem det er, for dem der rent faktisk oplever problemet, sådan reelt. Det der pisser mig mest af er, at de ikke bare får rullet den opdatering til 2.3 ud?! Hvad sker der for det? Der har står alle steder, siden forsalgene begyndte, at den ville kunne opdateres til Android 2.3 snart, og det er altså et godt stykke tid siden O2X blev sendt på markedet, det synes jeg fandme er for dårligt..!

0 0
Svave 15-06-2011 19:04:16

Helt enig med dig makker, og hvis i er nogle stykker derude som ønsker at returner jeres O2X men ikke længere har returret så kører jeg gerne sagen for jer imod den butik der har solgt jer den. For I er alle blevet blidt noget ind som simpelthen ikke passer og derved har I ikke fået hvad I har betalt for. Alene annonceringen omkring "den snarlige opdatering til 2.3 Gingerbread" er falsk markedsføring uanset om LG så lovede det i sin tid eller ej. Det er jo netop ikke sket endnu ig udsigterne er hertil er lange, desværre.

0 0
Anders Bruun 31-05-2011 16:34:11

Jeg synes det er under al kritik, at det skal tage så lang til at sende den opdatering ud, når de har lovet den så længe.

0 0
spawn 30-05-2011 19:34:36

Til May og Mobilsiden for at fastholde opmærksomheden på dette emne.

0 0
Rene 30-05-2011 19:32:42

Det vil være fint hvis det gør den hurtigere, men med 0 crash et batteri der er blevet meget bedre og en superp internet oplevelse og ingen hangtime har jeg svært ved at se hvad den slal rette.

Kan kun konstatere at der er forskæl på de Optimus der er i DK ser det ud til.

0 0
Michael 01-06-2011 20:09:18

Min 2X kører også helt upåklageligt, derudover har rigtig mange i min omgangskreds også valgt at bruge deres penge på en 2X hvilket de da absolut heller ikke har fortrudt... Det kan ærligt sagt godt irritere mig meget rigtig rigtig meget at se alle de sure kommentare herinde. For det er da en super lækker telefon, og glæder mig til at se den nye 3D... Go LG...!!!

0 0
Jimmy Knudsen 31-05-2011 08:23:28

Enig Rene :)
Min har kørt super fint siden jeg fik den, så til alle kritikere > Husk at en sag har to sider ;)
Må dog indrømme at jeg ser frem til update, da jeg tror at den vil give det sidste nøk til at gøre min mobil til et powerhouse :)

Sidebemærkning til HTC og Samsung folket:
Jeg er selv tidligere HTC android bruger. Jeg droppede dem, da de har ENDNU dårligere service end LG og en af mine venner gjorde det samme med Samsung. Så INGEN af dem er hellige... Heller ikke LG...

0 0
Hoder Jensen 31-05-2011 11:11:28

Jeg tror LG har haft problemer med produktionen af dem, da det virker som om de tidlige modeller er dem med flest problemer.

Ang. HTC og Samsung, så er det rigtigt at de også var dårlige til opdateringer i starten, men det er blevet betydeligere bedre.

Det virker lidt som om at LG skal igennem den fase, som HTC var igennem i starten, hvor de også lovede opdateringer og så blev de rykket utallige gange.

LG skylder en 2.3 opdatering, en som de sagde vil komme hurtigt, men nu er vi 3 måneder efter telefonens udgivelse, det er ikke rigtigt super godt.

0 0
Lennie 31-05-2011 10:55:43

Jeg har altså hellere ikke haft problemer med min. Selv om jeg bruger den KONSTANT!

0 0
Lex 30-05-2011 17:46:00

Jeg er nu meget glad for min optimus x2.
der har ikke være de store problemer.
jeg har haft en enkelt genstart eller to på en måned så det synes jeg nu ikke er så slemt.
MEN jeg synes nu det er for ringe de ikke har fået lavet 2.3 opdateringen til den endnu... jeg tænkte når de reklamere med at den bliver opdateret til 2.3 så kom den nok rimelig hurtig. (det sagde sælgeren også) så synes jeg virkelig det er ringe vi skal vente så længe på den 2.3 opdatering.
Tror det kan være rigtig farligt for lg hvis de ikke snart kommer igang, for ellers kommer de bare ikke til og at sælge særlig mange mobiler fremover (heller ikke hvis de ikke får fixet de fejl snart).
jeg kunne da godt se en lg optimus 3d som den næste mobil. men hvis der ikke snart sker noget software opdatering så bliver det ikke den. så hellere vente på en af de andre få sig en 3d skærm.

0 0
Mads 30-05-2011 17:23:10

Er efterhånden blevet virkelig glad for at jeg valgte at købe en Desire S i stedet for Optimus 2x, som valget også stod imellem!!

0 0
Ulrik 30-05-2011 16:29:13

Ud fra changeloggen kan man se, at CyanogenMod 7 er godt på til O2X. Nuværende build .31 har været der et stykke tid, men kommende build .32 vil indeholde en del ændringer/forbedringer. CM7 til O2X bliver altså bedre og bedre. Dog går der nok lidt tid endnu før der kommer en RC version.

0 0
30-05-2011 16:02:05

Det er hvad jeg er bange for...Det er heldigvis godt at der er andre der kan lave ROM's til den, ellers ville det da have været det værste køb jeg nogensinde havde lavet.

0 0
Hoder Jensen 30-05-2011 15:31:51

LG er i min bog fuldstændig til grin.

Jeg har lånt en LG Optimus 2X igennem et stykke tid og hold da op hvor jeg glad for jeg bare har lånt den, for det er da det værste gang skrammel.

LG beviser lige præcis, hvorfor jeg intet skal have med dem at gøre igen, de er ikke simpelthen ikke voksne nok til at kunne løse deres problemer.

Nu er dette kritiske fix blevet skubet igen igen igen, men hvad så med opdateringen til 2.3, kommer den overhovedet, man tvivler snart.

De har formået at tage en fin telefon, fyldt den op med bloatware, et dårligt gui der kører elendigt og krydret den med programmer som sluger batteritiden på igen ting.

Jeg har også en HTC Desire, som er tilbage fra April 2010 og jeg fortrækker den 100 gange over LG's ustabile kiddy GUI.

0 0
Ulrik 30-05-2011 15:06:49

Det er rart at høre, at der endeligt er ved at ske noget. Forhåbentlig bringer opdateringen end del performance med sig, da softwaren på O2X på intet tidspunkt lever op til hardwarens muligheder.

Forhåbentlig bringer opdateringen også en ny baseband version (radio) med sig. Det gjorde opdateringen til SU660, den koreanske version af O2X, som efter signende skulle forbedre kvaliteten for opkald, Wi-Fi og GPS betydeligt.

Og selvfølgelig håber jeg, at opdateringen løser mange af folks problemer med telefonen.

0 0